وقتی تلویزیون به شهرزاد حسادت می کند

تاريخ : 11 دی

مدتی است که پخش سریال شهرزاد در شبکه خانگی آغاز شده است و توانسته است سیل عظیمی از طرفداران را به خود جذب کند. اما مثل اینکه تلویزیون به این همه محبوبیت شهرزاد حسادت می کند و به بهانه های مختلف از جمله پوشش نامناسب و … به انتقاد از این سریال می پردازد

وقتی تلویزیون به شهرزاد حسادت می کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

صدا و سیما که از موفقیت سریال «شهرزاد» خشمگین شده به جای الگوگیری از این سریال سعی دارد هر طور شده آن را تخریب کند. اولین گام تلویزیون در جهت تخریب «شهرزاد» خودداری از پخش تبلیغات آن بود. این اقدام، صدای اعتراض سید هادی رضوی، سرمایه گذار سریال را در آورد. او در نشست خبری گفت: «مدیران دولتی با پول صدا و سیما سریال سازی می کنند و رسانه های شبکه نمایش خانگی را رقیب خود می دانند؛ در حالی که این حوزه هم یک عرصه در کنار صدا و سیما است و نه رقیب آن. وقتی صدا و سیما اجازه نمی دهد که آثار نمایش خانگی در تلویزیون تبلیغ شود، چطور انتظار دارند که مخاطبان به سراغ آثار ترکیه ای و ماهواره ای نروند.»

نکته تاسف برانگیز این است که صدا و سیما با آن همه بودجه و نیروی انسانی، از همین رقیب دست و پا بسته هم شکست می خورد! نکته تاسف برانگیزتر این است که صدا و سیما شکست خودش را نمی پذیرد و می خواهد با حمله به طرف مقابل، مچ گیری، اتهام زنی، فضاسازی و … نقاط ضعف خودش را توجیه کند.

چند سال پیش در زمان توزیع طنز «قهوه تلخ» نیز تلویزیون حاضر به پخش تبلیغات این سریال نشد. آن زمان تهیه کننده در اقدامی هوشمندانه بر روی تابلوهای «ال ای دی» اطراف زمین ورزشگاه ابوظبی (محل برگزاری بازی تدارکاتی ایران و برزیل) تبلیغ کرد و شبکه سه مجبور شد در هنگام پخش زنده بازی، این تبلیغات را نشان دهد. حالا اما تلویزیون بازی را به زمین دیگری کشانده…

 

وقتی با «میوه ممنوعه» به شهرزاد کنایه می زنند

یک روزنامه، ارگان رسمی سازمان صدا و سیما، پنج شنبه هفته گذشته حمله گازانبری اش را آغاز کرد؛ این روزنامه با تیتر «میوه های ممنوعه در شبه نمایش خانگی» از خجالت سریال «شهرزاد» و «دندون طلا» یکجا درآمد در حالی که – بر اساس سابقه – این روزنامه تیتر یک خود را به مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور اختصاص می دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي