چرا باید چای سبز بنوشیم؟

با خواندن متن زیر با مزایای نوشیدن چای سبز اشنا می شوید.

 آنتی اکسیدان

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان هایی است که catechin نام دارند، این نوع آنتی اکسیدان رادیکال های آزادی که سبب لخته های خونی، سرطان، بیماری قلبی و حتی آسیب دیدگی دی ان ای می شوند را از بین می برد. چای سبز همچنین قادر است میزان HDL کلسترول را افزایش داده و LDL کلسترول را پایین بیاورد.

کاهش وزن

چای سبز با بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن که نتیجه آن چربی سوزی است، می تواند در کاهش وزن بهمان کمک کند. این چایی می تواند بهتان کمک کند روزی 80 کالری بسوزانید.

افزایش طول عمر

طبق مطالعاتی که سال 1994 در ژاپن بر روی 40.000 نفر از افرادی  که روزانه 5 فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند انجام شد، مشخص شد در تمام این افراد خطر مرگ در سنین پایین کاهش پیدا کرده است.

چای سبز جوش و اگزما را درمان می کند.

انواع زیادی از محصولات درمانی پوست صورت حاوی چای سبز هستند. یکی از بزرگ ترین فواید چای سبز این است که می تواند از به وجود آمدن جوش و اگزما جلوگیری کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید روزانه حداقل 3 فنجان چای بنوشید.

فلوراید

اگر بفهمید چای سبز حتی برای بهداشت دندان ها مفید است شگفت زده می شوید. این چای دندان ها را از سموم محافظت کرده، به دلیل اشباع فلوراید طبیعی به سلامت دندان ها کمک کرده و کاری می کند نفسی خوش بو داشته باشید.

با علائم پیری می جنگد.

این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین   های C و E که اگر به طور موضعی مصرف شود  کمک می کند ظاهری جوان تر داشته باشید.

بهبود حافظه و توانایی یادگیری

یکی دیگر از فواید خوب چای سبز این است که عملکرد ذهنی و حافظه و توانایی یادگیری را بهتر می سازد. EGCG هم که در آن چای سبز به کار رفته می تواند از آسیب مغزی جلوگیری کند.

 منبع: ileev.com
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه