پرت شدن حواس مادران هنگام شیر دادن به کودک

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 25 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

پرت شدن حواس مادران هنگام شیر دادن به کودک

پرت شدن حواس مادران هنگام شیر دادن به کودک, پورتال خبری فرهنگی گهر

حواس پرتی مادران هنگام شیردادن به نوزاد

آنها در این بررسی متوجه شدند که حواس مادران، تقریبا هنگام نیمی از زمان شیردادن به نوزادان، به جای دیگری معطوف است. ۶۰ درصد این عدم تمرکزها ناشی از ابزارهای فناوری در دسترس است. محققان می خواهند بدانند که آیا عدم توجه در تعامل بین مادر و فرزند اثر می گذارد یا خیر. موضوعی که تاکنون کسی آن را بررسی نکرده است.

در این مطالعه از ۷۵ مادر بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سال، که هنگام بارداری به بیماری خاص و یا دیابت بارداری مبتلا نبودند، خواسته شد الگوهای تغذیه ای نوزادشان را به مدت ۱ تا ۶ روز یادداشت کنند. در ضمن نوزادان آنها کاملا سالم بودند و هنوز غذای جامد مصرف نکرده بودند.

مادران باید مدت زمان شیردهی، مقدار شیر مصرفی و هرکار دیگری را که موقع شیردادن به نوزاد، انجام می دادند را یادداشت کنند. همچنین باید رفتار نوزاد و مقدار توجه خود به شیر خوردن نوزاد را نیز گزارش می کردند. بررسی ها نشان داد که ۴۳% از دفعاتی که مادران به نوزادان خود شیر می دادند، با تمرکز بر موارد دیگر گذشت و ۲۶% از این حواس پرتی ها به دلیل استفاده از ابزارهای فناوری و ۱۷% از آن موارد،  غیرفناوری بوده است.

از ابزارهای فناوری می توان به تماشای تلویزیون، استفاده از تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و یا فناوری های دیگر اشاره کرد. در این تحقیق، نژاد، وزن، سبک غذا دادن به نوزاد، تحصیل، شاخص توده بدنی مادر و همچنین جنسیت، وزن، خلق و خو، وضعیت پاسخ دهی نوزاد به غذا و اشتهای او نیز مورد توجه قرار گرفت و مشخص شد این موارد در حواس پرتی مادر نقش موثری ندارند.

محققان در این بررسی می خواهند بدانند که آیا حواس پرتی مادر هنگام شیردادن به نوزاد، اثری منفی روی نوزاد خواهد گذاشت یا خیر و این موضوع چقدر روی تعامل تغذیه ای و کیفیت آن در کوتاه مدت و همچنین رفتارهای تغذیه ای نوزاد در درازمدت اثر می گذارد. دانستن این موارد به مراقبت بهتر نوزاد کمک بسیاری خواهد کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي