چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 10 دی

مو وقتي كه خيس است مقاومت آن كمتر است، بنابراين از شانه‌كردن آن در حمام خودداري كنيد و فقط با انگشتان شانه كنيد. در ضمن حوله را براي خشك‌كردن موها روي آن ماساژ ندهيد و فقط روي آن بگذاريد تا خشك شود.

چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر مو را محكم ببنديم شكننده مي‌شود، زيرا موادغذايي به خوبي در ساقه مو منتشر نمي‌شود. اگر موها به مدت طولاني بسته باشند اين مشكل ايجاد مي‌شود و بايد موها را ملايم و با فشار كم بست، زيرا با بستن ملايم از ريزش مو نيز جلوگيري مي‌شود. خوابيدن با موهاي بسته درست نيست، زيرا وقتي ما در خوابيم، سلول‌هاي مو فعال‌تر هستند و رشد مي‌كنند و با بستن مو دچار مشكل مي‌شوند و فرم‌دهي مو را دچار اشكال مي‌كند. براي خشك‌كردن موها نيز از پايين‌ترين درجه حرارت سشوار استفاده كنيد تا كمتر به ساقه مو آسيب برسد. بايد بدانيد كه ساقه مو، زنده نيست و رشد نمي‌كند. در واقع مو تجمع پروتئيني است به نام كراتين كه در داخل فوليكول مو با پرشدن فضاي داخل فوليكول به بيرون رانده و به منزله رشد مو شناخته مي‌شود. در واقع شما با بهبود وضعيت تغذيه‌اي كه غني از مواد پروتئيني باشد مي‌توانيد باعث تسريع رشد مو شويد.

هيچ شامپوي نمي‌تواند باعث تسريع و تشديد رشد مو شود. در واقع رشد مو ژنتيكي است و تا حدود كمي تغذيه در آن دخالت دارد. مراقبت نكردن و شكسته‌شدن انتهاي مو با روش‌هاي مختلف آرايش، رنگ، شامپوكردن و برس‌كردن موجب آسيب انتهاي مو و خورده شدن آن مي‌شود و بايد از روش‌هايي استفاده كرد كه به قسمت انتهايي مو آسيب وارد نكند. استفاده از نرم‌كننده مناسب و شست‌وشوي آن با آب خنك روشي است كه توصيه مي‌شود. همچنين ماساژ كف سر با قسمت نرم سرانگشتان به صورت ملايم و با حركات چرخشي تا حدي كه در پوست سر گرما را احساس كنيد مي‌تواند در سلامت مو موثر باشد.

گردآوری: گروه سلامت گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي