«گذشته» از رقابتهاي اسكار بازماند

تاريخ : 30 آذر

پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتز پيش فيلم «گذشته» ساخته «اصغر فرهادي» را جز ۵ نامزد اصلي اسكار معرفي كرده بود . اين در حالي است كه نماينده ايران از ورود به مرحله دوم بازماند.

۹ فيلم بلند در فهرست اوليه نامزدهاي بخش فيلمهاي غير انگليسي زبا اسكار (۸۶) معرفي شدند.

۷۶ فيلم بلند از كشورهاي مختلف جهان براي حضور در اين بخش كردند كه در نهايت ۹ فيلم براي كسب نامزدي اسكار با هم رقابت مي كنند.

«انهدام دايره شكسته» (The Broken Circle Breakdown) به كارگرداني «فليكس فون گروئنينگن» محصول بلژيك

«يك بخش از زندگي آيرن پيكر» ( An Episode in the Life of an Iron Picker) به كارگرداني «دنيس تانوويك» محصول بوسني و هرزه گوين

«تصوير گمشده» (The Missing Picture) به كارگرداني «ريتي پان» محصول كامبوج

«شكار» (The Hunt) به كارگرداني «توماس وينتن برگ»‌محصول دانمارك

«دوزندگي» (Two Lives) به كارگرداني «جورج ماس» محصول آلمان

«استاد بزرگ» ( The Grandmaster) به كارگرداني «وانگ كارواي» محصول هنگ كنگ

«دفترچه» ( The Notebook) به كارگرداني «يانوس ساز» محصول مجارستان

«زيباي بزرگ» ( The Great Beauty) به كارگرداني «پائولو سورنتينو» محصول ايتاليا

«عمر» ( Omar) به كارگرداني «هاني ابواسد» محصول فلسطين

پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتز پيش فيلم «گذشته» ساخته «اصغر فرهادي» را جز ۵ نامزد اصلي اسكار معرفي كرده بود . اين در حالي است كه نماينده ايران از ورود به مرحله دوم بازماند.

 «گذشته» از رقابتهاي اسكار بازماند, پورتال خبری فرهنگی گهر

از ديگر فيلمهايي كه به نظر مي رسد در فهرست ۹ فيلم باشند فيلم «وجده» محصول عربستان سعودي و فيلم «آبي گرمترين رنگ است» به كارگرداني «عبدالطيف كشيشه» نماينده فرانسه و برگزيده نخل طلايي كن هستند كه از ورود به اين مرحله بازماندند.

گفته مي شود با پذيرفته نشدن فيلم هاي مطرحي همچون گذشته» (ايران) ،‌«گلوريا»‌(شيلي) و «بيت لحم» اختلافاتي بين توزيع كنندگان فيلم و مقامات آكادمي مبني بر انتخاب فيلمها پيش آمده است ولي رئيس كميته بخش غير انگليسي زبان آكادمي همچنان از گروه انتخاب كننده فيلمها حمايت كرده است.

نمايندگان بخش غير انگليسي زبان در دو مرحله تعيين مي شود . در فاز اول چند صد نفر از اعضاي آكادمي در لس آنجلس به تماشاي فيلمها از كشورهاي مختلف مي پردازد و در نهايت ۶ مورد را انتخاب مي كند و در فاز دوم كميته اجرايي بخش غير انگليسي زبان آكادمي با ۳ رأي ديگر ۹ فيلم در فهرست اوليه را اعلام مي كنند. با حضور اعضاي كميته هاي نيويورك و لس آنجلس در نهايت ۵ نامزد اصلي اعلام مي شود.

نامزدهاي اسكار هشتاد و ششمين دوره از جوايز اسكار ۱۶ ژانويه در تالار ساموئل گلدوين معرفي مي شود و برگزيدگان خود را روز ۲ مارس در تالار دالبي تيه تر هاليوود خواهد شناخت.

منبع: سینما خبر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي