چه زمانی پوست را برنزه کنیم

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 24 مرداد

پژوهشگران، طبق آخرین دستاوردهای خود، به این نتیجه رسیدند که، زمان برنزه کردن بسیار مهم است .چون در زمانی باید باشد که به پوست زیان وارد نشود که عواقب نخواسته ای به بار می آورد.

چه زمانی پوست را برنزه کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

دانشمندان معتقدند، بهترین زمان برای برنزه شدن هنگام صبح است زیرا در این زمان بدن پروتئین‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند آسیب رسیدن به پوست در اثر تابش نور خورشید را ترمیم کند.

در حقیقت در این زمان تولید پروتئین بیشترین مقدار را دارد و بهتر از سلول‌های بدن محافظت می‌شود. با گذشت زمان و نزدیک شدن به شب تولید این پروتئین کمتر می‌شود و دانشمندان معتقدند، ساعت طبیعی بدن وظیفه کنترل این حالت را بر‌عهده دارد.

میزان این پروتئین در ساعت ۸ صبح بیشتر از بقیه زمان‌هاست و شاید این تا ساعت بهترین زمان برای استفاده از سولاریوم یا استفاده از نور آفتاب باشد.

البته هنوز هم محققان به مردم توصیه می‌کنند، به هیچ وجه سراغ استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده یا آفتاب گرفتن با هدف برنزه شدن نروند زیرا این کار در هر حالتی خطر سرطان پوست را بیشتر می‌کند اما اگر برای برنزه‌شدن تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید تحت هر شرایطی آن را انجام دهید، حداقل اوایل صبح را برای این کار انتخاب کنید چون آفتاب گرفتن در بعد از ظهر خطر ابتلا به سرطان پوست را چند برابر می‌کند.

 

 منبع: hidoctor.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي