کیانوش رستمی مدال نقره گرفت

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 2 مهر

کیانوش رستمی مدال نقره گرفت

در پنجمین روز بازی های آسیایی اینچئون ، هشت وزنه بردار در دسته ۸۵ کیلوگرم به رقابت پرداختند که کیانوش رستمی و رسول تقیان برای ایران بر روی تخته بازی ها حاضر شدند.

در پایان این رقابت کیانوش رستمی با ثبت رکورد ۱۷۲ کیلوگرم یک ضرب، ۲۰۸ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم نایب قهرمان بازی‌های آسیایی شد. تقیان هم چهارم شد.

کیانوش رستمی مدال نقره گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر

حرکت یک ضرب

رستمی حرکت اول خود را با وزنه ۱۶۶ کیلوگرم آغاز کرد که در مهار این وزنه موفق نبود. این در شرایطی بود که وزنه برای او کاملا سبک بود و توانست در حرکت دوم آن را بالای سر ببرد. برای او در آخرین حرکت یک ضرب وزنه ۱۷۲ کیلوگرم درخواست داده شد که در مهار آن هم موفق بود.

بنابراین رستمی با ثبت رکورد ۱۷۲کیلوگرم حرکت یک ضرب را به پایان رساند و با یک کیلوگرم اختلاف نسبت به نماینده میزبان در رده نخست قرار گرفت.

حرکت دوضرب

رستمی برای این که اولین مدال طلا وزنه برداری را کسب کند، در حالی در حرکت اول پشت وزنه ۲۰۸ کیلوگرم قرار گرفت که حریف کره‌ای دو بار وزنه‌هایش را انداخته بود. رستمی با بالا بردن این وزنه کار را برای حریفان بسیار سخت کرد. حریف کره‌ای که دو بار وزنه ۲۰۷ را انداخته بود این بار درخواست ۲۱۰ کیلوگرمی داد اما آخرین بار هم ناکام بود و اوت کرد.

رستمی در حرکت دوم وزنه ۲۱۲ را درخواست داد، اما در حالی که وزنه را بالای سر برده بود نتوانست قامتش را راست کند و این وزنه برایش محسوب نشد تا برای بار سوم روی تخته ظاهر شود. رستمی در شرایطی که خیلی خسته بود نتوانست این وزنه را مهار کند.

وزنه‌بردار چینی در آخرین حرکت خود وزنه بسیار سنگین ۲۱۸ کیلویی را درخواست داد و آن را بالا برد تا اشک‌های کیانوش رستمی جاری شود. وزنه‌بردار چینی با این وزنه رکورد جهان را تکرار کرد و رکورد بازی‌های آسیایی را نیز بهبود بخشید.

بنابراین با ثبت رکورد ۲۰۸ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی رسید.

پس از اینکه رستمی مدال نقره بازی های آسیایی را کسب کرد از او تست دوپینگ گرفته شد.

کیانوش رستمی در حالی بر روی تخته بازی ها حاضر شد که بهداد سلیمی، بهادر مولایی و نواب نصیر شلال با در دست داشتن پرچم ایران او را تشویق می کردند.

کیومرث هاشمی، احمد دنیا مالی و دکتر رازی نیز تماشاگر رقابت رستمی و تقیان در دسته ۸۵ کیلوگرم بودند.

 

منبع:isna.ir

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي