کرم های ضد چروک

 صدها نمونه کرم ضدچروک برای استفاده مصرف کنندگان در بازار موجود است. این کرم ها، هر یک از لحاظ کیفیت، مارک، قیمت و محتویات با هم متفاوت است. اغلب مردم برای پیشگیری از چین و چروک پوست و علایم پیری از کرم های ضدچروک استفاده می کنند.اما آیا این کرم ها واقعاً نتیجه بخش است؟ یا این که تولیدکنندگان با تکیه بر تبلیغات و سوءاستفاده از اطمینان مردم سالی میلیاردها دلار سود به جیب می زنند؟ آیا واقعا این شرکت ها کرم هایی با کیفیت که مانع از ظاهرشدن علایم پیری می شود تولید و به بازار عرضه می کنند؟

براساس نتایج یک نظرسنجی که بین مصرف کنندگان این کرم ها انجام شد، اغلب آن ها عنوان کردند که برخی کرم ها تاثیرگذار است، بی گمان نتیجه بخش بودن این کرم ها به ماده فعال موجود در آن ارتباط دارد نه قیمت یا مارک شرکت تولیدکننده، مواد موجود در کرم های ضدچروک که به صورت خفیف یا متوسط علایم پیری را به تاخیر می اندازد شامل ویتامین A و موادی مانند رتینول، ویتامین های DHEA,C,E، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان هایی مانند چای سبز، کوآنزیم، پپتیدها، اسیدهای هیدروکسی و … است.

این مواد خاصیت های متفاوتی دارد اما آن چه مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند، این است که این کرم ها معجزه نخواهد کرد. اگرچه ممکن است این کرم ها به طور جزئی علایم پیری را کاهش دهد اما به عنوان مثال هرگز یک زن ۶۰ ساله را به ظاهر ۳۵ سالگی خود برنمی گرداند. سوالی که پیش می آید این است که چه زمان باید مصرف این کرم ها را آغاز کرد؟

از آن جا که مواد این کرم ها در واقع علاوه بر بازسازی پوست، علایم پیری را نیز به تاخیر می اندازد توصیه متخصصان این است که قبل از شروع علایم پیری از این کرم ها استفاده شود. کرم های ضد پیری که علایم پیری را به تاخیر می اندازد، حاوی ویتامین A و E، عصاره چای سبز، کوآنزیم و اسیدهای هیدروکسی است. به همین علت برخی متخصصان پوست مصرف این کرم ها را از اواسط دهه ۳۰ توصیه می کنند. اما اگر از پوست درست مراقبت شود استفاده از این کرم ها تا دهه ۴۰ لزومی ندارد. مراقبت های پوست شامل قرار نگرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش، استفاده از کرم ضدآفتاب، پرهیز از استعمال دخانیات، داشتن یک برنامه غذایی سالم و معتدل، نوشیدن آب به حد کافی و مراقبت های پوست از سن پایین می باشد. این کرم ها در صورت رعایت برنامه روزانه مراقبت از پوست و داشتن یک شیوه زندگی سالم، نتیجه بخش تر است.

در صورت رعایت نکردن موارد یادشده هزینه برای کرم های گران فایده ای ندارد. یکی از اشکالات عمده استفاده از این کرم این است که به طور مستقیم باید روی صورت مالیده شود. به این معنا که بر عملکرد داخلی چندان تاثیری ندارد. بیشتر موادی که از آن در ساخت این کرم ها استفاده می شود مواد طبیعی است. به همین دلیل این مواد خوراکی باید مصرف شود تا بازسازی از داخل نیز انجام شود.مواد خوراکی مفید شامل میوه قره قاط، زیتون، آواکادو، سبزیجات، چای سبز، مغز و دانه های مختلف است. باید دانست اگر از کرم های ضدچروک به طور منظم استفاده شود، نتیجه بخش است.

گردآوری: گروه سلامت گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه