هر آنچه در برنامه 90 جنجالي ديشب گذشت

تاريخ : 19 اردیبهشت

هر آنچه در برنامه 90 جنجالي ديشب گذشت, پورتال خبری فرهنگی گهر

پرسش نظرسنجي نود، اين بود که آيا با ممنوعيت استفاده از دروازه‌بان خارجي موافقيد يا خير؟ که حدود ۸۰ درصد مخالفت خود را اعلام نمودند و حدود ۲۰ درصد موافق طرح ممنوعيت استفاده از دروازه‌بان خارجي بودند 

 برنامه ۹۰ شب گذشته مانند هميشه ديدني بود؛ محمد فنايي به عنوان کارشناس داوري ، مهمان حضوري اين برنامه بود. البته در ادامه مسعود نظرزاده مدافع بوشهري شاهين در اين برنامه حضور يافت

به گزارش تابناک ،فردوسي‌پور برنامه نود را با پرسش نظرسنجي که آيا با ممنوعيت استفاده از دروازه‌بان خارجي موافقيد يا خير، آغاز کرد. وي برنامه را با پخش بازيهاي ليگ قهرمانان آغاز کرد .

محمد فنايي کارشناس داوري

محمد فنايي به عنوان کارشناس داوري عنوان کرد که در بازي پرسپوليس و راه اهن داور يک پنالتي به سود پرسپوليس را ناديده گرفت و يک بازيکن راه اهن مي بايست در نيمه اول اخراج مي شد ، ضمنا گل دوم استقلال به نفت ابادان صحيح نبود . و يک پنالتي به سود نفت تهران گرفته نشد . در ضمن پنالتي هاي شاهين مقابل سايپا صحيح نبود .

فردوسي پور خطاب به مدير سپاهان: شما هم بايد ۱۰ نفره مي شديد!

در ادامه ، برنامه ۹۰ با به تصوير کشيدن حرکت جواهير سوکاي در بازي سپاهان با حريف اماراتي داغ شد.

برنامه اين هفته عادل فروسي پور با بررسي حرکت مهاجم سپاهان در بازي آسيايي تيمش حالت رسمي پيدا کرد. صحنه اي که سوکاي حرکت جوانمردانه را اجرا نکرد و توپ را از اماراتي ها گرفت ، باعث اخراج دروازه بان حريف و به هم ريختن روند بازي شد. عادل اين حرکت را با فيرپلي بازيکنان آژاکس مقايسه کرد و به مدير سپاهان براي تقسيم کردن پاداش ۵۰ ميليوني بين بازيکنانش که بعد از اين صحنه ، پنالتي را بيرون زده بودند ، گلايه کرد و گفت:« بهتر نبود يکي از بازيکنان تان را بيرون مي کشيديد تا نشان دهيد فيرپلي واقعي را رعايت کرديد؟

رحيمي هم در پاسخ گفت:« البته جواهير سوکاي وقتي ديد بازيکن حريف توپ را نگرفت ، دنبالش دويد. اما من هم الان قبول دارم که ما بايد يک يارمان را بيرون مي کشيديم.

کفاشيان: هنوز تصميم قطعي نگرفتيم! ۷۸ درصد پرسپوليسي هستن ؟

کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال که روي خط برنامه ۹۰ رفته بود ، درباره قانون منع حضور دروازه بانان خارجي در ليگ برتر گفت:« ما هنوز تصميمي در اين باره نگرفتيم و از سازمان ليگ خواستيم در دوره جديد ، قوانين مربوط به ليگ را بررسي مجدد کنيم. بحث اينکه حضور بازيکنان خارجي را بازتر کنيم يا محدودتر ، اينکه ليگ ۱۶ تيمي شود يا نه . به هر حال در اين سال ها بازيکنان خارجي زيادي آمده اند به ليگ ما که کيفيت نداشتند و کلي پول در دلالي سوخته است. به هر حال ما ۴ سال اين قانون را اجرا کرديم و ماحصلش اين است که يک گلر لژيونر داريم ولي بايد نظرات کارشناسان را در اين زمينه بگيريم . هفته بعد دو جلسه داريم و از ميان نظرات همه ف يک تصميم نهايي مي گيريم.

او در پاسخ به اين سئوال فردوسي پور که مگر قبل از اين قانون لژيونر نداشتيم و تازه حقيقي که در تيمش بازي نمي کند گفت:« به هر حال ما بايد بهترين تصميم را بگيريم. يکسري از مديران ، قيمت بازيکنان را بالا بردند . ما بايد يک فکري براي اين قصه بکنيم. من هم معتقدم که بايد اين قانون را در دسته اول اجرا کنيم.

عادل فردوسي پور به نظرسنجي برنامه اش اشاره کرد و گفت:« ۷۸ درصد مردم مي گويند اين قانون به ضرر فوتبال است.» و کفاشيان در پاسخ گفت:« اين ۷۸ درصد که رنگش هم قرمز است ، پرسپوليسي ها هستند ديگر؟ » و اين جمله را با خنده گفت و تاکيد کرد سعي مي کند نظر مردم در اين باره لحاظ شود.

کنايه دوباره عادل به رسولي نژاد !

در بخشي ديگر از اين برنامه يک مخاطب نامه اي را خطاب به رسولي نژاد مغاون وزير ورزش نوشته و از او خواسته بود تا شرايطي را فراهم کند تا بتواند مثل حسين علوي مقدم به استقلال بپيوندد!

درد نامه حيدري به ۹۰

مهدي حيدري کاپيتان سابق تيم هاي بوتان و اکباتان که به دليل بازي در فيلم هاي سينمايي و سريال هاي تلويزيوني ، چهره اي شناخته شده است براي علاقمندان کمتر حرفه اي فوتبال ، در نامه اي به برنامه ۹۰ نوشته بود:« چند سال قبل وامي ۵ ميليون توماني گرفتم که به دليل مشکلات مالي ، اين وام با سودش الان بيش از ۳۰ ميليون تومان شده و الان شرايط سختي دارم. نامه اي که سبب شد تا محمد فنايي درباره اش بگويد:« مهدي حيدري خودش يکي از چهره هاي سرشناس فوتبال ايران بوده ، هميشه تلاشش کمک به پيشکسوتان بوده و الان خيلي شرايط تلخي است که سبب شده او چنين نامه اي را بنويسد.

يک قانوني بگذاريد که داوران کتک نخورند!

علي کفاشيان در برنامه ۹۰ گفت:« من به کميته استيناف فقط توصيه کردم . البته آنها تصميم شان را مستقل از توصيه من گرفتند تازه من هم اينقدر زير فشار آقاي رويانيان بودم که تصميم گرفتم به کميته استيناف يک توصيه اي بکنم.

بعد از حرف هاي کفاشيان بود که محمد فنايي کارشناس داوري اين هفته برنامه شروع به صحبت کرد و گفت:« آقاي کفاشيان کاش شما که قرار است توصيه کنيد و قوانين را اصلاح کنيد ، يک کاري هم کنيد که اين قدر داوران را در شهرهاي مختلف کتک نزنند.»

اين درحالي بود که قبل از اين عادل فردوسي پور گفته بود در آبادان و تالش دو داور را تا سرحد مرگ کتک زده اند. کفاشيان هم در پاسخ گفت:« حالا تلاش مي کنيم که اين اتفاق بيفند.»

دايي : ليدرهاي پرسپوليس حاشيه سازند

در ادامه برنامه علي دايي با اشاره به ديدار با پرسپوليس گفت: ما در ديدار برابر پرسپوليس به ويژه در نيمه نخست فوتبال خيلي خوبي را به نمايش گذاشتيم و بر‌تر از حريف بوديم. از‌‌ همان دقيقه اول ‌مي‌دانستيم بايد هافبک‌هاي پرسپوليس را از بازي خارج کنيم که خوشبختانه در اين کار موفق بوديم اما در عدم آفسايدگيري مناسب گل‌هايي را دريافت کرديم اما در کل توانستيم ۳ امتياز را کسب کنيم. .

وي ادامه داد: پرسپوليس در اين ديدار تمام سعي خودش را کرد و حتي اگر در دقايق آخر آن توپ را فرشيد کريمي نمي‌گرفت چه بسا بازي مساوي ‌مي‌شد. در کل معتقدم مشکل اساسي پرسپوليس ليدرهاي آنها هستند که تعدادشان به ۱۰ نفر نمي‌رسد اما آنها حاشيه‌هاي بسياري براي تيم ايجاد کردند و اجازه ندادند اين تيم روي آرامش را ببيند.

درگيري شديد درخشان و مدير کل ورزش و جوانان استان بوشهر

مدير کل ورزش و جوانان استان بوشهر با درخشان سرمربي سابق تيم فوتبال شاهين بوشهردرگيري لفظي پيدا کرد.

در اين گفتگوي تلفني صحبت هايي ردوو بدل شد که هيچ کمکي به بازگشت تيم فوتبال شاهين بوشهر نخواهد کردو به نوعي نوش دارويي پس از مرگ سهراب محسوب مي شود.

پرسش نظرسنجي نود، اين بود که آيا با ممنوعيت استفاده از دروازه‌بان خارجي موافقيد يا خير؟ که حدود ۸۰ درصد مخالفت خود را اعلام نمودند و حدود ۲۰ درصد موافق طرح ممنوعيت استفاده از دروازه‌بان خارجي بودند .

 

گردآوری: گروه ورزش گــهــر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي