گربه ها می توانند قفل آیفون ۵s را با Touch ID باز کنند

تاريخ : 1 مهر

همیشه وقتی یک قابلیت و تکنولوژی جدید ارایه می شود، عده ای انسان خلاق ( یا شاید هم بیکار ) سعی می کنند تا آن را محک زده و نکات جالب و جذاب آن را پیدا کنند. حتما شما هم کم و بیش می دانید که شرکت اپل در گوشی هوشمند جدید خود یعنی iPhone 5s از سنسور اثر انگشت استفاده کرده است تا امنیت کاربران را بیش از پیش بالاتر ببرد و دیگر کاربران با کلمات عبوری که ممکن است به دلیل سختی زیاد از یادشان برود و یا به دلیل سادگی بیش از حد امکان حدس زدنشان باشد سروکار نداشته باشند. اما به تازگی اتفاق جالبی با استفاده از این سنسور افتاده است.

گربه ها می توانند قفل آیفون ۵s را با Touch ID باز کنند, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از نویسندگان وبسایت معتبر TechCrunch که اشتیاق زیادی برای کار کردن با iPhone و سیستم Touch ID یا همان اسکنر اثر انگشت آن داشته، با قرار دادن پنجه گربه خانگی خود روی این سنسور توانسته قفل آیفون را باز کند.

زود قضاوت نکنید! این مورد دلیلی بر نا امن بودن این تکنولوژی نیست! در واقع گربه ها در کف پنجه های خود دارای طرح هایی هستند که برای هر کدام از آنها متفاوت است. مثل اثر انگشت هر انسان که با همه هفت میلیارد انسان دیگر تفاوت دارد.

اکنون نویسنده وبسایت تک کرانچ می خواسته ببیند که آیا اثر پنجه گربه ها نیز توسط سیستم Touch ID آیفون قابل پردازش است یا نه. وی اثر پنجه ی گربه اش را به آیفون اضافه می کند تا این گربه برای آیفون معتبر شود. سپس بعد از چند بار سعی و خطا بالاخره موفق شده است تا قفل دستگاه را باز کند. این در حالیست که اثر پنجه هیچ گربه دیگری با چندین بار سعی و خطا توانایی باز کردن قفل آیفون را نداشته است. بنابراین شک نکنید که این مورد به معنی اخلال در امنیت سیستم Touch ID آیفون نیست.

 

منبع: گویا ای تی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي