کاربران فیس‌بوک به اندازه گوگل پلاس راضی نیستند

شهرت فیس بوک در راضی نگه داشتن کاربرانش در حال لکه‌دار شدن است و گوگل پلاس با مقایسه شاخص رضایت کاربران برای اولین بار توانست در راس هرم شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.

کاربران فیس‌بوک به اندازه گوگل پلاس راضی نیستند, پورتال خبری فرهنگی گهر

 این داستان دیگر خیلی قدیمی شده است که فیس بوک با وجود داشتن صدها میلیون کاربر محبوبترین سایت در دنیای وب است. اما واقعیت این است که مردم هنوز هم آن را دوست ندارند.
بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index چند روز پیش منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به ان لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایت مندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است.
آنطور که این آمار و ارقام جدید نشان می دهند، با توجه به مقیاس ۱۰۰ واحدی، فیس بوک با ۸ درصد کاهش هم اکنون می تواند رضایت ۶۱ درصدی کاربرانش را فراهم کند در حالیکه همین شاخص برای گوگل پلاس ۷۸ درصد است و با این میزان رضایت ، شبکه اجتماعی کمپانی گوگل در رده ویکی پدیا قرار گرفته است.
در این آمار گیری، شبکه های اجتماعی در میان ۲۳۰ کمپانی دیگر از لحاظ این شاخص بررسی شدند و با توجه به نتایج بدست آمده باید گفت که همچنان این صنعت در پایین ترین رده ها قرار دارد.( امتیاز کلی شبکه های اجتماعی ۶۹ است و با این امتیاز تنها می توانند با خطوط هواپیمایی، سرویس های اشتراک تلویزیونی و برخی از روزنامه ها رقابت کنند.)
کاربران فیس‌بوک به اندازه گوگل پلاس راضی نیستند, پورتال خبری فرهنگی گهر
این رتبه بندی که با کمک و همکاری کمپانی تحلیلگر ForeSee انجام شد، نشان داد که گوگل پلاس هر آنچه فیس بوک نتوانست از آن خود کند را بدست آورده است.
با توجه به این گزارش، گوگل پلاس از آن جهت در رتبه بالاتری قرار گرفته است که تبلیغات سنتی و قدیمی فیس بوک را ندارد، در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرانش توجه بیشتری نشان داده و نیز تجربه بهتری را برای کاربران موبایلی اش فراهم کرده است. در سوی دیگر، کاربران فیس بوک همچنان درباره آگهی های تبلیغاتی و حفظ حریم شخصی شان نگران اند و شکایت های مکرری هم از تغیرات اینترفیس دارند، که تازه ترین آنها معرفی تایم لاین بود.
گوگل پلاس و فیس بوک همواره در دو جبهه حیاتی با هم رقابت می کنند: تجربه کاربران و نفوذ در بازار. گوگل پلاس گاهی اوقات در اولی برنده است و فیس بوک نیز همواره در دومی .
لری فرد، بنیانگذار و رئیس ForeSee در این باره گفته است: جا دارد از فیس بوک پرسیده شود که با وجود ۸۰۰ میلیون کاربر پایه چرا رضایت کاربرانش تا این حد پایین آمده است. اما من انتظار دارم گوگل نیروی بیشتری در ویژگی های متعدد و و قابلیت های تلفن همراهش بگذارد تا بتواند کاربران را با سرعت بیشتری جذب کند. اگر فیس بوک هنوز هم احساس نمی کند که باید برای به دست آوردن رضایت بیشتر کاربرانش کاری بکند، ممکن است به زودی مجبور شود که این طرز فکر را تغییر دهد.
این آمار می تواند  شکست دیگری برای زاکر برگ باشد چرا که شبکه اجتماعی او بار دیگر با امتیازگیری پایینی مواجه شده است به خصوص با توجه به شعار فیس بوک که هدفش شاد کردن کاربران از طریق تبلیغات بود. وقتی که از فیس بوک خواسته شد تا در این باره توضیح دهد ، یکی از سخن گویان این کمپانی گفت که شبکه اجتماعی ما به رضایت کاربرانش اهمیت می دهد اما وی درباره شکایت های خاص این کاربران هیچ توضیحی نداد.
این سخنگو در بیانیه ای گفت: ما عمیقا به تجربه ای که کاربرانمان در فیس بوک دارند اهمیت می دهیم و به همین خاطر هم مرتبا محصولات جدید به آنها پیشنهاد داده و یا امکانات فعلی را بهبود می بخشیم. بخشیدن این امکان به انسانها که با هر کسی که دوست می دارند، در هر کجا و به هر طریقی ارتباط برقرار کنند ، از نظر ما معنی دارترین و مهمترین طریقی است که  می تواند رابطه ما را با مردم قوی تر کند.
در این بررسی سایر شبکه های اجتماعی از جمله LinkedIn، Pinterest و توئیتر همه در امتیاز ۶۹ و پایین تر قرار دارند و البته همگی بالاتر از فیس بوک می ایستند که تنها موفق به کسب ۶۱ امتیاز شده است.
 در این گزارش همچنین امتیاز موتورهای جست و جو و برخی از سایت های جدید هم مشخص شده است.
در حالیکه موتور جست و جوی گوگل با ۸۲ امتیاز در راس ایستاده، سایر موتور های جست و جو مثل Bing با ۸۱ امتیاز و Ask.com با ۸۰ امتیاز خیلی دورتر از او قرار نگرفته اند.
فرد در ادامه سخنانش گفته است: گوگل در عرصه جست و جو درست مثل آی پد در بازار تبلت هاست. نام گوگل در این زمینه شاخص شده است و این وب سایت هنوز بر ۶۵ درصد جست و جو های کاربران آمریکایی مسلط است. موتور جست و جوی Bing هم ، هر چه لازم بوده انجام داده اما مسئله این است که کاربران گوگل از آن رضایت کامل دارند و دلیلی نمی بینند که جست و جو های خود را از طریق وب سایت دیگری انجام دهند .
در مورد سایت های خبری هم FoxNews.com با در اختیار داشتن ۸۴ امتیاز که به نسبت سال گذشته ۲ واحد افزایش داشته است در راس قرار گرفته و ABCNews.com با ۷۶ امتیاز و NYTimes.com با ۷۴ امتیاز در رده های بعدی ایستاده اند. در پایین این رده بندی هم HuffingtonPost.com قرارگرفته که تنها ۶۹ امتیاز دارد.
ترجمه از ماندانا سجادی
گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر
منبع: خبر آنلاین
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي