هورمون عشق چیست

اطلاعاتی درباره هورمون عشق

هورمون عشق و ماجرای کشف شدن آن یکی از بهترین و مهم ترین ماجراهای کشف شده در طول تاریخ به شمار می رود. این هورمون به عنوان یک هورمون فعال در بدن شناخته شده است و می توان شاهد فعالیت بی وسطه آن نیز بود.

حتی ساختار مولکولی اکسی توسین روی دست و پای مردم به عنوان نماد عشق، جای افرودیت الهه عشق را گرفت و امروزه یکی از خالکوبی‌های رایج در جهان است!

هورمون عشق چیست

هورمون اکسی توسین و داستان‌های مرتبط با آن، چنان برای مردم جذاب بوده است که به سرعت با اسپری اکسی توسین و آدامس اکسی توسین و هر چیزی کی به نوعی با اکسی توسین ربط دارد، به صورت گسترده فروخته می‌شود و منبع درآمد خوبی محسوب می‌شود!
دوپامین، مسبب حس خوشبختی و آرامش در بدن است.

هر آنچه باید درباره هورمون عشق بدانید

اکسی توسین هم هورمونی است که «بانوی عشق» لقب گرفته است. صدای فرد مورد علاقه، خاطرات شیرین، حتی یک نگاه مهربان باعث ترشح این هورمون در بدن می شود. اکسی توسین به مقدار زیادی در اولین رابطه عاشقانه در بدن ترشح می شود (این هورمون عامل انقباض های دوره زایمان هم هست).

وقتی دو نفر به هم وابسته می شوند و اعتماد کامل بین شان شکل می گیرد ترشح این هورمون در بدن آغاز می شود و در حقیقت می توان گفت این هورمون جزو هورمون هایی است که ترشح آنها نه تنها دلایل فیزیولوژیک، بلکه احساسی دارد. اکسی توسین باعث وابسته شدن و عشق دو فرد به هم می شود و افراد را به داشتن یک زندگی بادوام، رابطه زناشویی مکرر و داشتن فرزند و …. ترغیب می کند.

برای ترشح مداوم این هورمون ها به خصوص اکسی توسین لازم است زوجین دینامیک و فعال باقی بمانند چون به مرور زمان میزان دوپامین در بدن کاهش می یابد و از میزان اشتیاق کاسته می شود. برای افزایش آن لازم و ضروری است که زن و مرد خلاق باشند و مدام در مورد خاطرات یا آرزوهایشان صحبت کنند.

هر جرقه ای می تواند سبب ترشح اکسی توسین شود؛ اگرجرقه ای نباشد طبیعی است که به مرور آتش خاموش می شود.برای تداوم زندگی، ایجاد خلاقیت و تازگی برعهده هر دو جنس زن و مرد است در غیر این صورت عشق به راحتی از بین می رود و کاری از دست هورمون ها برنمی آید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه