چگونگی نگهداری لنز چشم

تاريخ : 19 آبان

چگونگی نگهداری لنز چشم

چگونگی نگهداری لنز چشم, پورتال خبری فرهنگی گهر

همه کسانی که از لنز چشمی مستقیم استفاده می کنند با شنیدن خبر دختری که پس از درنیاوردن لنز خود به مدت شش ماه دچار از بین رفتن آمیب چشم هایش شد دچار شوک شدند. گرچه ما نمی دانیم که این خبر صحت دارد یا نه. اما عفونت های چشمی در اثر تماس طولانی مدت با این لنزها کاملا واقعی است. بنابراین رعایت نکات ایمنی درباره نگهداری و استفاده از این لنزها کاملا لازم و ضروری می باشد.

۱. قبل از تماس مستقیم لنز ، دست هایتان را بشوئید و لنزها را در مکان تمیز و بهداشتی ای نگهداری کنید. تماس لنزها با دسته ای آلوده باعث عفونت هایی می شود که حتی ممکن است نابینایی شما را در بر داشته باشد.

۲. کسانی که حساسیت دارند با استفاده از این لنزها ممکن است بدتر شوند، زیرا گرده ها و شوره ها می توانند مستقیما به درون حباب چشم رفته وباعث شدیدتر شدن بروز علائم حساسیت شما شود. اگر از کسانی هستید که بدون لنز نمی توانید جایی بروید بنابراین توصیه ما به شما این است که سعی کنید زود به زود لنز خود را تعویض و نکات بهداشتی در مورد آن را کاملا رعایت کنید.

۳. استفاده از قطره های چشمی را فراموش نکنید: دیدن از طریق لنزهای خشک امکان پذیر نیست بنابراین سعی کنید محلول آن را هرجا که می برید با خود به همراه داشته باشید و اگر حساسیت دارید نوعی از آن که حاوی آنتی هیستامین است را تهیه نمایید.

۴.از لنزها فقط به اندازه ی دوره زمانی که بر روی بسته ها درج شده استفاده کنید مثلا اگر نوشته شده ۲ هفته، دقیقا بعد از ۱۴ روز شروع به تخریب شدن می کند.

هنگامی که در حمام یا در استخر هستید آنها را خارج نمایید زیرا نقره به شدت جذب کننده است و ممکن است آلودگی های درون آب را جذب و انواع عفونت ها را نتیجه دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي