پنج خودرو گران قیمت جهان + عکس ها

گران ترین خودروهای جهان در سال گذشته میلادی در حالی از سوی مجله «فوربس» و انجمن «سوپر کارز» آمریکا منتشر شد که این خودروهای بسیار گران قیمت، فروش خوبی نیز داشته اند که نشان دهنده وجود بالقوه مشتریان برای ارقام نجومی این ماشین هاست.

این خودروها در ضمن پرقدرت ترین خودروهای سواری دنیا نیز محسوب می شوند. در گزارش ذیل آمده است که بیشتر مشتریان این خودروها از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و یا آمریکا بوده اند.

در لیست زیر گران قیمت ترین خودروهای سواری به ترتیب ارزش مالی آن آمده است:

1- «بوگاتی ویرون» – قیمت یک میلیون و 700 هزار دلار – ساخت فرانسه و آلمان

پنج خودرو گران قیمت جهان + عکس ها

خودروی بوگاتی در حال حاضر گرانترین خودروی بازار ماشین دنیاست. این خودرو سریع ترین خودروی سواری نیز محسوب می شود که می تواند به سرعت 432 کیلومتر در ساعت برسد. این ماشین یک خودروی دونفره است، حجم باک آن 100 لیتر است و در مدت زمان کمتر از سه ثانیه (2.6 ثانیه) به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه می رسد. موتور آن در وسط اتومبیل قرار دارد و مصرف سوخت آن بسیار بالاست به طوری که در داخل شهر 35 لیتر (و در جاده ها 24 لیتر) به ازای هر 100 کیلومتر مسافت می سوزاند و دارای ده رادیاتور است.

2- «لامبورگینی رونتون» – قیمت یک میلیون و 600 هزار دلار – ساخت ایتالیا

پنج خودرو گران قیمت جهان + عکس ها

خودوری اسپرت و محبوب لامبورگینی در مدت زمان 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و سرعت نهایی آن به 340 کیلومتر می رسد. طراحی موتور لامبورگینی و همچنین طراحی بدنه آن از جت های جنگنده الهام گرفته شده است. مصرف سوخت آن نیز مانند بوگاتی بسیار بالا است. در زیر درها کانال های هوایی وجود دارد که باعث چسبندگی بیشتر این خودرو به زمین میشود که این امر باعث میشود این خودرو به این راحتی ها چپ نکند. این خودرو نیز دو نفره است.

3- «مک لارن اف 1» – قیمت 970 هزار دلار – ساخت انگلیس

پنج خودرو گران قیمت جهان + عکس ها

مقام سوم به خودروی ای رسیده است که صفر تا صد آن (مدت زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر) 3.2 ثانیه است. کارشناسان خودرو معتقدند مک لارن اف1 بهترین و پیشرفته ترین خودروی اسپرتی است که تا به حال ساخته شده است. گنجایش سه سرنشین را دارد و حداکثر سرعت آن 386 کیلومتر در ساعت است و در مدت زمان 3.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد. این خودرو همچنین با وجود سرعت خوب در مقایسه با سایر خودروهای پرقدرت جهان، از وزن کمی برخوردار است که به خاطر استفاده از عنصر منیزیم و طلا در بدنه آن است.

4- «فراری انزو» – قیمت 670 هزار دلار – ساخت ایتالیا

پنج خودرو گران قیمت جهان + عکس ها

از این خودرو در سال گذشته میلادی تنها 400 عدد تولید شد که همگی آن به فروش رفت. این خودروی محبوب با صفر تا صد 3.4 ثانیه کلاس کوپه به سرعت 314 کیلومتر می رسد. این خودرو از شگفتی‌های صنعت خودرو سازی است. شکلی منحصر به فرد و تمام آن از فیبر کربن است که وزن آن را به صورت قابل توجهی کم کرده است. موتور 12 سیلندر آن دارای چهار سوپاپ برای هر سیلندر و سیستم زمان بندی متغیر است و قدرتی معادل 660 اسب بخار در 7800 دور است که به آن سرعت برابر 322 کیلومتر بر ساعت می بخشد.

5- «پاگانی زوندا اف» – قیمت 667 هزار دلار – ساخت ایتالیا

پنج خودرو گران قیمت جهان + عکس ها

زوندا تنها مدل شرکت پاگانی به‌شمار می‌رود که دارای موتور12 سیلندر است. در این مدل از ترکیب فیبرکربن تیتانیوم برای ساخت بدنه و رینگ‌های استفاده شده است. از این مدل تنها چند نمونه تولید شده است که همگی آن به فروش رسیده است

 

گردآوری: گروه سرگرمی گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه