همه چیز درباره فلش مموری

تاريخ : 28 فروردین

باشگاه خبرنگاران: حافظه‌هاي فلش این روزها به یکی از اجزای جدایی ناپذیراطلاعات تبدیل شده‌اند و از این رو نقشی مهم در انتقال اطلاعات برعهده دارند.

حقیقت این است که سرعت بالای این کالای کوچک و کم حجم در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده است تا کول دیسک‌ها بسیار پرطرفدار باشند.

 

همه چیز درباره فلش مموری, پورتال خبری فرهنگی گهر

به همین دلیل است که اکثرکاربران کامپیوتر حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند و از سوی دیگر روز به روز شاهد تنوع در مدل و نوع این کالاها در بازار هستیم. به این موضوع رشد تکنولوژیکی این کالای کوچک، اما با قابلیت را نیز باید اضافه کرد.

امروزه این ابزارهای ذخیره سازی با انواع مختلف تجهیزات دیجیتالی مانند کامپیوترها‌، نوت بوک‌ها، دوربینهای عکس برداری و فیلم برداری، گوشی‌های موبایل هوشمند و تبلتها در ارتباط هستند.

خرید فلش مموری

هنگام خرید حافظه فلش یا کول دیسک باید مجموعه‌اي از نکات را مدنظر قرار دهید که در این بخش ما به اختصار اشاره‌اي به آنها داریم:
۱: در وهله اول باید مشخص کنید به چه میزان فضا برای نگهداری اطلاعات نیاز دارید و به عبارتی حافظه فلش چند گیگابایتی مورد استفاده شماست؟

این موضوع روی قیمت کالا هم تاثیر دارد. در حال حاضر حافظه‌هاي فلش در ظرفیت‌های گوناگون دو تا ۶۴ گیگابایت و حتی بالاتر در بازار موجودند که مي‌توانید با توجه به نیاز خود از میان ظرفیت‌های گوناگون یک نمونه مناسب را انتخاب کنید.

۲: مورد دیگری که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی فلش مموری‌هاست. در حال حاضر اکثرفلش مموری‌های موجود در بازار از رابط usb 2.0 بهره می‌برند که البته نسخه‌های usb 3.0 نیز در بازار موجودند و سرعت بالاتری دارند. پس بنا به بودجه‌اي که در نظر گرفته‌اید، مي‌توانید از میان نمونه‌هاي گوناگون موجود در بازار یک کول دیسک مناسب خریداری کنید.

۳: توجه به طراحی و ترکیب‌بندی حافظه فلش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از حافظه‌هاي فلش در حدی کوچک هستند که مدام گم مي‌شوند یا اینکه گروهی دارای درپوشی جداگانه هستند که مدام گم مي‌شوند. سعی کنید بر حسب کاربری خود یک حافظه فلش مناسب انتخاب کنید. همچنین به وزن حافظه فلش نیز توجه داشته باشید.

در مورد طراحی و رنگ و… هم باید بگوییم که اگر علاقه‌مند به خرید نمونه‌هاي فانتزی هستید، نمونه‌هاي گوناگونی در بازار موجودند که البته باید سعی شود از میان نمونه‌هاي بی‌نام و نشان این حافظه‌هاي فلش خریداری نشوند.

۴: مورد بعدی که می‌تواند موردتوجه قراربگیرد شرکت‌های سازنده این حافظه‌ها ووضعیت گارانتی آنها در ایران است. موضوع این است که با توجه به رشد قیمت‌ها کمتر کسی به بحث گارانتی‌دار بودن یا نبودن کالاهای اینچنینی اهمیت مي‌دهد. به همین دلیل درگیر مشکلاتی نظیر خرید حافظه‌هاي فلش قلابی با ظرفیت‌های غیرواقعی و…. مي‌شوند.

۵. مهم‌ترین هدف از خرید حافظه فلش دراختیارداشتن فایل‌های ضروری است، لذا پشتیبانی از انواع سیستم‌عامل‌ها برای کاربران از اهمیت ویژه‌اي برخوردار است، پس حافظه فلشی خریداری کنید که از فرمت‌هاي مورد نیازتان پشتیبانی کند.

نکاتی برای افزایش طول عمر حافظه فلش

۱: برای وصل کردن فلش به کیس از پورت‌های جلوی کیس استفاده نکنید. اولا این پرت‌ها از چهار رشته سیم برای اتصال به مادربرد استفاده می‌کنند و بیشتر اوقات این سیم‌ها به درستی وصل نشده‌اند و همچنین از کیفیت پایینی برخوردارند و از نظر ولتاژ و کیفیت مانند پرت‌های پشت کیس نیستند و در بسیاری از موارد باعث سوختن فلش می‌شوند.

۲: قبل از اتصال حافظه‌هاي فلش به تلویزیون، رسیور، سینمای خانوادگی و… دستگاه را خاموش کرده و سپس این حافظه فلش را به دستگاه وصل کنید.

۳: از اتصال دائمی فلش به سیستم خودداری کنید و بعد از اتمام کار انرا جدا کنید.

۴: درصورت نمایش پیغام هنگام Safely to Remove کردن مطمئن شوید که هیچ فایلی روی حافظه باز نیست و تمامی برنامه‌ها و فایل‌هایی که از روی فلش اجرا شده‌اند بسته است.

۵: از وارد آوردن ضربه و فشار به فلش‌های خود خودداری کنید. همچنین فلش خود را در معرض گرما قرار ندهید.

۶: درصورتی‌که هنگام کار با فلش، متوجه داغ شدن بیش از اندازه آن می‌شوید، پاور سیستم خود را چک کنید.

۷: درصورت ویروسی شدن فلش و Write Protect شدن آن با استفاده از برنامه‌هاي ریکاوری آن را پاکسازی کنید.

تهدید و خطراتی که باید جدی گرفت

استفاده از این حافظه‌ها همانقدر که مفید است، می‌تواند تهدیداتی و خطراتی را برای ما به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها سرقت شدن حافظه توسط سارقان‌، مفقود شدن، آلوده شدن به ویروس‌ها‌ست و در بسیاری از موارد شما مجبور به فرمت کردن فلش دیسک هستید و قادر به استفاده از اطلاعاتتان نخواهید بود.

با رعایت نکات کوچکی می‌توانیم به بهترین شیوه از این حافظه‌ها استفاده کرده و از آنها حفاظت کنیم.

-اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده بر روی کول دیسک ( حافظه‌های فلش دیسک ) ذخیره کنید.

به این صورت اگر این تجهیزات به هر دلیلی مفقود و یا سرقت شوند، دیگر نگران این نیستید که اطلاعاتتان به دست افراد دیگری بیافتد.

گذاشتن پسورد برروی حافظه‌های فلش دوربین.

-بسیاری از دوربینهای عکس‌برداری و فیلم برداری این قابلیت را دارند که برروی فلش دیسک و یا به قولی رم آنها رمز ( پسورد ) بگذارید.

-استفاده از فلش دیسک فقط بر روی کامپیوترها و موبایل‌هایی که مجهز به نسخه‌های اصلی و معتبر آنتی ویروس هستند.

-توجه داشته باشید آنتی ویروس‌های کامل و نه ابزارهایی که در ظاهر از فلش دیسکها حفاظت می‌کنند.

– Safe Removed کردن پیش از در آوردن کول دیسک از رابط USB و یا RAM Reader ؛ با این شیوه پیش از قطع ارتباط فلش دیسک با کامپیوتر یا موبایل، برق آن قطع شده و هنگام خارج شدن دچار مشکل و شوک نمی‌شود.

-در مورد هارد دیسک‌های خارجی عدم رعایت این مورد می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات و حتی خراب شدن پارتیشنها شود.

-اگر به هر دلیلی عملیات Safe Remove به درستی کار نکرد، کامپیوتر را به طور کامل خاموش کرده و سپس به جداسازی هارد از کامپیوتر اقدام کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي