وزارت امورخارجه در 96 کشور جهان و 5 قاره انتخابات برگزار می‌کند

تاريخ : 23 خرداد

آفتاب: وزارت خارجه در ۹۶ کشور جهان و ۵ قاره در ۱۲۸ حوزه‌ نمایندگی انتخابات برگزار می‌کند؛ در مجموع در ۲۹۰ شعبه اقدام به برگزاری انتخابات در خارج از کشور خواهد کرد.

 

بیش از ۸۵۰ هزار تعرفه به خارج از کشور ارسال شده است و پیش‌بینی مرحله دوم انتخابات را نیز شده‌ است. هموطنان در خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به سفارت‌خانه‌ها و سرکنسول‌گری‌های ایران و همچنین شعبایی که به تناسب میزان حضور ایرانی‌ها در نظر گرفته شده در انتخابات شرکت کنند.

 

انتظار می‌رود همه‌ کشورها به خصوص کشورهای اروپایی امنیت انتخابات را به صورت کامل تامین کنند و به برخی از گروه‌ها که سوابق تروریستی‌شان کاملا روشن است اجازه ندهند حرکات ایذایی و مزاحمت در مقابل شعب و صندوق‌های اخذ رای انجام دهند.

 

اطلاعات مربوط به این شعب برای رای‌گیری در سایت وزارت امور خارجه قرار داده شده و به همه‌ ایرانیان علاقه‌مند توصیه شده است که قبل از مراجعه به این شعب به سایت سفارتخانه‌ها مراجعه کنند و اطلاعات کامل را استخراج نمایند.

 

وزارت خارجه کشورمان در آمریکا ۲۵ شعبه اخذ رای ایجاد کرده‌ که این علاوه بر نیویورک و واشنگتن است. در استرالیا نیز ۳ شعبه در ملبورن، سیدنی و کامبرا در نظر گرفته شده، در لندن نیز در محل ساختمان سرکنسولگری ایران انتخابات صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش ایسنا، وزارت امو رخارجه اعلام کرد:‌ متاسفانه در کانادا موفق به ایجاد شعبه‌ اخذ رای نشدیم، در عتبات عالیات نیز زمینه و امکانات در محل سرکنسول‌گری‌های ما و همچنین در محل تجمع زوار ایرانی فراهم است. در خصوص مکه و مدینه و رای‌گیری از زائران عمره کماکان مذاکرات ما با عربستان ادامه دارد، محل‌های اخذ رای را مشخص کنیم البته در ریاض و مکه و مدینه که سرکسولگری‌های ما هستند انتخابات حتما برگزار خواهد شد. وزارت خارجه آن‌چه که توان داشته، انجام داده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. انتخابات ریاست جمهوری تنها انتخاباتی است که در خارج از کشور برگزار می‌شود و ما به عنوان مجری انتخابات در خارج از کشور این اقدام را با همکاری ایرانیان مقیم و متعهد انجام داده‌ایم برای هر شعبه اخذ رای حداقل ۸ نفر درگیر هستند که شامل مسوولان اجرایی و نظارتی هستند در هر شعبه یک ناظر از شورای نگهبان حضور دارد. بیش از چند هزار نفر از همکاران در خارج از کشور را به کمک گرفتیم که بیشتر از ایرانیان مقیم هستند تا انتخاباتی با شکوه و عظمت برگزار شود.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي