گران‌ترین کشورهای جهان برای دانشجویان خارجی

دسته بندي : علمی,⭐ اخبار
تاريخ : 11 شهریور

کارشناسان در این گزارش تحقیقاتی اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از ۱۶۰۰ شهر در ۱۳ کشور مختلف را مورد بازبینی قرار دادند.

بر اساس این تحقیق، گران‌ترین کشور برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی، استرالیا است. در استرالیا دانشجویان خارجی به طور متوسط سالانه بیش از ۲۵ هزار دلار بابت شهریه تحصیلی و در حدود ۱۳ هزار دلار بابت هزینه زندگی دانشجویی پرداخت می‌کنند.

گران‌ترین کشورهای جهان برای دانشجویان خارجی, پورتال خبری فرهنگی گهر
در این دسته‌بندی رتبه دوم پس از استرالیا از آن ایالات متحده آمریکا است. در آمریکا نیز دانشجویان خارجی همانند استرالیا سالانه شهریه‌ای در حدود ۲۵ هزار دلار پرداخت می‌کنند اما از آن جا که هزینه زندگی دانشجویی مناسب‌تر یعنی حدود ۱۰ هزار دلار در سال است، آمریکا در این تحقیق پس از استرالیا قرار گرفته است.

انگلیس نیز در این طبقه‌بندی رتبه سوم را دارد. دانشجویان در این کشور سالانه حدود ۱۹ هزار دلار شهریه تحصیلی و در حدود ۱۱ هزار دلار بابت هزینه‌های زندگی دانشجویی پرداخت می‌کنند.

پس از سه کشور یاد شده گران‌ترین کشور برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی، امارات متحده عربی است. در این کشور دانشجویان حدود ۲۱ هزار دلار بابت شهریه دانشگاه پرداخت می‌کنند و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور حدود شش هزار دلار در یک سال برآورد می‌شود.

بر اساس پژوهش صورت گرفته، کانادا در این رده‌بندی پس از امارات قرار می‌گیرد. در کانادا دانشجویان حدود ۱۸ هزار دلار بابت شهریه دانشگاه و حدود هفت هزار دلار بابت تامین مخارج زندگی دانشجویی در طول یک سال پرداخت می‌کنند.

در تحقیق یاد شده از رده ششم به بعد نیز اسامی کشورهای سنگاپور، هنگ‌کنگ، ژاپن، روسیه، چین، تایوان و اسپانیا به چشم می‌خورند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله، در این میان آلمان در میان ۱۳ کشور بررسی شده در این پژوهش در مقام آخر و به بیان دیگر ارزان‌ترین کشور در میان کشورهای مطرح در این تحقیق برای تحصیل دانشجویان خارجی است.

به گزارش ایسنا،دانشجویان خارجی برای یک سال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان مبلغی حدود ۶۰۰ دلار پرداخت می‌کنند. همچنین بر اساس این پژوهش هزینه یک سال زندگی دانشجویی در آلمان در حدود ۵۵۰۰ دلار برآورد شده است.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي