کسب مدال نقره توسط محمد باقری معتمد

تکواندوکار تيم ملي ايران در ديدار پاياني براي کسب مدال طلا ساعت 2 بامداد جمعه به مصاف “سروت تازگول” تکواندوکار تيم ملي ترکيه رفت. اين رقابت‌ها در راند اول با نتيجه يک‌ بر يک به پايان رسيد. و در پايان راند دوم نماينده ترکيه 5 بر 3 پيش افتاد.

 

در راند سوم مسابقه پاياپاي پيش رفت اما معتمد نتوانست حريف خود را شکست دهد و در پايان با نتيجه 6 بر 5 مغلوب شد و به مدال نقره رسيد.

 

محمد باقري معتمد براي رسيدن به فينال مسابقات المپيک 2012 لندن روز گذشته(پنج شنبه) در نخستين ديدار خود به مصاف تکواندوکار تيم ملي آفريقاي مرکزي رفت و توانست با نتيجه 7 بر 2 وي را شکست داد. وي در دومين بازي خود به مصاف “روح الله نيک‌پا”، تکواندو کار افغاني و دارنده‌ي نشان برنز المپيک رفت. وي در راند اول با نتيجه يک بر صفر حريفش را شکست داد. راند دوم با نتيجه 3 بر 2 به سود نيک پا خاتمه يافت. راند سوم با نتيجه يک بر يک خاتمه يافت تا بازي به راند طلايي کشيده شود. در اين راند معتمد با نتيجه يک بر صفر و در مجموع با نتيجه 5 بر 4 به برتري دست يافت.

 

معتمد در مرحله نيمه نهايي به مصاف “ديه گو‌ سيلوا” تکواندو کار تيم ملي برزيل رفت. راند اول با نتيجه صفر بر صفر به پايان رسيد، معتمد توانست در راند دوم با نتيجه 2 بر صفر حريفش را شکست دهد و در حالي که راند سوم با نتيجه 5 بر يک به سود معتمد در حال خاتمه بود، در ثانيه هاي آخر، ناگهان حريف برزيلي ضربه اي 4 امتيازي به سر معتمد زد و با ناباوري مسابقه به تساوي 5 بر 5 رسيد تا کار به راند طلايي کشيده شود. در راند طلايي امتيازي رد و بدل نشد ولي به دليل فعاليت بيش تر تکواندوکار ايراني، داوران محمد باقري معتمد را به عنوان برنده مبارزه معرفي کردند و وي راهي فينال شد.

 

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

 

منبع:  varzesh3

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه