پنی سیلین چینی جان ۵ ایرانی را گرفت

باشگاه خبرنگاران: نتایج بررسی پرونده ای در پزشکی قانونی نشان داد که پنجمین نفری که به دلیل چرک کردن گلو به پزشک مراجعه کرده و تزریق پنی سیلین چینی به مرگ وی منجر شده است.

 

 

دکتر ایرج خسرو نیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران گفت: فردی 40 ساله با بیماری چرک کردن گلو به پزشک مراجعه می کند و پزشک برای وی پنی سیلین تجویز می کند این بیمار پنی سیلین تجویز شده توسط پزشک را تزریق کرده و بعد از تزریق به تب و لرز و پایین آمدن فشار خون دچار شده و راه تنفسی وی بسته می شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از 15 دقیقه بیمار فوت می کند.

وی با اشاره به این پرونده اظهار کرد: نتایج رسیدگی به این پرونده نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی سیلین وارداتی از چین ، جان خود را از دست داده است.

وی افزود: این فرد بیماری خاصی نداشته و تنها به دلیل چرک کردن گلو به پزشک مراجعه کرده بوده و مشکل اصلی به این دلیل بوده که این پنی سیلین ها به صورت قاچاق وارد شده که هیچ نشانه ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها ندارد.

وی گفت: تاکنون این پنجمین نفری بود که تزریق پنی سیلین منجر به مرگ شده است.

رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر به دلیل استفاده از داروهای چینی بالاست تصریح کرد : متاسفانه در کشور ما نبود آمار در همه عرصه ها از جمله مشکلات است .

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه