پرسپولیس هدیه استقلال را باز می کند؟

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 5 آبان

حمیدرضا عرب: اگر شکست ۵ بر یک ذوب آهن در رشت مقابل داماش را اتفاقی غیر قابل پیش بینی در بازی های هفته چهاردهم قلمداد کنیم، باید یادآور بشویم که بازی استقلال-فولاد که در ورزشگاه آزادی برگزارشد، بی گمان مهمترین بازی این هفته بود.

پرسپولیس هدیه استقلال را باز می کند؟, پورتال خبری فرهنگی گهرحتی تقابل راه آهن سورینت با پرسپولیس که عصر امروز در ادامه رقابتهای هفته چهاردهم روی پرده نمایش لیگ خواهد آمد نیز به اندازه بازی استقلال(مدافع عنوان قهرمانی) و فولاد(صدرنشین کنونی لیگ) پراهمیت نبود. استقلال و فولاد عصرجمعه در ورزشگاه آزادی یک بازی به یادماندنی را برگزار کردند، به طوری که همه بیننده های این بازی را به تحسین واداشتند. فولاد اگرچه به استقلال باخت، اما آن قدر استقلال را آزار داد که خود قلعه نویی نیز با شجاعت اعلام کرد:« فولاد مستحق باخت نبود و ما فقط نتیجه را بردیم.»

آری! استقلال تنها بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت و مزد حرفه‌ای گری بازیکناش را گرفت وشاید هم اداره صحیح بازی را، اما فولاد به واقع بدشانس بود، زیرا به جز موقعیتهایی که یکی پس از دیگری از کف داد، سه بار نیز تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد.
این یک فوتبال داغ میان مدافع قهرمانی فصل پیش و مدعی قهرمانی فصل جاری بود که با برتری آبی های پایتخت به پایان رسید. در هفته ای که سپاهان هم در خانه مقابل ملوان به زانو درآمده بود، این پیروزی برای آبی ها بسیار حیاتی می نمود. استقلال حالا می تواند با برتری در بازی های عقب افتاده اش به صدر جدول تکیه بزند، اما تا پیش از آن شاید مجبور باشد صدرنشینی پرسپولیس را تحمل کند. اگر سرخ های پایتخت هدیه ای که برای شان فرستاندند را عصر امروز در ورزشگاه آزادی باز کنند!
کادوی استقلال به سرخ پوشان همین پیروزی دو بر صفر مقابل صدرنشین لیگ بود. این برتری اگرچه برای استقلال بسیار حیاتی است و این تیم را به صف مدعیان بازمی گرداند و حتی شاید استقلال را در نهایت قهرمان نیم فصل کند، اما برای رقیب سنتی شان پرسپولیس نیز حایز اهمیت است. این نتیجه در صورتی که سرخها در بازی عصر امروز مقابل راه آهن سورینت به برتری برسند، منتج به صدرنشینی آنها پس از حدود ۲ سال خواهد شد.
شاید باور نکردنی باشد، اما سرخهای پایتخت حدود به ۲ سال است که طعم صدرنشینی را حتی برای یک هفته هم نچشیده اند و به همین دلیل عصر امروز فضای متفاوتی در قیاس با بازی های گذشته تجربه خواهند کرد. تقابل پرسپولیس و راه آهن سورینت وقتی حساس تر می شود که حاشیه های هفته های گذشته میان علی دایی و مدیران این باشگاه در ذهن مان متبادر می شود. میان دایی و راه آهن سورینتی ها چالشهای بسیاری بود که همین سبب می شود بازی عصر امروز حال و هوای انتقامی به خود بگیرد. بی گمان اگر سرخها نتوانند به نتیجه دلخواه دست یابند و صدر جدول را در اختیار بگیرند، استقلال آسوده خاطر تر از همیشه گام به بازی های آینده خود خواهد گذاشت و شاید ناکامی احتمالی دایی و شاگردان در بازی عصر امروز سند قهرمانی استقلال در نیم فصل را امضا کند. بنابراین بهتر است پرسپولیس به چیزی جز پیروزی نیندیشد.
دو بازی دیگر امروز
امروز به جز بازی پرسپولیس و راه آهن سورینت که ساعت ۳۰/۱۵ در استادیوم تختی برگزارمی‌شود، فجر-سایپا و استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز نیز رخ در رخ هم قرار خواهند گرفت. این دو بازی نیز ساعت ۳۰/۱۵ انجام خواهد شد. بازگشت علی کریمی به ترکیب تراکتورسازی تبریز نیز مهمترین خبر برای آذری زبانهای هوادار تراکتورسازی تبریز خواهد بود.
طلسم ۱۱۰ هفته‌ای سرخها
تیم فوتبال پرسپولیس امروز از هفته چهاردهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه تختی تهران میهمان راه‌آهن خواهد بود.
پرسپولیسی‌ها در ۱۲ دوره تاریخ لیگ برتر و در هفته‌های چهاردهم این رقابتها صاحب ۶ پیروزی شده‌اند و در مقابل ۴ تساوی و ۲ شکست را تجربه کرده‌اند و جالب اینکه پرسپولیس و راه‌آهن دو بار در هفته‌های چهاردهم دوره‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که یک تساوی و یک برد برای راه‌آهن، حاصل تلاش آنها بوده است، ضمن اینکه سرخها در چهار فصل اخیر همواره دیدارهای هفته‌های چهاردهم خود را با برتری پشت سر گذاشته‌اند.
پرسپولیس این فرصت را دارد تا در صورت برتری مقابل راه‌آهن پس از ۱۱۰ هفته در لیگ برتر دوباره صدرنشین شود.
تیمهای پرسپولیس و راه‌آهن در حالی برای هفدهمین‌بار به مصاف هم می‌روند که در ۱۶ دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ دوره‌های لیگ برتر ۶ برد برای سرخ‌‌پوشان و ۴ برد برای راه‌آهن و ۶ تساوی به ثبت رسیده است.
در این میان سهم سرخ‌پوشان از ۳۸ گلی که در دیدارهای رو در روی پرسپولیس – راه‌آهن به ثمر رسیده ۲۱ گل و سهم راه‌آهن هم ۱۷ گل است تا به این ترتیب علاقه مندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره ۳۹ در این دیدار باشند.
در این میان راه‌آهن از فصل پنجم رقابتها، وارد لیگ برتر شده است تا به این ترتیب در تاریخچه دیدارهای پرسپولیس – راه‌آهن در چهار فصل ابتدایی لیگ برتر خبری از بازی‌‌های این دو تیم نباشد.

منبع:قدس آنلاین

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي