هزینه جرم گیری دندان در سال 98

هزینه های دندان پزشکی همیشه بیشترین هزینه را دربر دارد. و هزینه جرم گیری دندان هم کاملا متفاوت است چون بستگی به خیلی عوامل دارد. ما درباره هزینه جرم گیری دندان در سال ۹۸ مطالبی میگذاریم که قطعا شما را آگاه خواهد کرد.

هزینه جرم گیری دندان در سال ۹۸

هزینه جرم گیری دندان در سال 98, پورتال خبری فرهنگی گهر

هزینه جرم گیری چقدر است؟

 جرمگیری و پالیش بسته به میزان جرم و نوع پالیش و دندانپزشک دارد که این کار را دندان پزشک متخصص انجام می دهد یا دندانپزشک عمومی یا بهداشتکار دوره بسته به تخصص هزینه جرم گیری تعیین می شود. با این حال بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ممکن است هزینه جرم گیری باشد. 

ولی حدوداً  کاملش ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانه.

جرم چطور به وجود می آید؟!

هزینه جرم گیری دندان در سال 98, پورتال خبری فرهنگی گهر

پلاک ها اگر به موقع از روی دندان ها برداشته نشود، به مرور زمان بزرگ و بزرگ تر می شوند و مواد معدنی بزاق را به خود جذب می کند؛ بعد از مدتی تبدیل به جرم می شوند. زمانی که پلاک روی دندان تشکیل می شود، قابل رویت نیست. اما جرم به راحتی روی دندان قابل رویت است. جرم ها بافت سختی هستند که بین دندان و روی آن ها قرار می گیرند.  

چرا باید جرم گیری را جدی بگیریم؟

هزینه جرم گیری دندان در سال 98, پورتال خبری فرهنگی گهر

خیلی از افراد ممکن است که بهداشت دهان و دندان‏شان را به درستی رعایت نمی کنند و ادعا دارند که با این عملکرد تا به حال با مشکلات لثه ای یا حتی دندانی مواجه نشده اند. این مشکل در مراحل اولیه بدون علامت است چرا زمان می برد تا خودش را نشان دهد. اما زمانی که نمایان می شود، وضعیت جالبی به همراه ندارد. چون جرم از بافت لثه عبور کرده و به استخوان لثه راه پیدا می کند. در این حالت خیلی از افراد فکر می کنند که باید درد داشته باشند یا با علامتی همراه باشد که فرد را متوجه خود کند؛ در صورتی که در این شرایط خبری از درد و علامت نیست. تنها اتفاقی که در این مرحله می افتد خورده شدن استخوان براثر عفونت است.

هزینه جرم گیری دندان در سال 98, پورتال خبری فرهنگی گهر

نکته!همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که دندان ها بی دلیل و بدون هیچ اتفاقی لق نمی شوند، مگر این که پای یک مشکل مثل ضربه خوردن یا عفونت پیشرفته لثه در میان باشد. همچنین یکی دیگر از علائم التهاب لثه در مرحله پیشرفته فاصله افتادن بین دندان ها است. درمان این عفونت های شدید بسیار مشکل، وقت گیر و هزینه بردار است. برای همین شما می توانید با جرم گیری به موقع و صرف حداقل هزینه از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

افرادی که بهداشت دندانی خود را رعایت می کنند هم باید جرم گیری انجام دهند؟

 بله، همان طور که گفته شد علاوه بر مواد غذایی، حتی خود بزاق دهان نیز سبب افزایش جرم بر روی دندان ها می شود.بنابر این اگر حتی برای مدتی غذا هم نخوریم ، باز هم جرم ها بر روی دندان ها می نشینند. پس جرم گیری عملی است که همه افراد به خصوص افراد سیگاری و کسانی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند باید انجام دهند.

هزینه جرم گیری دندان در سال 98, پورتال خبری فرهنگی گهر

باورهای غلط در مورد جرم گیری دندان

  • با انجام عمل جرمگیری بر روی  دندان ها آنها لق خواهند شد
  • جرم گیری باعث سفید شدن دندان ها می شود
  • جرم گیری به دندان ها آسیب می رساند

هر چند وقت باید جرم گیری کنیم؟

حتما سالی یک بار جرم گیری را در برنامه بهداشتی خود قرار دهید. البته بسته به نوع بزاق افراد جرم گیری می تواند زودتر یا خیلی دیرتر لازم باشد.

مزیت جرم گیری

بین رفتن جرم باعث کاهش پوسیدگی دندان می شود. بروساژ و جرم گیری دندان همچنین باعث بهبود ورم لثه تا قبل از تبدیل شدن به یک بیماری لثه شدیدتر می شود. وقتی جرمگیری و پاکسازی ریشه دندان انجام گرفت، لثه ها در دندان های صافی که عاری از باکتری، پلاک و جرم هستند، بهبود پیدا می کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي