ولنتاین ۱۴۰۲ چه روزیه ، تاریخ ولنتاین سال 1402

تاريخ : 2 دی

ولنتاین ۱۴۰۲ هم مانند هر یک از روز های مهم عشقی در سال های گذشته امسال نیز برقرار خواهد بود. اطلاع از تاریخ دقیق این رویداد جذاب و مهیج قطعا برای بسیاری از جوانان و حتی افراد مسن تداعی کننده زمانی برای عشق ورزیدن خواهد بود.

روز دقیق ولنتاین ۱۴۰۲ چه روزیه

ولنتاین ۱۴۰۲ چه روزیه ، تاریخ ولنتاین سال 1402, پورتال خبری فرهنگی گهر

عاشقان عزیز ایرانی امسال یعنی سال ۱۴۰۲ روز ولنتاین در ایران مصادف است با ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ شمسی و ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی

افسانه روز ولنتاین

طبق یک داستان مشهور قدیمی در روم باستان در زمان پادشاهی کلاودیوس دوم کشیشی با اسم والنتین زندگی می کرد. کلودیوس معتقد بودن سربازهای مجرد نسبت به انهایی که زن و فرزند دارند سربازان شجاعتر و جنگجوتر هستند.

مردانی جوان که ازدواج می کردند با دستور امپراتوری به شدت مجازات مي شدند. اما والنتین اعقاد داشت که این دستور درست نیست و پنهانی عقد سربازان رومی را با دختران مورد علاقه خود جاری می‌کرد. وقتی که کلاودیوس این امر را فهمید دستور قتل والنتین را صادر کرد و روز مرگ والنتین به روز عشاق معروف شد.

تاریخ ولنتاین سال ۱۴۰۲ در ایران

تاریخ دقیق روز ولنتاین در تقویم شمسی  ایران  روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز ولنتاین در تقویم قمری روز چهارشنبه ۴ شعبان ١٤٤۵

تاریخ دقیق روز ولنتاین در تقویم میلادی روز چهارشنبه ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۴

روز عشق ایرانی

نزدیک شدن به روز ولنتاین در همه مغازه های و خیابان های در ایران پرشده از کالاهای مرتبط با روز ولنتاین این درحالی است که هزاران سال قبل ولنتاین مسیحی ایرانیان باستان  روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان) داشتند. تاریخ روز سپندارمذگان یا روز عشق در روز ۲۵ بهمن می باشد.

فلسفه روز عشق به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را ۳۰ روز حساب می کردند و هر ماه ها یک اسم داشتند و هریک از روزهای ماه نیز یک اسم داشتند.

سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي