کودک 10 ساله حساب پدرش را خالی کرد

کودک 10 ساله که اقدام به خرید 12 میلیون و 900 هزار ریال سکه بازی از حساب بانکی پدرش کرده بود در تحقیقات پلیس فتا یزد شناسایی شد.

کودک 10 ساله حساب پدرش را خالی کرد

سرهنگ حسن رضایی در تشریح این خبر گفت: در پي شکايت شخصي مبني بر برداشت غير مجاز از حسابش پرونده اي در دادسراي ويژه جرايم رايانه اي تشکيل و برای ادامه تحقيقات به پليس فتا استان ارجاع و با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت. مالباخته در اظهارات اوليه خود مدعی شد مدتي پيش برای سرگرمي فرزند 10ساله خود به يكي از سايتهاي سرگرمي وارد شده و تعداي سكه بازي از طريق كارت بانكي خريداري كردم و پس از اين ماجرا بود كه فهميدم مبلغ 12 ميليون و900 هزار ريال از حسابم بصورت غير مجاز برداشت شده است.

رييس پليس فتا يزد افزود: با انجام اقدامات فني و پليسي ماموران به فرزند 10ساله وي مشكوك و طي صحبت هايي كه با وي انجام دادند فرزند شاكي به خريد سكه بازي اعتراف كرد.

فرزند مالباخته در ادامه صحبت هاي خود گفت: بعد از اينكه پدرم سكه بازي را با استفاده از كارت بانكي خود برايم خريداري كرد؛ براي ادامه بازي به شکل اقدامات پدر، اقدام به خريد سكه بازي كردم.

رضايي گفت: هويت شخص ايجاد كننده سايت شناسايي و با كسب مجوز قضايي به پليس فتا احضار شد و در بازجويي هاي فني مدارکي را مبني بر قانوني بودن سايت ارائه كرد.

رئيس پليس فتا استان يزد  با اشاره به سهولت بانکداري اينترنتي، افزايش آگاهي شهروندان را راهي در مقابله با تهديدات اين فضا دانست و هشدار هايي را در اين خصوص به شهروندان به شرح ذيل ارايه داد.

در هنگام درج اطلاعات حساب شخصي خود زمان استفاده از رايانه، مواظب اطرافيان، خصوصا کودکان  باشيد تا به لحاظ حس کنجکاوي و به دليل هاي مختلفي اطلاعات شما را منتشرنکنند یا از آن سوء استفاده نكنند.

استفاده بيش از حد والدين از کامپيوتر و به نمايش گذاشتن سرگرمي هاي پر طرفدار براي آنان خطر ناک بوده و حس کنجکاوي کودکانه نيز آنها را به سمت اين سرگرمي ها کشانده و اعتياد آور و زيان بار است.

گاهي مواقع لازم است والدين اطلاعات حسابهاي بانکي خود را مانند رمزهاي ورود به حساب و ساير اطلاعات را از فرزندان خود مخفي نگه دارند چرا که ممکن است به علت عدم آگاهي فرزندان اين اطلاعات به اشکال مختلف افشاء و سوء استفاده شود.

منبع:بی باک

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه