واکنش کاخ سفید به خط قرمز ایران در زمینه موشک‌های بالستیک

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 22 بهمن

کاخ سفید به تلاش ایران برای تعیین “خط قرمزی” برای مذاکرات در زمینه برنامه موشک‌های بالستیک تهران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، یکی از مذاکره‌کنندگان ایرانی روز دوشنبه اعلام کرد که تهران تحت هیچ شرایطی با غرب در زمینه برنامه موشکهای بالستیکش مذاکره نخواهد کرد.

واکنش کاخ سفید به خط قرمز ایران در زمینه موشک‌های بالستیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش روزنامه واشنگتن فری بیکن ،عباس عراقچی مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد ایران و معاون وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه گفت: مسائل دفاعی خط قرمزی برای ایران هستند. ما اجازه نمی دهیم چنین موضوعاتی در مذاکرات آینده مورد بحث قرار گیرد.

اما کاخ سفید بلافاصله نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و اعلام کرد که خواستار مطرح شدن این مسئله در مذاکرات آینده خواهد شد و درخواست می‌کند این مسئله تحت توافق نهایی حل شود.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با این روزنامه مدعی شد: طبق برنامه اقدام مشترک، پیش از این که یک راه حل نهایی حاصل شود، ایران باید به قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش بپردازد.

وی افزود: قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل همه فعالیت‌های مربوط به موشکهای بالستیک را که توانایی پرتاب تسلیحات هسته‌ای را دارند از جمله پرتاب این موشکها را منع می‌کند. بنابراین در جریان مذاکرات جامع، باید به این مسئله پرداخت.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي