ویندوز 10 محبوب ترین ویندوز در انگلیس

چند ماهی است که ویندوز ۱۰ عرضه شده است و روز به روز به طرفداران این سیستم عامل اضافه می شود. اما انگلیس به عنوان کشوری که بیشترین استفاده از این ویندوز را دارد شناخته شده است.

ویندوز 10 محبوب ترین ویندوز در انگلیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

بریتانیایی‌ها بیش از همه جهان ویندوز ۱۰ را با ۸٫۴۵ درصد از بازار سیستم‌های عامل رایانه‌ای در بریتانیا را ویندوز ۱۰ در اختیار دارد که این رقم برای کل جهان ۴٫۸۸ درصد است.

اگر قرار باشد میزان سازگاری کاربران با آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت موسوم به ویندوز ۱۰ را بسنجیم، باید گفت مردم بریتانیا بالاتر از دیگر کاربران جهانی قرار دارند.

آمارهای منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Statcounter نشان داد ۸.۴۵درصد از بازار سیستم‌های عامل رایانه‌ای در بریتانیا را ویندوز ۱۰ در اختیار دارد که این رقم برای آمریکا ۵.۶۴ درصد و برای کل جهان ۴.۸۸ درصد گزارش شده است. این ارقام نسبت به آنچه که مرکز تحقیقاتی Net Applications در گزارش ماهانه خود اعلام کرد اندکی کمتر است.
مرکز Statcounter همچنین بررسی‌ را در مورد مرورگر اینترنتی Edge به عنوان یکی از نرم‌افزارهای ارائه شده با ویندوز ۱۰ انجام داد. به گفته این مرکز، فردای روزی که ویندوز ۱۰ به صورت رسمی وارد بازار شد Edge توانست ۲۰.۱ درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی در بریتانیا را در اختیار بگیرد.

همزمان با انتشار این گزارش مرکز تحقیقاتی Netmarketshare بر اساس یک بررسی مجزا نشان داد ویندوز ۱۰ هم‌اکنون چهارمین سیستم عامل محبوب در جهان محسوب می‌شود در کمتر از یک ماه توانسته است۵.۲درصد از بازار را در اختیار بگیرد.

بررسی‌ها نشان داده بخش اعظم کاربرانی که از ویندوز ۷ به نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت مهاجرت می‌کنند و البته تعداد کاربرانی که ویندوز x.8 را هم به ویندوز ۱۰ به‌روز می‌کنند زیاد است. در حالی که ویندوز ۷به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل رایانه‌ای جهان صاحب ۵۷.۶۷ درصد بازار بود، طی یک ماهی که ویندوز ۱۰ روی کار آمد ۳.۰۶ درصد از سهم آن کاسته شد.

در همین دوره زمانی ویندوز ۸.۱صاحب ۱۱.۳۹ درصد از بازار جهانی بود که با کاهش ۱.۷۲ درصدی سهم خود مواجه شد و به تناسب آن ویندوز ۸ هم که ۲.۵۶ درصد بازار را در اختیار داشت، ۰.۲۲ درصد سهم خود را از دست داد.

مایکروسافت یک ماه پس از عرضه ویندوز ۱۰ به صورت رسمی اعلام کرد که این محصول روی ۷۵ میلیون دستگاه از رایانه‌های جهان نصب و راه‌اندازی شده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي