کی گزارشگره ؟! لطفا صدای تلویزیون خود را قطع کنید!

کی گزارشگره ؟! لطفا صدای تلویزیون خود را قطع کنید!

واقعا وجود این گزارشگران در صدا و سیما علامت سوالیست که تا به حال جوابی در برابر آن قرار نگرفته است. برای کنفیکون کردن یک بازی زیبا به چه چیزی نیاز دارید؟ قطع برق ؟ ضد فوتبال ؟ خراب شدن تلوزیون ؟

کی گزارشگره ؟! لطفا صدای تلویزیون خود را قطع کنید!

خیر. یک فروند سرهنگ علیفر (بخوانید خیابانی، سیانکی، بالاپور و…) برا این مساله کافیست تا زیباترین بازی ها برای مخاطب تلوزیون تبدیل به غیرقابل تحمل ترین بازی ها شود. شبکه سه مدت هاست در رودربایستی با سرهنگ قرار دارد و بازی های غیر مهم را به او می دهد. اما ظاهرا هنوز نمیدانند که همان بازی مهم می تواند چقد زیبا باشد و با یک گزارش سرد و بی هیجان تبدیل به لحظاتی تلخ برای مخاطبش شود. آن هم در جام جهانی.

“رییس امبولی به نوعی مقسم تیم بلژیک هست”

سال هاست استاد علیفر اعتقاد دارد که دفاع خطی بلای جان فوتبال دنیاست. محوطه جریمه ای در کار نیست. محوطه شانزده و نیم متر. واژه تیم یا کاپیتان در دایره المعارف استاد جایی ندارد و بازیکنان هم دسته هستند و کاپیتان سردسته. امشب هم که بیست دقیقه تا پایان کار باقی مانده بود پای گیرنده ها میخ کوب بودیم. چرا که فرمودنددر فوتبال روز دنیا در بیست دقیقه می شود بیست گل به ثمر رساند.

نمی دانیم به سانتر بی هدفی که گل می شود باید خندید یا به واژه های سنگین و گاها عجیب علیفر. استاد علاقه زیادی به واژه های نامانوس هم دارد و همیشه هم در بازی های با تاخیر تاکید دارد که او هم مثل ما بازی را ندیده است تا هیجانش حفظ شود. چقدر خوب است که استاد به فکر هیجان مخاطب است. حیف است گزارش پرشور استاد با دانستن نتیجه بازی که سه ساعت پیش تمام شده است از بین برود.

باز جای شکرش باقی است که ساعت ها جلو یا عقب نرفته که استاد فراموش کند ساعتش را تنظیم کند و یک ساعت دیر به محل کارش برسد.(بازی پرسپولیس در عید نوروز را به یاد بیاورید)  در کل استادهمیشه بعید می داند در جریان بازی گلی به ثمر برسد، مگر اینکه ضربه ایستگاهی زده شود. وی همیشه عادت دارد ذهن مخاطبش را درگیر دغدغه هایش کند؛ فرتون …خن یا فرتون…گن ؟ یورش تنها کلمه ای هست که فقط در فیلمای جنگی گفته می شود، اما به هر حال سرهنگ است و واژگان نامتعارفش.

استاد در طول بازی غالبا صحنه ها را پیش بینی هم می کند.”شخصا تصور می‌کنم این توپ منتج به گل نمیشه” و گاهی اوقات به طرز خطرناکی موقعیت ایجاد می شود و از بخت خوب استاد به گل تبدیل نمی شود.”گل دوم تثبیت می شه” امکان ندارد گل به ثمر نمی رسد؛ گلی که به ثمر رسیده،  قطعا تثبیت شده است.

در تمام دنیا اولین اصل یک گزارش با هیجان کنترل گام صدا در زمان های مختلف بازی است. جالب است علیفر همیشه آرام است و اگر حواست به تلوزیون نباشد و در حال اس ام اس دادن یا فکر کردن باشی و گل به ثمر برسد، انگار انفجار رخ داده است. بعضا لازم است سقف خانه هم  در اثر ضربه سر مخاطب تعمیر شود.

مخلص کلام! جناب مدیر شبکه سه، جناب تهیه کننده برنامه 2014 و جناب استاد سرهنگ علیفر! باور بفرمایید رژه رفتن روی اعصاب مخاطب هنر نمی خواهد. به نظر می رسد وقت آن است که خود را بازنشسته کنید و به جمع داوران مسابقه آقای گزارشگر بپیوندید. چرا که اکنون زمان تربیت نیروهای جوان است.

منبع:tarafdari.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند