پرونده «خنده‌بازار» بسته شد/بازگشت علی ضیا و علیخانی

تاريخ : 26 شهریور

نشست خبری ویژه تشریح برنامه‌های شبکه ۳ سیما در نیمه دوم سال جاری بعداظهر دوشنبه ۲۵ شهریور‌ماه با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه ۳، شریعت‌پناه مدیر گروه اجتماعی، شریفی مدیرگروه سرگرمی و تفریحات سالم، نیک‌اندیش مدیر تأمین برنامه شبکه ۳، محمود منتظری مدیر روابط‌عمومی شبکه ۳ و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.


 ** ۸ سریال جدید خارجی از شبکه ۳ پخش می‌شود/ جومونگ جدید در راه است

بنابر این گزارش؛ در این مراسم نیک‌اندیش در سخنانی گفت: شبکه ۳ سیما در بخش تأمین برنامه‌های خارجی تمام تلاش خود را جهت انتخاب بهتر برنامه‌ها انجام می‌دهد و در همین راستا در حال حاضر ۸ سریال جدید مرحله دوبله خود را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: دو سریال از این ۸ سریال از تولیدات کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ هستند که یکی از آنها افسانه خورشید و ماه نام دارد که از مضمونی خانوادگی برخوردار است. سریال دیگر نیز سرزمین آهن نیز نام دارد سریال جنگی و تاریخی است و بیشتر شبیه جومونگ است.

وی ادامه داد: یک سریال اروپایی به نام مأمور انتقال نیز داریم که حادثه‌ای است همچنین مینی سریال روزهای جدایی نیز در ژانر جنگی مرحله دوبله را سپری می‌کند. ضمن اینکه سریال توطئه ۳۶۸ و همچنین سری پنجم و ششم گروه تجسس نیز مراحل دوبله خود را سپری می‌کنند.

 ** مسابقه تلفنی نارنج در راه است/ علاقمندان موسیقی منتظر برنامه صدا باشند

به گزارش فارس، در ادامه مراسم شریفی درباره تولیدات گروه سرگرمی و تفریحات شبکه ۳ توضیح داد: این گروه در چارت سازمانی وجود داشت ولی به دلایل مختلف فعالیت خود را آغاز نکرده بود در این دوره مدیریتی تشخیص داده شد که گروه سرگرمی و تفریحات فعال شود و ۴۷ درصد برنامه‌ها با این رویکرد تولید شوند.

وی ادامه داد: برای نیمسال دوم سه باکس برنامه‌سازی پیش‌بینی شده که یکی از آنها به آنتن رسیده و دیگری در اولین ماه پاییز روانه آنتن می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ای که به مرحله پخش رسیده یادگاری نام دارد که محتوا و هدف آن جست‌وجوی روح زندگی و سبک زندگی در دهه ۶۰ است.یکسری از اتفاقات در زندگی ما در حال کمرنگ شدن است و هدف برنامه یادگاری این است که سبک زندگی را تعریف دوباره بکند و در همین راستا به عنوان ابزار از یک سری فیلم‌ها نیز استفاده کند.

شریفی تصریح کرد: همچنین شبکه ۳ مسابقه زنده تلفنی نارنج را در دستور کار قرار داده است که عموم سؤالات آن ایرانی است و سؤالات خارجی نداریم. با این هدف که بینندگان و مخاطبانمان با فضای فرهنگی کشور آشنایی بیشتر پیدا کنند. شاید مسابقه نارنج اولین مسابقه‌ای باشد که سؤالات آن روی سایت شبکه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که با موضوع موسیقی در نظر گرفته‌ایم، «صدا» نام دارد. که هدف اصلی آن معرفی و شناساندن استعدادهای جوان در همه اجزای موسیقی نظیر شعر، آهنگسازی و خوانندگی است. مبنای شروع ما هم سریال‌های تلویزیونی است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی هم این است که کسانی که استعداد دارند و نمی‌توانند به لایه‌های مختلف موسیقی دست پیدا کنند آثار خود را به این برنامه بفرستند و امیدوارم که در پایان به تولید آلبومی در این زمینه برسیم.

 ** بازگشت احسان علیخانی و علی ضیاء با پشت صحنه و ویتامین سه

به گزارش فارس، در بخش دیگری از این مراسم شریعت‌پناه به تشریح و توضیح برنامه‌های گروه اجتماعی شبکه در نیمسال دوم سال ۹۲ پرداخت.

وی در سخنانی گفت: ما برنامه‌های ترکیبی نظیر ۷، امروز فردا و ویتامین سه را داریم که در ساختار جدید پخش ژانر ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه دور جدید برنامه شناسنامه نیز از این هفته آغاز شده است.

وی افزود: سری جدید برنامه ویتامین سه نیز از ۳۰ شهریور با فضای متفاوت آغاز می‌شود و سعی می‌کنیم برنامه پرنشاط با ریتم تندی باشد که صبح‌ها به جوانان ما انرژی ببخشد. تفاوتی که این سری با سری قبل دارد این است که سری جدید هر روز ساعت ۶:۳۰ پخش می‌شود و دانش‌آموزان و دانشجویان به راحتی می‌توانند بیننده آن باشند.

شریعت‌پناه عنوان داشت: در فصل زمستان نیز برنامه پشت صحنه را خواهیم داشت. سال گذشته با اجرای آقای علیخانی پخش شد.

سال گذشته این برنامه با موضوع گفت‌وگو با افراد موفق در عرصه ورزشی پخش شد در حالی که برنامه امسال گفت‌وگو با چهره‌های موفق در همه عرصه‌ها خواهد بود. ساختار برنامه همان ساختار قبلی است ولی جذابیت آن به خاطر تنوع موضوع و سوژه بیشتر خواهد بود.

مدیر گروه اجتماعی شبکه ۳ ادامه داد: برنامه بعدی هم که پخش بعدی داشته، ۴۰ دقیقه بدون قضاوت است که امسال در سری جدید نظرات کارشناسان را هم به آن اضافه کرده‌ایم و بعد از محرم آماده پخش خواهد بود.

برنامه دیگر نیز خلاف جهت است که برای شناساندن افراد خلاق تدارک دیده شده است و دو مسابقه تلویزیونی کلید و مسابقه ۱۰۳ هم در نظر گرفته‌ایم.
 
** مسابقه «آقای گزارشگر» با موضوع گزارشگری فوتبال پخش شود

در این مراسم همچنین زین‌العابدین مدیر شبکه سه از تولید و ساخت برنامه آقای گزارشگر خبر داد و در توضیح آن گفت: این برنامه یک مسابقه است که با موضوع گزارشگری فوتبال در گروه ورزش شبکه ۳ ساخته می‌شود و تا به حال ۲۰ هزار نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کردند و به نظر می‌رسد به یکی از پرتعداد‌ترین مسابقات تاریخ تلویزیون تبدیل شود.

شریعت‌پناه نیز از ساخت سری جدید مستند‌های مکس و شوک خبر داد که با موضوع روز تولید می‌شود و همچنین درباره مستند روزه‌دار ما کمی آنسوتر نیز گفت: این مستند به آداب و رسوم و مشاغل فراموش شده نیز می‌پردازد ضمن اینکه ۱۰ قسمت جدید از مستند ماجراجویان را پخش خواهیم کرد.در حوزه دفاع مقدس نیز مستند شهرآرا با موضوع زندگی شهید جهان‌آرا ساخته می‌شود.

وی عنوان داشت: مستند در جست‌وجوی حقیقت با موضوع فراماسونی، بهائیت، وهابیت پخش خواهد شد و مستند‌های طلوعی در مغرب با موضوع زندگی تازه مسلمان شده‌ها و تمدن‌های فراموش شده نیز آماده پخش است.

 ** پرونده خنده‌بازار برای همیشه بسته شد/ نقد شبکه‌های فارسی‌زبان در شبکه ۳

پرونده «خنده‌بازار» بسته شد/بازگشت علی ضیا و علیخانی, پورتال خبری فرهنگی گهر

این مراسم همچنین از سوی زین‌العابدین مدیر شبکه ۳ عنوان شد که پرونده برنامه خنده‌بازار برای همیشه بسته می‌شود.

وی در توضیح این خبر گفت: جامعه از دیدن طنز‌های آیتمی جدید خنده‌بازار اشباح شده و ما تصمیم گرفتیم یک برنامه جدید با همان گروه سازنده خنده بازار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این برنامه دیگر آیتمی نیست و در کنار تیم خنده‌بازار طنز آیتمی کرکره ۵۰ درصد آن تولید شده است.

وی ادامه داد: دو مجموعه نمایشی به نمای خط و آوای باران نیز داریم که تولید خط به پایان رسیده و آوای باران نیز به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی آقای هاشمی اصل در ۴۰ قسمت ساخته خواهد شد. ضمن اینکه سریال سیگنال موجود است با موضوع نقد جلسه‌های فارسی زبان تولید خواهد شد. برای برنامه سیگنال موجود  است دکورهای همه شبکه‌های غربی ساخته شده و قرار است برنامه‌های این شبکه فارسی زبان را به نقد بکشد.

ضمن اینکه دو سریال ویندوز قرمز و سوداگر نیز در مرحله نگارش هستند.

زین‌العابدین اشاره کرد: ما به زودی پخش سریال شب شیشه‌ای را آغاز خواهیم کرد و در ادامه نیز سریال پژمان را نیز خواهیم داشت برای محرم نیز سریال‌های خرده ستمگران و آوای باران را نیز در نظر گرفته‌ایم.

ضمن اینکه سریال طنز هفت‌سنگ نیز مراحل تولید خود را سپری می‌کند سریال ستایش۲ و سرزمین کهن را در پائیز خواهیم داشت. پیش‌بینی ما این است که سریال سرزمین کهن را از آبان‌ماه به طور هفتگی در روزهای جمعه پخش کنیم برای ماه مبارک سال آینده نیز سریال احضار را با مضمون ماورایی به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی داوود هاشمی در نظر گرفته‌ایم. این سریال به موضوع وسوسه‌های شیطان می‌پردازد.

مدیر شبکه ۳ اظهار داشت: کار دیگری نیز به کارگردانی سروش صحت خواهیم داشت که با موضوع طنز خواهد بود این سریال شمعدانی نام دارد.

وی افزود: همچنین برنامه ورزشی جدید مبتنی بر نیازهای کلان حوزه ورزش در نظر گرفته‌ایم که گفت‌وگوی چالشی درباره موضوعات مبتلا‌به کشور است که به صورت هفتگی پخش خواهد شد. اجرای این برنامه برعهده جواد خیابانی و از مهر‌ماه روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه ماه عسل ویژه رمضان ۹۳ نیز به احسان علیخانی سفارش داده شده و کارهای تحقیقاتی‌اش آغاز شده است.

** گبرلو مجری ۷ می‌ماند/ در سینما به دنبال حواشی نیستیم

بخش دیگر این مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص داشت که شریعت‌پناه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه هفت نتوانسته است به اندازه نود تأثیرگذار باشد گفت: در سینما به دنبال حواشی فوتبال نیستیم در حقیقت برنامه هفت حمایت از سینما است و کمتر به سراغ نقد می‌رویم. البته به نظر من هفت برنامه خنثی نیست و کاملا چالشی است. ولی نوع چالش در سینما متفاوت از فوتبال است.

وی گفت: ساختار برنامه هفت در سال جاری تغییر نخواهد کرد و آقای گبرلو نیز همچنان مجری این برنامه خواهد بود.

همچنین زین‌العابدین در پاسخ به سؤالی با این مضمون که آیا برنامه‌های ورزشی شبکه ۳ به شبکه ورزش منتقل خواهد شد اظهار داشت: شبکه ورزش بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و مخاطبان خود را هم دارد. در حال حاضر نیز روزانه چهار الی ۵ باکس فوتبال خارجی نیز دارد که شبکه ۳ هم پخش می‌کند. اما در برخی موارد مانند لیگ فوتبال اروپا ما هر شب چهار بازی خواهیم داشت که بخشی از آنها به شبکه سه و بخشی از شبکه ورزش پخش می‌شوند.

به نظرم حذف مسابقات ورزشی از شبکه ۳ اجحاف در حق مخاطبان است الان از لحاظ فنی شبکه ورزش پوشش سراسری لازم را ندارد. البته شبکه ورزش الان مسابقات جذابی را نظیر مسابقات فرمول یک پخش می‌کند.

مدیر شبکه سه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه‌ریزی شما برای پخش سریال الف ویژه سرزمین کهن از شبکه ۳ چیست و آیا این سریال با سریال کلاه‌پهلوی در شبکه یک  پخش می‌شود همپوشانی نخواهد داشت توضیح داد: در تلویزیون لزوماً تقسیم‌بندی برای پخش سریال‌های الف ویژه نداشته‌ایم و البته این سریال‌ها بیشتر از شبکه یک پخش شده است. اما طبق نظرسنجی‌های اخیر شبکه سه پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیون با فاصله صعودی از سایر شبکه‌ها است در حقیقت سریال‌های الف ویژه در شبکه‌های یک و سه و مرکز سیما فیلم و اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما تولید می‌شوند و طرح سریال سرزمین کهن از ابتدا از شبکه سه تصویب شده است و در ۴۰ قسمت فاز اول و دوم آن روی آنتن می‌رود. نگارش فاز سه هم قطعی شده و به زودی نهایی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه در حال حاضر مهران مدیری مشغول ساخت مجموعه‌ای با موضوع شبکه‌های ماهواره‌ای در بخش نمایش خانگی و شما هم برنامه سیگنال موجود است را با همین مضمون می‌سازید؟ آیا این امکان وجود نداشت که مهران مدیری به تلویزیون برگشته و همین اثر را کارگردانی کند تصریح کرد: طرح سریال سیگنال موجود است یک سال است که در شبکه سه تولید شده و تولید این اثر منافاتی با اثری مشابه در شبکه خانگی ندارد.

** تقسیم‌بندی شبکه‌ها در تولید آثار رمضانی

زین‌العابدین مدیر شبکه سه همچنین گفت: مقرر شده برای ماه رمضان هر شبکه موضوعی خاص را پیش ببرد مثلا شبکه یک طنز مفرح خانوادگی داده باشد، شبکه دو به سبک زندگی بپردازد و شبکه سه سریال ماورائی بپردازد با همین تفسیر شبکه سه نیز سریال ماورائی احضار را برای پخش در نظر گرفته است.

وی همچنین درباره نظرش راجع‌به برنامه ۹۰ تصریح کرد: نظر مدیر شبکه درباره یک برنامه با توجه به اتفاقاتی که روی آنتن برای برنامه می‌افتد می‌توان فهمید.درباره برنامه ۹۰ هم باید بگویم که هر هفته موضوعات آن سیاست‌گذاری می‌شود و برنامه قابل احترامی است.

وی همچنین درباره سریال نوروزی شبکه سه نیز گفت: دو طرح برای نوروز در نظر گرفته‌ایم که یکی طنز و دیگری اجتماعی است اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال فارس؛ مبنی بر اینکه که پیش از این شبکه سه سریال‌های ویژه فصل تولید می‌کرد که اغلب آنها ۹۰ قسمتی بودند ولی تولید آنها مدتی است که از دستور شبکه سه خارج شده است گفت: دوره کارهای کوتاه مدت به پایان رسیده است و ترجیح ما به سریال‌های پرقسمت است. برای ما هم منعی در تولید سریال‌های ۹۰ یا ۱۰۰ قسمتی وجود ندارد اما طرح قابل قبول به ما ارائه نشده است. ضمن اینکه کارهای طولانی‌تر پروسه تولید طولانی‌تر هم دارند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي