پخش معراجی ها در هفته دفاع مقدس از شبکه یک

تاريخ : 13 تیر

پخش معراجی ها در هفته دفاع مقدس از شبکه یک

پخش معراجی ها در هفته دفاع مقدس از شبکه یک, پورتال خبری فرهنگی گهر

نسیم آنلاین: مهدی فرجی در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، بیان داشت: برنامه‌های سیما در ماه رمضان سال گذشته طنز بود اما امسال درون‌مایه این برنامه‌ها ملودرام است

مدیر شبکه اول سیما در بازدید از پشت صحنه سریال انقلاب زیبا ضمن خبر دادن کلید خوردن سریال خانه امن فریدون جیرانی خبر از پخش سریال معراجی ها در هفته دفاع مقدس داد.

مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما در گفتگو با خبرنگار نسیم گفت: برنامه های سیما در ماه رمضان سال گذشته طنز بود و امسال ملودرام هست. نخستین تغییر در برنامه های ما این بود که در سال گذشته کمدی کار کردیم و در ماه رمضان ۹۳ ملودرام کار کردیم.

وی افزود: شاهد هستیم که موضوعی دینی بر سریال “مدینه” اشراف و احاطه دارد. در این سریال تلویزیونی موضوع ربا و رباخواری و تاثیراتی که بر بنیان خانواده و فعالیت های اقتصادی جامعه می گذارد مورد بررسی قرار می گیرد.

سریال مدینه در قسمت های اولیه جذب مخاطب خوبی داشته

فرجی ادامه داد: به نظر می رسد که سریال مدینه در همین ۳ الی ۴ قسمت بینندگان خود را جذب کرده و آنهایی که این سریال را دیدند با آن گره خوردند. پیام های زیادی برای ما می آید که مخاطبان از کیفیت و موضوع سریال رضایت دارند.

مدیر شبکه اول سیما در پاسخ به این سوال که شبکه با یک سری از کارگردان ها فقط همکاری دارد و نکته مثبتی است یا منفی گفت: سیروس مقدم جزء بهترین های سریال سازی هستند. پس چرا از کسی که تلویزیون را به خوبی می شناسد استفاده نکنیم؟ او کسی است که همه کارهای او موفق است.

وی افزود: البته در کنار کارگردان های پیش کسوت از جوانان هم استفاده می کنیم. سریال “انقلاب زیبا” به کارگردانی “بهرنگ توفیقی” ساخته می شود که موضوع آن مربوط به انقلاب اسلامی است. این داستان به صورت ملودرام و در بستری خانوادگی مطرح می شود.

معراجی ها در هفته دفاع مقدس از شبکه یک پخش می شود

فرجی تصریح کرد: سریال “معراجی ها” به کارگردانی “مسعود ده نمکی” هم احتمالا در هقته دفاع مقدس به روی آنتن شبکه اول سیما می رود. شبکه دوم سیما هم دو سریال “شمعدانی” و “هفت سنگ” را داشت.  با اینکه دست شبکه ها پر بود اما گزینش کرده و کمتر سریال پخش کردند.

وی اضافه کرد: سیاستی که امسال تلویزیون داشته بر این اساس است که “سریال مدینه” کاملا دینی با پیام های کاملا معارفی است. در کنار آن سریال “هفت سنگ” که کاری سرگرم کننده است. سریال “فاخته” هم که برای کودکان و نوجوانان است. مجموعه اینها نشان می دهد که طراحی که سیما برای ماه مبارک رمضان کرده با برنامه ریزی و فکر شده بوده است.

در روزهای آینده سریال خانه امن فریدون جیرانی کلید می خورد

فرجی در پایان گفت: سریال “انقلاب زیبا” بعد از سریال “مدینه” پخش می شود. در روزهای آینده سریال “خانه امن” به کارگردانی “فریدون جیرانی” کلید می خورد. این سریال هم کاری است که با موضوع دستاوردهای علمی کشور است که با مخالفت های سازمان های جاسوسی روبرو می شوند. بنابر این فضای سریال در فضایی علمی، جاسوسی و پلیسی پیش می رود.

“انقلاب زیبا” سریالی بسیار خوب و خوش ساخت

فرجی ادامه داد: در سریال انقلاب زیبا انقلاب اسلامی و انحرافی است که در تاریخ شفاهی آن ایجاد می شود است. تاریخچه سازی هایی که کشورهای غربی برای انقلاب و وقوع این انقلاب دارند است. این کار هم بوسیله کارگردان جوانی که دغدغه های انقلابی هم دارد و با نویسندگی “حامد عنقاء” ساخته می شود.

مدیر شبکه یک سیما اضافه کرد: در این کار “عباسی زاده” که تهیه کننده ای جوان است و از بهترین تهیه کنندگان کشور است در کنار “بهرنگ توفیقی” حضور دارند و مشغول ساخت این سریال هستند. سریال “انقلاب زیبا” بسیار جذاب است و در جذب مخاطبان موفق عمل خواهد کرد.

بهروز شعیبی “پرده نشین” را برای شبکه اول سیما تولید می کند

وی خاطرنشان کرد: “بهروز شعیبی” در کنار این کارگردانان سریال “پرده نشین” را برای شبکه اول سیما تولید می کند. او هم کارگردانی جوان است و نخستین تجربه سریال سازی خود را پشت سر می گذارد. بنابر این حضور کارگردان های جوان در کنار باسابقه ها نشان می دهد که شبکه اول سیما روند درستی را در پیش گرفته است.

فرجی در پاسخ به این سوال که پیام ها به چه صورت در سریال ها باید مطرح شود که تو ذوق مخاطب نخورد گفت: اصل اول و اساسی سریال سازی همین است که ما باید به صورتی کار تولید کنیم که پیام و محتوی در قالب داستانی باورپذیر به بیننده ارائه شود. همه تلاش ما این بوده که این موضوع در سریال “انقلاب زیبا” ما محقق شود که خوشبختانه این امر صورت گرفته است.

مدیر شبکه اول سیما یادآور شد: قسمت هایی که من دیدم و همینطور به کارشناسان هم برای دیدن دادم به این نتیجه رسیدیم که این سریال ( انقلاب زیبا ) حرف های بسیار خوبی درمورد انقلاب اسلامی دارد.

وی در پاسخ به است سوال که این حجم از سریال سازی برای ماه رمضان مناسب است گفت: امسال به عنوان سریال های اصلی باکس بزرگسال ما دو سریال هفت سنگ و مدینه ساخته شد. سریال فاخته هم از طرف شبکه ۲ البته برای کودک و نوجوان ساخته شده است.

توجه به کودکان و نوجوانان باید در دستور کار تلویزیون باشد

فرجی افزود: سریال “فاخته” هم کار خوبی و در مورد کودکان و نوجوانان است. به نظر من توجه به کودکان و نوجوانان باید در دستور کار تلویزیون باشد. در حقیقت این موضوع سال به سال باید در تلویزیون پررنگ تر شود.

وی ادامه داد: بنابراین با سریال های زیادی روبرو نیستم بلکه شاهد گزینش کارها هستیم. به عبارتی بهتر کار کمتری امسال برای پخش آماده شده است. اگرچه شبکه ها این آمادگی را داشتند که هرکدام دو سریال را پخش کنند.

مدیر شبکه یک سیما اضافه کرد: ما ۳ سریال آماده پخش داشتیم که می توانستیم در ماه رمضان آنها را پخش کنیم. که آنها شامل “مدینه”، “معراجی ها” و “انقلاب زیبا” بودند. اما تصمیم گرفته شد از ابین این ۳ سریال فقط مدینه را پخش کنیم.

منبع:سینما پرس

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي