حداقل حقوق کارگر در ترکیه و تفاوت آن با ایران!

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 7 دی

وزیر کار و امور اجتماعی ترکیه حداقل حقوق کارگر در ترکیه را اعلام کرد ، حقوق کارگران در ترکیه با توجه به تورم این کشور در سال میلادی جدید ۱۵% افزایش داشته است.

در ادامه این خبر جزییات حقوق کارگر در ترکیه و تفاوت فاحش آن با حداقل حقوق کارگر در ایران را می خوانید.

حداقل حقوق کارگر در ترکیه و تفاوت آن با ایران!, پورتال خبری فرهنگی گهر

حداقل حقوق کارگر در ترکیه در سال ۲۰۲۰

کمیسیون وزارت کار ترکیه میزان حداقل حقوق ماهیانه کارگران برای سال آینده میلادی را ۲ هزار و ۳۲۴ لیره (معادل ۳۹۱ دلار آمریکا) تعیین کرد.

زهرا زمرد سلجوق، وزیر کار و امور اجتماعی ترکیه، با اعلام اینکه تورم سالیانه ۱۲ درصد پیش‌بینی شده است گفت با افزایش میزان حقوق‌ها به میزان ۱۵ درصد به قول‌مان وفادار ماندیم که نخواهیم گذاشت کارگران ما در اثر تورم خرد شوند.

کمیسیونی که حداقل حقوق ماهیانه در ترکیه را اعلام می‌کند متشکل از ۱۵ نماینده متعلق به کارگران، کارفرمایان و دولت است. اتحادیه‌های کارگری پیشتر تقاضای حقوق ماهیانه حداقل ۲هزار ۵۷۸ لیر (معادل ۴۳۴ دلار) داشتند.

در مقایسه با ترکیه، حداقل دستمزد کارگران در ایران در سال ۹۸ شمسی یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان (معادل ۱۱۴ دلار) تعیین شده است، عددی که نشان می‌دهد حداقل حقوق کارگر در ایران، یک‌سوم حداقل حقوق کارگر در ترکیه است.

ترکیه در سال گذشته با بحران‌های اقتصادی روبرو بود و در اثر تنش با آمریکا، ارزش لیر این کشور به دفعات دچار سقوط در برابر دلار آمریکا شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي