گران‌ترین خودرویی که وارد ایران شد

گران‌ترین خودرویی که وارد ایران شد
به گزارش گهر به نقل از دنیای اقتصاد، براساس تازه‌ترین آمار گمرک طی بهار سال 91 ارزش کل واردات خودرو سواری به رقمی معادل 175 میلیون دلار رسیده است. این آمار گویای رشد 20 درصدی واردات خودرو از نظر تعداد و 12 درصدی از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه در سال 90 است.

بنابر این گزارش، طی بهار سال جاری 65 دستگاه خودروی سواری با قیمتی بالاتر از 100 هزار دلار به کشور وارد شده که بخش عمده ای از اعضای این باشگاه 100 هزار دلاری‌ها به محصولات دو کارخانه پورشه آلمان و مازراتی ایتالیا تعلق دارد.

بر این اساس در راس این فهرست به عنوان گران‌ترین خودروی وارداتی در بهار سال جاری یک دستگاه پورشه پانامرای توربو قرار دارد که با قیمتی معادل 177 هزار دلار و با ارز دولتی معادل 217 میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است.

همچنین ارزش کل خودروهای وارداتی بالای 100 هزار دلار در بهار سال 91 معادل 2/8 میلیون دلار بوده که با احتساب نرخ ارز دولتی 1226 تومانی ارزشی معادل 10 میلیارد تومان پیدا می‌کند. در همین حال بر اساس آمار گمرک در سه ماهه جاری واردات بیش از یک هزار دستگاه خودروی زیر 16 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

براساس ارقام ثبت شده در گمرک ایران بالغ بر یک هزار دستگاه از این خودروها با قیمت هر دستگاه بین 8 تا 14 هزار دلار به ثبت رسیده که تشکیل‌دهنده فهرست ارزان ترین خودروهای وارداتی به کشور طی دوره مورد اشاره است، در این فهرست تولیدات کشور کره بالاترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

خودروهای ارزان قیمت وارداتی در حالی در سه ماهه گذشته حجم زیادی از واردات این کالا را به خود اختصاص داده که با احتساب تعرفه 100 درصدی و همچنین سود واردکننده و فروشنده، خودروهای مذکور با چندین برابر قیمت به بازار عرضه می‌شود.

بنابراین خودروهای یاد شده در هنگام عرضه به بازار، دیگر خودروهای ارزان قیمتی نخواهند بود.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه