چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟

تاريخ : 6 اسفند

گاهی با وجود اینکه  ورزش می کنید ممکن است شکمتان صاف و سفت نباشد ،این چیزیست که باید برای آن تلاش کنید ، شاید به سختی !!! تمرین هایی وجوددارند که به شما کمک می کنند تا به راحتی شکمی صاف داشته باشید …

 

وضعیت مناسب ایستادن و نشستن

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

هنگامی که شما نشسته ، ایستاده و یا در حال راه رفتن در پز مناسب هستید ، عضلات شکم شما نیزبه کار گرفته می شوند .به بیان ساده  ، تنها عمل به توصیه مادران برای صاف نشستن،ظرفیت ریه را بهبود می بخشد و باعث می شود لاغرتر به نظر برسید. پشت میز کارتان ، انقباض شکم را تمرین کنید ،و یا یک تایمر برای یادآوری صاف نشستن برای خودتان تنظیم کنید.

حرکت تخته

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

این حرکت یوگا به نام تخته ، نیازمند اینست که شما تمامی عضلات خود را برای بالا ماندن از روی زمین به کار بگیرید ،اما شکمتان بخش عمده کاررا انجام می دهد . هر چند شما در حال حرکت و یا بلند کردن اجسام سنگین وزن نیستید ، شما باید با فشار مداوم روی شکم وضعیتتان را حفظ کنید ، بیشترافرادباراول نمی توانند بیشتر از ۳۰ ثانیه در وضعیت بمانند !با ترکیب حالت تخته با دیگر تمرینات نظیر دویدن ،جهش و فشار می توانید نتایج بهتری به دست آورید .

حرکت شنا 

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

شنا اساسا یک حرکت تخته با قدرت بیشتر است ، و مانند حالت تخته یک تمرین قدیمی است که تقریبا همه عضلات را به کار می گیرد . به علاوه با انجام سریع ، تبدیل به یک تمرین هوازی خوب می شود . زنان می توانند باتمرین بر روی زانو شروع کنند اما همچنان نتایج شگفت انگیزی خواهد داشت !! این ویدئو را ببینید تا مطمئن شوید که تمرین را درست انجام می دهید . دقت کنید که حتما با یک مربی ورزش قبل از انجام حرکات مشورت کنید ، همچنین می توانید انواع روش های انجام حرکت را نیز به دقت بررسی کنید .

پرتاب پاها

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

بلند کردن پاها به طور طبیعی موجب فعالیت عضلات مرکزی است. پرتاب پا به بیرون از پشت و پهلوها تمرینات بسیار مهمی هستند که می توانید برای داشتن شکمی صاف از آنها استفاده کنید ، همچنین می توانید آنها را با تمرینات دیگر ترکیب کنید .

خم شدن به پهلوها

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

با خم شدن به طرفین به آرامی عضلات شکم را به تحرک وادار کنید . پاهارا به اندازه عرض شانه باز کرده و خودتان را به پهلو ها خم کنید . با اضافه کردن وزنه به تمرین، قدرت این حرکت افزایش می یابد و با افزایش فشار روی شکم می توانید نتایج خوبی بگیرید .حرکات زیادی در یوگا از خم های جانبی استفاده می کنند ، می توانید با راهنمایی مربی خود آنها را نیز انجام دهید .

V – نشسته

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

می گویند بروس لی می توانسته به مدت بیش از ۳۰ دقیقه خودش را در حالت V نگه دارد. برای انجام این حرکت ، خود تان راروی باسن متعادل کنید ومطابق تصویر با گرفتن پا بادست، شکل V را بسازید . با انجام این تمرین متوجه می شوید که چقدر انجام آن دشوار است . حرکت V موجب فعال شدن کل بدن شده و همچنین نیاز مند یک تعادل روانی واقعا طاقت فرسا است. سعی کنید مدت زمان انجام تمرین را هر بار بالا ببرید .

نصیحت آخر

شاید همه تمرینات سخت و کاری که روی شکم انجام می دهید به نتیجه مطلوب نرسد فقط به دلیل چیزی که هیچ سنخیتی با ورزش ندارد : چربی !!! اگر شما دارای یک لایه چربی در شکم خود هستید و همه تمرینات بالا را انجام می دهید ، با اینکه قوی می شوید اما عضله ای مشاهده نخواهید کرد پس حتما از یک برنامه کاهش وزن هم استفاده کنید . اما نتایج فوق العاده این تمرینات غیرقابل انکار هستند نظیر عضلات قوی ، شکل ظاهری بهتر و افزایش طول عمر .

گردآوری: گروه سلامت گهر
منبع: آی بانو
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي