گریه برای سلامتی مفید است

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 13 اسفند
این جمله را كه خنده بر هر درد بی‌درمان دواست را بارها شنیده‌ایم، اما گاهی گریه‌كردن نیز می‌تواند در كاهش استرس موثر باشد.

به گزارش ایسنا، پزشكان و محققان مدت‌هاست به اهمیت خندیدن برای سلامت قلب، افزایش سطح ایمنی بدن و درمان جراحت‌ها پی برده‌اند، اما نتایج برخی از مطالعات دیگر نشان می‌دهد گریه‌كردن در زمان داشتن استرس بهتر از آن است كه ناراحتی‌ها و مشكلات خود را  درون‌مان پنهان و سركوب كنیم.

نتایج مطالعه‌ای جدید در دانشگاه مینه‌سوتای آمریكا نشان می‌دهد كه گریه كردن می‌تواند روحیه ۸/۸۸ درصد از مردم را بهبود بخشد و می‌تواند در درمان بیماران، افزایش سطح ایمنی و كاهش سطح عصبانیت و استرس مفید باشد.

یكی از متخصصان در این مطالعه خاطرنشان می‌كند: برخی مواقع انسان پس از گریه‌كردن حال خوبی پیدا می‌كند، چرا كه با این امر مشكلات و ناراحتی‌های خود را از درونش خارج می‌كند.

همچنین تركیبات مضری كه ممكن است به دلیل داشتن استرس در بدن فرد تولید شوند با گریه‌كردن ناپدید شود. این متخصصان معتقدند گریه‌های احساسی به ترشح هورمونی موسوم به پرولاكتین منجر می‌شود كه احساسات تنش‌آور را كاهش می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي