واکنش نمایندگان زن مجلس به حرفهای قاضی پور

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 15 اسفند

نمایندگان زن مجلس نهم به حرفهای قاضی پور نماینده ارومیه که چند روز گذشته حرفهایی علیه زنان زده بود واکنش نشان دادند

واکنش نمایندگان زن مجلس به حرفهای قاضی پور, پورتال خبری فرهنگی گهر

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره سخنان منتشرشده از نادر قاضی‌پور چیست، گفت: «من صلاح نمی‌دانم درباره این حرف‌ها اظهارنظر کنم و ان‌شاءالله جواب ایشان را از طریق پیگیری از مراجع قانونی و قضائی خواهیم داد». رهبر با تأکید بر اینکه سخنان این نماینده، توهین به کل مجلس بوده و فقط توهین به خانم‌ها نیست، تصریح کرد: «درباره موضوع توهین ایشان به زنان، هنوز از موضع کمیسیون زنان نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. چون این مطالب در روزهای تعطیلی مجلس منتشر شد و تا روز یکشنبه که جلسه علنی و جلسه فراکسیون زنان برگزار شود، ما نظری از طرف فراکسیون نمی‌توانیم اعلام کنیم.

اما روز یکشنبه با بقیه خانم‌های مجلس دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد». این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه حرف‌های منتشرشده از قول نماینده ارومیه فقط توهین به خانم‌ها نیست و تمام مردم و نمایندگان آنها و شئونات اخلاقی را زیر سؤال برده، افزود: «ایشان صحبت‌هایی کرده که قطعا باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود». رهبر همچنین درباره نحوه پیگیری این موضوع نیز گفت: «ما در مجلس، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل ٩٠ را داریم که از این دو طریق می‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم». او علاوه بر این دو مسیر، بر پیگیری از طریق دستگاه قضائی نیز تأکید کرد و گفت: «پاسخ ما به این حرف‌ها، پیگیری از مراجع قضائی خواهد بود».

لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس، روز گذشته در واکنش به سخنان اخیر قاضی‌پور، از تصمیم جمعی این فراکسیون برای پاسخ‌گویی از مجاری قانونی خبر داد. افتخاری که ریاست فراکسیون قرآن و عترت مجلس را نیز برعهده دارد، در این‌باره گفت: «حمله به زنان مجلس در روزها و هفته‌های گذشته به همین مورد محدود نیست و ما این بداخلاقی‌ها را که برخی‌ها از داخل کشور و برخی از رسانه‌های خارجی علیه خانم‌های مجلس انجام می‌دهند را به حساب این می‌گذاریم که عملکرد زنان در مجلس خوب بوده و باعث شده این به کام بعضی‌ها ناخوش بیاید».

او درباره موضوع مشخص سخنان قاضی‌پور هم گفت: «اولا من واقعا نمی‌توانم درباره این حرف‌ها صحبت کنم، ولی هرگونه اقدامی که لازم باشد از سوی ما به‌عنوان فراکسیون زنان مجلس صورت بگیرد، بعد از تشکیل جلسه و تصمیم‌گیری جمعی انجام خواهد شد». افتخاری با تأکید بر اینکه ما باید با همراهی دیگر همکاران فراکسیون زنان یک هم‌فکری داشته باشیم و بعد از اتخاذ یک تصمیم جمعی، اقدام عملی مشترک انجام دهیم، تصریح کرد: «مطالب ایشان را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و پاسخ مناسب را از راه مناسب تقدیمشان می‌کنیم». این نماینده اصولگرای مجلس نهم همچنین افزود: «به‌عنوان نظر شخصی خودم درباره بیان این حرف‌ها تنها می‌توانم بگویم کسی که صحبتی می‌کند، ابتدا با نوع حرف‌زدنش، خودش را معرفی می‌کند و به همین دلیل است که گفته‌اند: تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد».

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي