هزارپا پرفروش ترین فیلم سال 1397

تاريخ : 11 مرداد

هزارپا پرفروش ترین فیلم سال ۱۳۹۷ شد

فیلم سینمایی کمدی “هزارپا” به کارگردانی ابوالحسن داوودی به بیشترین فروش هفته چهار میلیاردی دست یافت. فروش کلی این فیلم در طی ۴هفته اکران آن به ۱۶ میلیارد تومان رسید. این فیلم در فصل تابستان بر روی پرده سینما رفت و با فیلم هایی همچون خاله قورباغه، من دیوانه نیستم، دم سرخ ها، به وقت خماری، دارکوب، خجالت نکش، مرداد و … به رقابت پرداخت و درنهایت پرفروش ترین فیلم هفته شد.

هزارپا پرفروش ترین فیلم سال 1397, پورتال خبری فرهنگی گهر

ژانر کمدی رکوردشکن فیلم «هزارپا»

ژانر کمدی بدون شک به یکی از ژانر‌های اصلی سینمای ایران تبدیل شده است؛ بنابراین هیچ تعجبی ندارد اگر پس از گذشت تنها پنج ماه از سال، دو فیلم کمدی به‌فروش بالای پانزده میلیارد تومان برسند. کمدی رکوردشکن «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی در چهارمین هفته‌ی اکران، پس از نمایش در صد و سی و نه سالن، به فروش هفتگی چهار میلیارد و دویست و چهل و یک میلیون تومان رسید. هزارپا حالا در مجموع به‌فروش کلی شانزده میلیارد و ششصد و سی و سه میلیون تومان رسیده است. آمار و عددهایی که خواندید به این معنی است که فیلم هزارپا حالا با پشت سر گذاشتن مصادره، پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۷ است.

رضا عطاران ماشین چاپ پول سینمای ایران 

نکته‌ی قابل توجه آن‌جا است که ستاره‌ی اصلی هردوی این فیلم‌ها رضا عطاران است؛ رضا عطارانی که حالا به‌صورت غیررسمی ماشین چاپ پول سینمای ایران محسوب می‌شود. فیلم سینمایی هزارپا با اینکه نسبت به هفته‌ی قبل هفتصد میلیون تومان کمتر فروخته است، اما همچنان با اختلافی بیش از سه میلیارد تومان نسبت به فیلم دوم در صدر ایستاده است.

منتقد زومجی در نقد فیلم هزارپا

شایان شفایی، منتقد زومجی در نقد فیلم هزارپا می‌نویسد:

هزارپا هم از بسیاری از موارد منفی که سایر کمدی‌های این روزها دارند، رنج می‌کشد، اما در جهاتی، فیلم تلاش کرده تا در برخی از قسمت‌های خود خوب جلوه کند و کمی هم موفق می‌شود. اگر زیاد سخت گیرانه با فیلم برخورد نکنیم، قطعا هزارپا می‌تواند در برخی از لحظه‌های خود خنده بر لب‌هایمان بیاورد و همین مساله است که باعث می‌شود به آن لقب متوسط را بدهیم.

 

رتبه های فیلم های پرفروش بر روی پرده سینما

در رتبه دوم فیلم کودک و نوجوان خاله قورباغه ساخته‌ افشین هاشمی قرار دارد. این فیلم در پنجمین هفته پس از نمایش در صد و هفت سالن به فروش چهارصد میلیون تومان رسید. درآمد کلی فیلم حالا به یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان رسیده است.  خاله قورباغه با افزایش فروش هفتاد و شش میلیون تومانی بیشترین افزایش فروش را داشته است.

رده سوم این هفته در اختیار فیلم تگزاس است. ساخته‌ی مسعود اطیابی در پانزدهمین هفته‌ی نمایش، پس از نمایش در هفتاد و نه سالن، سیصد و نود و شش میلیون تومان فروخت. این فیلم حالا به درآمدی معادل سیزده میلیارد و هفتصد و پنج میلیون تومان رسیده است.

رده چهارم این هفته در اختیار تازه‌اکران کاتیوشا است. این فیلم به کارگردانی علی عطشانی در اولین هفته پس از نمایش در هفتاد سالن، سیصد و هفتاد میلیون تومان فروخت. انتظار می‌رود این تازه‌اکران در هفته‌های آینده در رتبه‌های بالای جدول بماند، اما از طرفی فیلم من دیوانه نیستم هم می‌تواند رقیبی جدی برای این فیلم محسوب شود. رتبه‌ی پنجم این هفته در اختیار درام اجتماعی دارکوب است؛ فیلمی که با گذشت پنج هفته همچنان در میان پنج فیلم بالای جدول مانده است. دارکوب به کارگردانی بهروز شعیبی در پنجمین هفته‌ی اکرانش پس از نمایش در هفتاد و هفت سالن، دویست و هجده میلیون تومان کسب کرد. دارکوب که به احتمال بالا آخرین هفته‌های بالای جدولی بودنش را سپری می‌کند، به درآمد کلی یک میلیارد و چهارصد و شصت و چهار میلیون تومان رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱هزارپا۴۴,۲۴۱,۷۹۶,۰۰۰
۲خاله قورباغه۵۴۰۶,۲۵۷,۰۰۰
۳تگزاس۱۵۳۹۶,۶۵۰,۰۰۰
۴کاتیوشا۱۳۷۰,۴۵۱,۰۰۰
۵دارکوب۵۲۱۸,۴۹۰,۰۰۰
۶دشمن زن۷۲۱۶,۵۳۴,۰۰۰
۷من دیوانه نیستم۱۱۲۴,۴۹۴,۰۰۰
۸به وقت خماری۵۱۰۰,۷۳۸,۰۰۰
۹دلم می خواد۷۶۵,۷۹۵,۰۰۰
۱۰خجالت نکش۱۳۵۳,۳۴۸,۰۰۰

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي