با کتاب چهار میثاق آشنا شوید

یکی از کتاب هایی بسیار مفید و البته پرطرفدار کتاب چهار میثاق است. اگر می خواهید با کتاب چهار میثاق آشنا شوید این بخش گهر را بخوانید چرا که به معرفی کامل کتاب چهار میثاق می پردازیم.

با کتاب چهار میثاق آشنا شوید

با کتاب چهار میثاق آشنا شوید

نویسنده کتاب چهار میثاق یک سرخپوست بوده است که در این کتاب سعی کرده است راه و رسم درست زندگی را بیان کند. این کتاب سال 86 در ایران منتشر شد و با استقبال زیادی مواجه شد..

این کتاب حاصل تجربیات و اندیشه های مردی است از تبار سرخپوستان آمریکای مرکزی ، که باورهای بنیادی تولتک ها را به زبانی ساده با مثال های قابل فهم و طبقه بندی بسیار موثر به نسل های جدید ارمغان کرده ،‌با این امید که رویای سیاره زمین را تغییر دهند . در کتاب حاضر ، دون میگوئل روئیز به چیزی اشاره می کند و آن را ”رویای سیّاره” می نامد که در کتاب سفر به دیگرسو اثر کارلوس کاستاندا ،‌دون خوان آن را نوعی تعریف و توصیف از جهان می نامد و معتقد است که غیر از آنچه ما واقعیت می نامیم ،‌واقعیت های دیگری نیز وجود دارند .

موضوع: راه و رسم زندگی

نویسنده: دون میگوئل روئیز

مترجم: دل آرا قهرمان

ناشر: نشرپیکان

سال انتشار: 1386

هزاران میثاق است که ما با خودمان،با دیگران،با رویای زندگیمان،با خداوند،با جامعه،با والدینمان،با همسرمان وبا بچه هایمان داریم.اما مهمترین میثاق ها آنهایی است که ما با خودمان داریم.در ای میثاق ها شمل به خود میگویید که چه کسی هستید،چه احساسی دارید،به چه چیز اعتقاد دارید،و چگونه رفتار میکنید.نتیجه ی این میثاق ها چیزی است که آن را شخصیت خود مینامید.در ای میثاق ها شما میگویید:”این من هستم.این اعتقاد من است.من این کار را میتوانم انجام دهم.من این کار را را نمیتواتم انجام دهم.این واقعیت است. این خیال است.این ممکن است. آن ممکن نیست.”

اگر بتوانیم ببینیم که ای میثاق های ما هستند که بر زندگیمان حکومت میکنند،آن وقت نیاز به تغییر میثاق ها را احساس میکنیم.هنگامی که آماده تغییر میثاق ها شدیم،چهار میثاق مقتدر هستند که به ما کمک میکنند تا توافق هایی را که زاده ی ترس هستند و انرژی مارا هدر میدهندبشکنیم.شما نیاز به اراده ایی قوی دارید تا بتوانید این چهار میثاق را اختار کنید،اما اگر بتوانید زیستن با این میثاق ها را آغاز کنید،تحول حاصله در زندگیتان شگفت انگیز خواهد بود…

میثاق اول: با کلام خود گناه نکنید

میثاق دوم:هیچ چیز را به خود نگیرید

میثاق سوم:تصورات باطل نکنید

میثاق چهارم:همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه