هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 7 دی

تابناک: برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، همچون برخلاف روال گذشته بجای دوشنبه شب‌ها بخاطر بازیهای لیگ برتر از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بازی‌های بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر پرداخت.

بخش نخست برنامه دیشب ۹۰ به درگذشت نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون و گوینده رادیو  اختصاص داشت، و گزارشی از مراسم تشیع جنازه وی پخش شد .

میلاد نوری بازیکن صبا و مسعود مرادی کار‌شناس داوری  مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بودند. مرادی اعتقاد داشت در بازی تیمهای پرسپوليس و نفت آبادان داور بازی یک پنالتی بسود پرسپوليس را نادیده گرفت ، همچنین پناتی داماش مقابل فولاد صحیح نبود . و در بازی استقلال با آلومینیوم گل مردود شده آنها سالم بود و یک هم پنالتی برای استقلال گرفته نشد .

میلاد نوری مهمان نود ۲۶ ساله، بازیکنی با سابقه بازی در تیم های فولاد، پیکان، استقلال اهواز، استیل آذین و صبا ملی پوش اسبق جوانان، از همدوره های میلاد میداوودی، عادل کله کج و مهرداد پولادی میهمان امشب برنامه ۹۰ بود.

میلاد نوری که سابقه حضور در تیم های پایه پرسپولیس را دارد در پاسخ به این سوال که چرا مدیران این تیم به راحتی وی را از دست دادند گفت: آن زمان محمد غمخوار مدیرعامل پرسپولیس بود و زمانی که فهمید قصد انتقال به فولاد خوزستان را دارم تلاش کرد تا بمانم اما دیر شده بود چرا که قرارداد بسته بودم.

هافبک ملی پوش صبا در خصوص شانس تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی تاکید کرد: کار سخت شده است اما غیر ممکن نیست. فکر می کنم اگر لبنان و قطر را شکست دهیم شانس خوبی برای صعود خواهیم داشت.

سعید حلافی سوژه اول ۹۰ شد!

داستان قرارداد سعید حلافی ۲۰ ساله داماش به قسمت جنجالی ۹۰ در دو برنامه این هفته اش بدل شد. بازیکنی که شواهد نشان می دهد قراردادش ظاهرا چند ساعت بعد از پایان زمان نقل و انتقالات بسته شده است.

سعید حلافی: بلیط ندارم!

سعید حلافی ارتباط تلفنی با برنامه نود برقرار کرد و عنوان داشت: من ساعت ۲۰ شنبه شب از اهواز به تهران رسیدم و سپس با ماشینی از طرف باشگاه داماش به رشت رفتم.

وی افزود: بلیط پرواز اهواز به تهران را ندارم و آن را به باشگاه داماش دادم و پولش را دریافت کردم! حتی نمی دانم با چه پروازی به تهران آمدم.

اگر کسی مدرکی بر علیه من دارد رو کند! آمدم تا بدون حاشیه در داماش بازی کنم ولی همه مرا می کوبند که از این بابت متاسفم!

پس از صحبتهای حلافی قسمت هایی از بازی راه اهن و نفت تهران پخش شد و سپس امیر عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش گیلان روی خط تلفنی برنامه نود آمد.

عابدینی: با حلافی هیچ صحبتی نکردم!

مدیر عامل باشگاه داماش ابتدا با اشاره به برنامه قبلی برنامه ۹۰ و با انتقاد به فردوسی پور مجری برنامه نود گفت: قرار بود دوربینی به گیلان بفرستید تا در مورد هتلهلی این استان گزارشی تهیه کند اما این کار را نکردید!

من نمیدانم اگر در یک شهر هتلی مناسب وجود داشته باشد تیم آن شهر نباید از آن هتل استفاده کند که شما نسبت به این مسئله انتقاد دارید؟!

وی در مورد قرارداد سعید حلافی نیز گفت: من هیچ صحبتی با حلافی برای پیوستن وی به باشگاه داماش نداشته ام و وی به خواست خود به این تیم پیوست.

اگر خطایی در مورد ثبت قرارداد سعید حلافی صورت گرفته باشد سازمان لیگ با این مسئله برخورد خواهد کرد.

سعید حلافی حالا انگار سوژه اول ورزش ایران شده چون برای دومین برنامه متوالی ، قصه ساعت قرارداد او بحث داغ برنامه عادل بود. صادق دورودگر تلفن همراهش را روی بلندگو گذاشته بود تا بهنام افشه بازیکن سابق داماش بگوید ساعت ۱۱ صبح یکشنبه شاهد بودم که حلافی آنجا قرار داشت تا قراردادش با داماش را ثبت کند!

من خودم به چشم ندیدم که او برگه قرارداد را امضا کند اما این بازیکن در حرف هایش با خبرنگار روزنامه ۹۰ سوتی داده و این قصه را تائید کرده. ولی من در زمانی که در داماش بودم از این رفتارها زیاد دیدم. آقای عابدینی قبلا هم از این کارها زیاد کردند.

پس از او اکبرپور مسئول ثبت قراردادهای هیات گیلان گفت: من ساعت ۱۱ شنبه شب قرارداد داماش با حلافی را ثبت کردم . او فردایش برای تکمیل مدارکش آمد . عکاس باشگاه چون عکس این قرارداد را نداشت از من خواست تا به صورت صوری عکس بگیریم ، ما هم این کار را کردیم . در همان لحظه بهنام افشه آمد تو و فکر کرد ما ان لحظه داریم قرارداد حلافی را ثبت می کنیم.

این حرف ها و بعد از ان گفته ها دورودگر درباره استفاده از دوربین های مدار بسته فرودگاه های تهران و اهواز قصه را کمی جانیی کرد. خود حلافی ۲۰ ساله هم وقتی روی خط آمد این قدر اشتباه داشت تا عادل بیشتر ترغیب شود که به او گیر بدهد . اینکه حلافی نمی دانست با چه پروازی آمده ، چه ساعتی آمده و چطور اصلا سر از رشت در آورده!

همه باعث بودند تا عادل به یقین برسد این قرارداد مشکل دارد اما در ادامه امیر عابدینی روی خط آمد و گفت:« من اصلا با این بازیکن حرف نزدم. او مگر چه بازیکن بزرگی است که بخواهیم برایش قانون را زیر پا بگذاریم. هیات فوتبال این قرارداد را تائید کرده اما اگر بتوانند در سازمان لیگ ثابت کنند او قراردادش مشکل دارد ، یک نیم فصل این بازیکن را روی نیمکت می نشینیم. خیالتان راحت باشد!

عادل هم گفت: من هم قبول دارم این بازیکن بهترین بازیکن ایران نیست اما حرف ما هم این است که یک موقع خدای ناکرده تخلفی نشود. مثلا ما سر ساعت آمدن استقلال به رشت هم که حق با شما بود خیلی کنکاش کردیم. حالا هم همان کار را می کنیم!

کنایه فردوسی‌‎پور به رحمتی 

اهدای بازوبند کاپیتانی استقلال به مجتبی جباری توسط مهدی رحمتی به سوژه مجری برنامه تلویزیونی ۹۰ تبدیل شد.

استقلال با کاپیتاتی مهدی رحمتی دیدار خود برابر آلومینیوم هرمزگان را آغاز کرد اما در نیمه دوم و با حضور مجتبی جباری در بازی، رحمتی بازوبند را به وی سپرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در هفته اخیر بحث اختلاف بین بازیکنان بزرگ استقلال مانند رحمتی، مجیدی و نکونام در خصوص بستن بازوبند کاپیتانی مطرح شد و جالب اینکه رحمتی در دیدار برابر گهر که جباری حضور داشت، بازوبند را بر بازو بسته بود.

در برنامه تلویزیونی ۹۰ اشاره ای به این موضوع شد و مجری برنامه(فردوسی پور) با نشان دادن صحنه اهدای بازوبند توسط رحمتی به جباری گفت: بالاخره رحمتی پس از مدت ها شماره ۸ تیم خود را شناخت و بازوبند را به وی داد.

رحمتی پس از بازی تاکید کرد که از دو هفته پیش قصد داشته بازوبند را جباری بدهد ولی خودش قبول نکرده است.

قاسمپور: متاسفم که روباه در جنگل شیر می شود! 

در ادامه برنامه در مورد سرمربی مس کرمان حرفهایی زده شد، به همین جهت قاسمپور در گفتگوی تلفنی عنوان کرد: روی تیم مس کرمان کار شده است و برای این تیم برنامه ریزی کرده ام تا به اینجا رسیده است.

وی ادامه داد: قرار بود باشگاه مس کرمان به من مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بدهد ولی فقط ۳۵۰ داده است، هنوز بعد از ۶ ماه یک برگه قرارداد ندارم از همین رو در نشست مطبوعاتی حاضر نشدم. به مسئولان گفته بودم باید پیش از نیم فصل تکلیف من را مشخص کنند ولی این امر عملی نشد.

زمان بازی به من گفتند روی نیمکت ننشینم، از آنها نامه ای کتبی در این خصوص خواستم ولی نامه ای به من دادند که برخی مسائل دیگر در آن ذکر شده بود که صحت نداشت که پس از کلی بحث برخی از این مسائل از نامه حذف شد.

جالب اینجاست که مهدی محمدی به عنوان مربی مس کرمان روی نیمکت نشست.

دستهای مدافع ابومسلم!

ماجرای بازیکنانی که با مرتضی غلامعلی تبار مدافع ابومسلم به مشکل می خورند ، به یکی از سوژه های جالب برنامه ۹۰ چهارشنبه شب تبدیل شد. میلاد نوری بازیکن موفق این روزهای صبای قم که مهمان برنامه ۹۰ بود ، در بخشی از حرف هایش به هم تیمی اش مجید حیدری اشاره کرد که هفته قبل در مشهد دچار مشکل شد و به دلیل ضربه محکمی را به صورت غلامعلی تبار کوبید تا اخراج شود ، دفاع کرد . گفت:

من کار هم تیمی ام را توجیه نمی کنم اما این بازیکن هم حتما یک کاری می کند که مجید ما یا بازیکن با اخلاقی مثل ایمان مبعلی این طور از کوره در می روند! هم حرف هایش و هم کارهای دیگری که در زمین می کند!» بعد از او برگی زر روی خط برنامه آمد تا از بازیکنش دفاع کند:« من این بازیکن را از قبل می شناسم. من کنار زمین بودم.

او هیچ کاری نکرد. این تیم ها چون به ابومسلم دسته اولی می بازند باورشان نمی شود. یادشان رفته که ما ۵۰ سال قدمت داریم. این بچه ممکن است اگر می گفتند از نظر کلامی چیزی می گوید ، برایم شاید قابل باور بود اما اینکه بگویند او کاری در زمین می کند که غیر اخلاقی است را نمی توانم قبول کنم. من از کنار زمین دیدم که او هیچ کاری نداشت.

عادل میان حرف های او به نقل از ایمان مبعلی درباره دست های غلامعلی تبار حرف هایی به میان آورد و بعد از قصه توپ جمع کن های مشهدی پرسید و گفت:« خلاصه من که خیلی دارم تیم شما صعود کند هم برای سفر زیارتی اش هم هواداران خوب تان و هم توپ جمع کنان بی مانند تان!

بعد از این هم میلاد نوری درباره حرف های برگی زر گفت:« فقط می خواهم بگویم آقای برگی زر که توی زمین نبودند ف من خودم توی زمین بودم و حاضرم هر جا که لازم باشد شهادت بدهم این بازیکن چه می گفت و چه کار می کرد.

برخورد پرسپولیس پدرم را سکته داد!

جواد کاظمیان بازیکن سابق تیم پرسپولیس پس از جدایی‌اش از این تیم از نحوه برخورد مسئولان باشگاه با خودش انتقاد کرد و گفت که من بازیکن اخراجی نیستم.

وی درباره چگونگی کنار رفتنش از تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: پنجشنبه در اردوی پرسپولیس بودم که شیرینی آمد و به من گفت بهتر است اردو را ترک کنم. من روز جمعه هرچه به گل‌محمدی زنگ زدم جواب تماسم را نداد. مگر من قتل کرده بودم؟ این برخورد حق من نبود. پدرم به خاطر این مسائل سکته مغزی کرده و اکنون در بیمارستان است. مسببین این جریان را نمی‌بخشم.

وی با انتقاد از برخورد بد مسئولان پرسپولیس با خودش ادامه داد: من ۷ – ۸ سال با یحیی گل‌محمدی هم‌بازی بودم و نان و نمک خانواده‌اش را خوردم. اکنون هم به حرمت همسرش چیزی نمی‌گویم. من بازیکن تیم به هم‌ریز نبودم و از خیلی‌ها در نیم فصل اول بهتر بودم ولی دلیل رفتار یحیی را نمی‌دانم.

بازیکن جدید تیم تراکتورسازی با بیان اینکه فوتبال من مشکلی ندارد که یحیی گفته بروم و در جای دیگر احیا شوم خاطرنشان کرد: خوب نیست انسان برای موفقیتش از روی دیگران رد شود! در این فوتبال همه را نردبان می‌کنیم و از آن‌ها بالا می‌رویم.

یحیی حق نداشت چنین رفتار زشتی را با من بکند. من که بازیکن جوان نبودم. من کاپیتان سوم پرسپولیس بودم. او باید با من صحبت می‌کرد و می‌گفت که دیگر نیازی به وجودم نیست. بعد از آن هم من می‌رفتم. آنقدر خوار و ذلیل نیستم که اگر نخواهند بمانم. اگر چاپلوس‌ بودم زیر بار خیلی از حرف‌ها می‌رفتم و شرایطم حالا این طور نبود.

تشکر  فردوسی پور از مردم دورود، فرهنگ جدید را شما به فوتبال مان هدیه کردید 

عادل فردوسی پور با اشاره به حرف های محمد مایلی کهن ، در همان شروع برنامه چهارشنبه شبش تشکری ویژه داشت از مردم دورود.

۹۰ که داشت در شب غیر تخصصی و برای اولین بار در تاریخش در چهارشنبه شب پخش می شد ، با تشکر ویژه فردسی پور از مردم گهر آغاز شد. او با اشاره به حرف های محمد مایلی کهن بعد از بازی با ملوان گفت:

در بازی انزلی به رغم اینکه ملوان با این نتیجه صدر جدول را از دست داد اما کوچکترین صحبتی یا توهینی به کسی نشد ، در هرمزگان هم بازیکنان استقلال خوشحال بودند از اینکه هیچ توهینی به هیچ بازیکنی نشده. به نظر می رسد کار بزرگ مردم دورود سبب شده تا فرهنگی جدید برای فوتبال مان شکل بگیرد و جمعیت در دیگر ورزشگاه ها هم از دورودی ها الگو گرفته اند. امیدواریم که فرهنگ جدیدی از دورود در فوتبال مان شکل گرفته باشد.

عسگری: فشار بر داوران روی کیفیت قضاوت ها اثر می گذارد

رئیس دپارتمان داوران فوتبال کشور درباره فشارهایی که برخی مربیان قبل از بازی ها روی داوران می آورند اظهار داشت: بارها یادآوری کردیم که کلیه داوران لیگ برتری  همه داوران ما تنها خواسته شان این است که با فشارهایی که از سوی مربیان اعمال می شود برخورد شود چراکه داوران تمرکز خودشان را از دست می دهند و کیفیت داوری پایین می آید.
عسگری همچنین خاطر نشان کرد: در این هفته از رقابت ها داوران جوانی را به خدمت گرفتیم و برای بازی ها انتخاب کردیم که از نکات قابل توجه هفته هجدهم لیگ برتر بود.

ماجرای اختلافات نکونام با استقلال

امیر قلعه نویی که یکی از مهمانان برنامه نود بود به خانواده نیما نهاوندیان تسلیت گفت. در ادامه سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: شما می دانید امیر قلعه نویی دروغ نمی گوید. از قبل یک سری اختلافات در تیم ما بود و از ترکیه اتفاق افتاد. ما جلساتی برگزار کردیم و در ترکیه صحبت هایی کردیم و قضیه را حل کردیم.

سه هفته پیش نیز جلسه گذاشتیم و من فکر کردم موضوع حل شده اما من از جواد بابت صحبت هایش در برنامه نود ناراحت شدم و معتقدم مسئله درون خانواده را نباید به بیرون می برد. اما شب گذشته یک جلسه خوب بین بزرگان تیم داشتیم و مسئله را حل کردیم.

پرسش و پاسخ نظرسنجی

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل نیم فصل کدام گل بود : ۱- احمد آل نعمه ۲- اولادی ۳- بائو ۴- فرشاد بهادرانی ۵- شجاعی ۶- قاضی که نزدیک ۴۳ درصد به بهادرانی رأی دادند و حدود ۲۰ درصد قاضی را برگزیدند و نزدیک  ۱۹ درصد به بائو رأی دادند.

 

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي