پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

باشگاه خبرنگاران: در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از کمیاب ترین گونه های پرندگان که این روزها بیشتر در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند.

* Mauritius Kestral

این پرنده از گونه “فالکون” ها شناخته می شود و بیشتر در میان جزیره های اقیانوس هند دیده شده است. این در حالی است که این پرنده رو به نابودی می رود و تنها 800 عدد از آن ها باقی مانده اند. محققان دلیل انقراض این گونه زیبا را عوامل انسانی مانند شکار و آلودگی های زیست محیطی اعلام کردند.

پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

*Pink Pigeon

Pink Pigeon یکی از زیباترین پرندگان دنیا است که در گونه “کولومبا” شناخته می شود. در سال 1991 تنها 10 عدد از این پرنده وجود داشت اما با توجهی که به آن شد این روزها تعدادشان به 70 عدد رسیده است ولی همچنان در خطر نابودی به سر می برند.

پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

*Owl Parrot

این پرنده به طور بومی در منطقه نیوزیلند دیده می شود و یکی از منحصر به فردترین و البته کمیاب ترین پرندگان دنیا است. این پرنده تقریبا مابین جغد و طوطی است البته این پرنده قابلیت پرواز ندارد. این روزها تنها 125 عدد از این پرنده باقی مانده است.

پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

*Magpie robin

این پرنده کوچک دمی بسیار بلند و بدن آبی رنگ بسیار زیبایی دارد. این پرنده بیشتر در قاره آسیا و برخی از کشورهای آفریقایی دیده می شود. گونه های بسیاری از این پرنده وجود دارد ولی تفاوت هایی نیز با هم دارند. تعداد باقی مانده از این پرنده درست مشخص نیست ولی در خطر نابودی به سر می برد.

پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

*Black Stilt

این پرنده تنها در نیوزیلند دیده می شود و از جمله پرنده هایی است که احتمالا تا چند سال آینده از بین خواهد رفت. پاهای بلند و همچنین منقار نوک تیزش باعث می شود تا از دیگر پرنده ها متفاوت باشد. تنها 25 عدد از این پرنده باقی است و این درحالی است که در سال 1994 بیش از 120 عدد از این پرنده ها بوده است.

پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

*Hawaiian Crow

یکی از نایاب ترین پرنده های دنیا که تنها در جزیره های هاوایی پیدا می شود Hawaiian Crow است. از این پرنده در حال حاضر تنها 56 عدد در دنیا وجود دارد. این پرنده در میان مردم هاوایی بسیار مقدس است اما به سمت نابودی پیش می رود.

پرندگان ناشناخته در دنیا / عکس

*Cebu Flowerpecker

این پرنده بسیار زیبا در جزایر فیلیپین پیدا می شود و تنها 100 عدد از آن ها باقی مانده است. این پرنده در خطر نابودی بسیار زیادی است چرا که شکار بی رویه آن می تواند این پرنده را تا چند سال دیگر از بین ببرد. در اوایل قرن 20 به نظر می رسید این پرنده از بین رفته است اما در سال 92 باز هم در جنگل ها دیده شد.

 

 

گردآوری: گروه سرگرمی گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه