وام خود اشتغالی 20 میلیونی شد

تاريخ : 29 آبان

مهدی حسین نژاد اظهار کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی پیش‌بینی کرده‌ایم که به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی به تشریح جزییات طرح ملی آموزش و اشتغال اشاره کرد و گفت: در این طرح که با همکاری معاونت امور تعاون وزارتخانه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای مشترکا دنبال می کنیم، هر یک از طرفین کار آموزش، ساماندهی و حمایت از کارجویان و مهارت دیدگان را بر عهده دارند.

وام خود اشتغالی 20 میلیونی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
حسین نژاد افزود: طی چند سال گذشته گرایش صندوق مهر امام رضا(ع) از سمت و سوی پردخت وام‌های انفرادی به وام‌های گروهی رفته است و در این راستا سال قبل نزدیک به چند صد پشتیبان مشاغل خانگی را مورد حمایت قرار دادیم که سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد و مقرر شد تا کارگاه‌هایی که هم اکنون در حالت نیمه تعطیلی به سر می‌برند و از حیث آموزش خارج شده اند را تحت عنوان کارگاه آموزش اشتغال با همکاری کارشناسان ما و اهل فن به کار بگیرند.

وی افزود: بر اساس این طرح مهارت دیدگان اصلی در بازار کار شناسایی خواهند شد تا افراد جویای کار را در کارگاههای مذکور در قالب تعاونی یا به شکل انفرادی آموزش بدهند و به افراد ماهر و سرگروه و پشتیبان تبدیل کنند.
پیشتر رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اجرای طرح ملی آموزش و اشتغال با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) و معاونت امور تعاون خبر داده و هدف از اجرای این طرح را گسترش مشارکت بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی، ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز بازارکار وهدایت وام‌های ایجاد اشتغال عنوان کرده بود.
به گفته وی با اجرای این طرح زمینه ایجاد اشتغال پایدار و تضمین بازاریابی و فروش کارآفرینان فراهم می‌شود.

 

منبع: ایسنا

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي