کلاهبردار میلیاردی را شناسایی کنید / عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 13 مرداد

اعضای باندی که با مدارک سرقتی از بانک دسته چک گرفته و با آن کلاهبرداری میلیاردی می کنند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

 ۱۵ آبان سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۷ نارمک به مأموران اعلام کرد که برای ارائه درخواست دریافت وام به بانک مراجعه کرده اما از طریق بانک متوجه شده که دارای دهها فقره چک بلامحل و برگشتی است ! و این در حالی است که تا پیش از این به هیچ عنوان دسته چکی نداشته است .

در بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی کلانتری مشخص شد که مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده ، سال گذشته و به شیوه “سرقت از داخل خودرو” به سرقت رفته و فرد یا افرادی با استفاده از این اسناد و مدارک شناسایی اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک کرده اند .

کلاهبردار میلیاردی را شناسایی کنید / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “جعل مدارک شناسایی” و به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و با بررسی مشخصات شاکی پرونده ، کارآگاهان متوجه شدند که فرد یا افرادی با مراجعه به شعبات مختلف بانکی در سطح شهر تهران و در طول یک سال گذشته اقدام به افتتاح حساب در شعبات و دریافت دسته چک های متعدد کرده اند .

همزمان با شناسایی حساب های جعلی در شعبات بانکی مختلف ، تعدادی از مالباختگان جدید با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به طرح شکایت از صاحب حساب های بانکی کرده و از طریق کارآگاهان این پایگاه متوجه شدند که تمامی افتتاح حساب ها و دریافت دسته چک ها با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی سرقتی انجام شده است .

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به شناسایی دهها مالباخته جدید و ارزش میلیاردی پرونده گفت : با توجه به جعل مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده و دهها فقره کلاهبرداری از طریق صدور چک های جعلی و بلامحل ، دستور انتشار تصاویر استفاده شده در اسناد و مدارک شناسایی جعلی از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شهروندان که اطلاعاتی در خصوص هویت ، محل های تردد و یا مخفیگاه صاحبان تصاویرِ استفاده شده در مدارک شناسایی مجعول دارند ، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۳۴۹ در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي