گزارش کامل اغتشاش گران در شب گذشته / شهادت دو نفر در اصفهان

متاسفانه در جریان اغتشاشات شب گذشته در استان اصفهان یک نفر از نیروی انتظامی در شهر نجف آباد و یک نفر از نیروهای سپاه پاسداران در شهر کهریزسنگ کشته شدند

گزارش کامل اغتشاش گران در شب گذشته

گزارش کامل اغتشاش گران در شب گذشته / شهادت دو نفر در اصفهان

ناآرامی‌هایی که از چند روز پیش از مشهد آغاز شده و به تهران و سایر شهرها رسیده بود به‌نظر می‌رسد به خط پایان در حال نزدیک شدن است. تجمعاتی که البته با هدف بیان مطالبات اقتصادی از دولت آغاز شد اما رفته رفته روند آن تغییر کرد و به‌سمت اغتشاش رفت و مجموع شعارهای ساختارشکن  حمایت کشورهای عربستان سعودی و آمریکا را در پی داشت.

همچنانکه علی‌رغم فراخوان برخی جریان‌های معاند برای تجمع اغتشاش‌گران در چند نقطه تهران گزارش‌های میدانی حاکی از آرامش نسبی در برخی نقاط اعلام شده در تهران در دیشب بوده است.

این در حالیست که تجمعات پراکنده در میدان انقلاب مقابل سینما بهمن، دسته‌های 20 نفره در چهار راه ولیعصر، شعاردهی دسته‌های 20 نفره در تقاطع قریب_آزادی، حضور جمعیت معتر حد فاصل میدان فردوسی تا انقلاب از مهم ترین حوادث دیشب در تهران بوده که با حضور نیروی انتظامی شرایط به حالت عادی بازگشت.

مقابل دانشگاه تهران نیز دیشب در آرامش بود؛ البته نورافکن‌های دانشگاه نیز خاموش شده بودند و مقابل این دانشگاه تاریک بود اما عبور و مرور در این مسیر نیز روال عادی داشت.  همچنین به‌خلاف شب گذشته پمپ بنزین وصال نیز باز بود و خودروها می‌توانستند باک خود را در این پمپ بنزین پر کنند.
*اهانت کنندگان به پرچم مقدس جمهوری اسلامی دستگیر شدند
سخنگوی نیروی انتظامی از شناسایی و دستگیری اهانت کنندگان به پرچم مقدس جمهوری اسلامی خبر داد.
سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس، درخصوص این خبر گفت: با تلاش مأموران نیروی انتظامی از افرادی که به پرچم مقدس جمهوری اسلامی اهانت کرده بودند شناسایی شدند.

گزارش کامل اغتشاش گران در شب گذشته / شهادت دو نفر در اصفهان

*وزارت اطلاعات: برخی اغتشاشگران و محرکین ناآرامی‌های اخیر شناسایی و دستگیر شدند
وزارت اطلاعات درباره تجمعات چند روز اخیر در تهران و دیگر شهرستان‌ها و حرکت اغتشاش‌گرایانه معاندین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است : “همانگونه که هموطنان عزیز و مردم فهیم کشور آگاه هستند، تجمعات چند روز اخیر که به واسطه ی طرح برخی مطالبات به صورت آرام انجام پذیرفت، در ادامه به جهت حضور عناصر مشکوک و خشونت طلب به نا آرامی‌هایی تبدیل گردید و موجب وارد آمدن خسارت‌های مادی و جانی به تعدادی از هموطنان و اموال عمومی کشور شد.
ضمن تشکر از هموطنانی که هوشمندانه صف خود را از اغتشاشگران و اخلالگران نظم عمومی  جدا کرده‌اند به آگاهی می رساند ، با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و کمک های مردم عزیز در ایفای نقش اطلاعات 80 میلیونی، برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی های اخیر، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگرد می‌باشند که به زودی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.
وزارت اطلاعات از اقشار مختلف جامعه درخواست دارد ضمن حفظ هوشیاری خود، کماکان معاندین ، اغتشاشگران و آسیب زنندگان به اموال عمومی را از طریق تلفن 113 معرفی نمایند.”

*شهادت یک مأمور پلیس در اغتشاشات اخیر 
به‌دنبال شلیک یکی از اغتشاش‌گران در نجف‌آباد اصفهان یک مأمور پلیس به شهادت رسید و ۳ نفر زخمی شدند.
به گزارش تسنیم، ، به‌دنبال اقدامات آشوب‌گرانه برخی افراد در نجف‌آباد اصفهان یک مأمور پلیس به شهادت رسید.
براساس این گزارش یکی از آشوب‌گران در نجف‌آباد با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده اقدام به شلیک به‌سمت نیروهای انتظامی کرد که متأسفانه به‌دنبال شلیک وی سه مأمور پلیس زخمی شدند و یک نفر به شهادت رسید.اسلحه استفاده‌شده در این حادثه از نوع اسلحه شکاری بوده است.

*ترور نیروی هوافضای سپاه در اغتشاشات نجف آباد
شهید سجاد شاه‌سنایی پاسدار نیروی هوافضای سپاه در اغتشاشات اخیر بر اثر شلیک مستقیم به شهادت رسید.
به گزارش فارس، منافقان کوردل امشب در کهریزسنگ شهرستان نجف‌آباد با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده، با اسلحه شکاری اقدام به شلیک به ‌سمت نیروهای انتظامی و امنیتی کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر و شهادت یک نیروی سپاه پاسداران شد.شهید سجاد شاه‌سنایی پاسدار نیروی هوافضای سپاه در این حادثه بر اثر شلیک مستقیم به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار حدود ۳۰ ساله و هم‌رزم شهید مدافع حرم علی شاهسنایی بود که دو فرزند ۲ و ۵ ساله پسر داشت.

گزارش کامل اغتشاش گران در شب گذشته / شهادت دو نفر در اصفهان

*مردم اغتشاشگران را شناسایی و معرفی کنند/ تصویر جریان‌های اغتشاشگر
وب سایت گرداب از همه مردم درخواست می‌کند عناصر فتنه‌گری که سبب امنیتی شدن فضای مطالبات ارزشمند مردم شدند و به اموال عمومی و خصوصی مردم تعرض کردند، شناسایی نمایند تا برخورد قاطع سبب شود از این پس هر کسی با هر بهانه‌ای جرأت تخریب و آشوب را نداشته باشد و مردم نیز مطمئن شوند عاملان و خاطیان حوادث تلخ ابتدای زمستان 1396 به دست قانون سپرده شده‌اند.

در صورتی که هر گونه مشخصاتی از صاحبان عکس‌های زیر و یا هر گونه اخبار و اطلاعاتی اعم از عکس، فیلم، خبر، ایمیل و آدرس اینترنتی و یا شکایتی که در خصوص جریان‌های اغتشاش طلب از هر گروه و صنفی که در فضای مجازی اقدام به تحریک فعالیت‌های مخرب می‌کنند دارید، می توانید از طریق سایت گرداب (بخش تماس با ما و یا سامانه تعاملی گرداب) گزارش کنید.

گفتنی است، در روزهای آتی تصاویر دیگری از عاملان نا امنی و آشوبگری منتشر خواهد شد.
راه‌های ارتباطی:
بخش تماس با ما: http://gerdab.ir/fa/contacts
سامانه تعاملی گرداب: https://my.gerdab.ir/web/collect/report/public

*تجمعات پراکنده در برخی‌ شهرها/ حضور پررنگ نیروهای انتظامی/ دستگیری 3 لیدر آشوبگر در همدان/ تجمع متفاوت مردم اهواز و زنجان
بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس در سراسر کشور امشب، تجمعات پراکنده‌ای در برخی شهرها صورت گرفته که علی‌رغم حضور آشوب‌گران اما با حضور پررنگ نیروهای انتظامی امنیت در نقاط مختلف کشور برقرار است.
آنچه که از اهواز تا این لحظه گزارش شده حاکیست جمعیتی در حدود 10 هزار نفر از مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهر تجمع کردند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آمریکا و … خواستار برخورد نیروی انتظامی با اتفاقات اخیر و اقدامات آشوبگران شدند؛ هنوز خبری مبنی بر تجمع اعتراض‌آمیز در اهواز گزارش نشده است.

اما از کرج خبر می‌رسد آشوبگران در هسته مرکزی این شهر با سر دادن شعارهایی ساختارشکنانه اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و شکستن شیشه‌های برخی اماکن عمومی کردند که پس از حضور نیروهای انتظامی فضای شهر کرج آرام شد و تحت کنترل درآمد؛ این در حالی است که آشوبگران تلاش بسیاری برای همراه کردن مردم با خود داشتند که با بی‌تفاوتی مردم روبرو شدند.

همچنین گزارش‌های خبرنگاران حاضر در صحنه از اراک و ساوه حکایت از حضور نیروی انتظامی و جلوگیری از تجمع تخریب‌گران در خیابان‌های این دو شهر دارد.

بر اساس گزارشی که خبرنگار فارس از همدان می‌دهد در آرامگاه بوعلی تجمعی 200 نفره صورت گرفت که نیروی انتظامی 3 نفر از لیدرهای این تجمع را دستگیر کرد.

50 تا 60 نفر از عناصر تخریب‌گر در سنندج هم که با فحاشی و کف‌زدن در تلاش برای شکستن شیشه‌های اماکن عمومی بودند با حضور مقتدرانه پلیس متفرق شدند و اکنون امنیت در این شهر برقرار است.

در قهدریجان (فلاورجان) هم جمعیتی در حدود 200 تا 300 نفر قصد حمله به پایگاه پلیس را داشتند که با اقدام به موقع نیروی انتظامی متفرق شدند.

تجمع متفاوت مردم اهواز و زنجان
امروز در حالی که برخی شهرهای کشور درگیر تجمعات غیرقانونی بودند مردم دو شهر اهواز و زنجان اقدام به برپایی تظاهرات علیه عناصر تخریب‌گر در روزها و شب‌های اخیر کردند.

مردم اهواز در اجتماعی که امشب در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار کردند با سر دادن شعارهایی برائت خود را از اقدامات اخیر افراد آشوبگر اعلام کردند.

عصر امروز هم جمع کثیری از مردم زنجان در محکومیت اقدامات خرابکارانه تعدادی اغتشاش‌گر که طی دو روز گذشته اقدام به تخریب اموال عمومی از جمله بانک‌های زنجان کرده بودند، تجمع کرده و خواهان یک‌ سره شدن وضعیت کنونی و برخورد با آشوبگران شدند.

*2 عاملی که کنترل وضعیت را سخت می‌کند
اخبار رسیده از برخی شهرستان‌ها حکایت از آن دارد که مسائلی سبب شده تا وضعیت امنیتی به حالت عادی بازنگردد.
بررسی‌های صورت‌گرفته نشان‌دهنده آن است که برخی اختلافات قدیمی میان مردم قبائل و اقوام مختلف و دیگری وجود سلاح گرم در دست مردم منطقه دو عامل عمده‌ای است که کنترل وضعیت امنیتی را در برخی شهرها برای نیروهای انتظامی و امنیتی سخت می‌کند.

در برخی از شهرستان‌های کشور به دلیل وضعیت خاص آن مناطق، افرادی مبادرت به نگهداری سلاح گرم می‌کنند که همین امر باعث شده تا تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت عمومی با مشکل مواجه شود.
البته بر اساس برخی گزارش‌های رسیده از منابع انتظامی، دستگیری‌هایی که طی چند روز اخیر صورت گرفته نشان‌دهنده این نکته مهم است که بسیاری از این افراد و سرکرده‌های اغتشاشات، بومی آن مناطقی که در آنجا مبادرت به آشوب و تخریب کردند نبوده و از نقاط دیگر به این شهرها آمده‌اند.

گزارش کامل اغتشاش گران در شب گذشته / شهادت دو نفر در اصفهان

*مشاهدات میدانی از استان اصفهان؛ پاسخ منفی مردم بصیر و هوشیار به اغتشاشگران 
دیشب در حالی برخی گروه‌های اغتشاشگر به دنبال ایجاد ناامنی و بر هم زدن نظم عمومی در اصفهان و برخی شهرستان‌ها بودند که با پاسخ منفی از سوی مردم روبه‌رو شدند.
به گزارش تسنیم، به دنبال ناآرامی‌های چند شب گذشته امشب نیز اصفهان و چند شهرستان شاهد برخی اغتشاشات پراکنده اما سازمان‌یافته بود.

براساس اطلاعات دریافت شده از سوی خبرنگار تسنیم، نیروهای تأمین امنیت از عصر امروز در مقابل شهرداری شاهین شهر مستقر شده تا از هرگونه ایجاد ناامنی از سوی اغتشاشگران جلوگیری کنند.

جمعیتی پراکنده و محدودتر از شب گذشته در خیابان حافظ شاهین شهر به دنبال ایجاد ناامنی بودند و شعارهای ضدارزش‌های انقلاب و ساختارشکنانه سر دادند.

تا لحظه مخابره این گزارش درگیری قابل توجهی میان گروه‌های اغتشاشگر و نیروهای امنیتی دیده نشده است.
اما در شهر اصفهان نیز به صورت پراکنده عده‌ای به دنبال ایجاد ناآرامی در نقاط مختلف شهر بودند. این گروه که شب گذشته در حوالی میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع) و میدان امام (ره) اقدام به تجمع، سر دادن شعارهای ضدنظام و بر هم زدن نظم عمومی کردند امشب در میدان احمدآباد از میادین مرکزی شهر اصفهان به دنبال تکرار این اقدامات بودند.
اما با پوشش گسترده نیروهای نظامی و انتظامی درگیری‌ها شدت پیدا نکرد. علاوه بر این مردم در این میان فقط تماشاگر بودند.

در مبارکه نیز با وجود اینکه شبکه‌های مجازی مردم را به حضور در تجمعات غیرقانونی  از ساعت 17 در میدان انقلاب ترغیب کرده بودند اما این تجمع با هوشیاری و بصیرت مردم برگزار نشد.

دادستان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشارکت در این هنجارشکنی‌ها قابل تعقیب است، در همین راستا افرادی شناسایی و دستگیر شده‌اند.حسن رحیمی افزود: برخی عوامل در نخستین فرصت دستگیر و تعیین کیفر می‎‌شوند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه