هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

تابناک: برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیستم و چهارم لیگ بر‌تر پرداخت و در ادامه به بازی ایران و لبنان اختصاص داشت . ضمن اینکه دربی گیلان که به برتری ۳ بر یک ملوان انجامید نیز جزو آیتم های ویژه ای بود که در این برنامه به ان پرداخته شد.

پخش برنامه‌ی «نود» با اجرای عادل فردوسی‌پور مانند بیشتر اوقات جالب بود ، در این برنامه بازی‌های هفته بیستم و چهارم لیگ بر‌تر و مصاحبه مربیان تیمها پخش شد .

بخش نخست برنامه ۹۰ با مصاحبه کارلوس کروش آغاز شد ، وی که میهمان ویژه برنامه این هفته ۹۰ بود و در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی در آستانه بازی برابر لبنان گفت: خوشبختانه بازیکن مصدوم نداریم و همه نفرات آماده هستند تا حدی که خط زدن بازیکنان بسیار برایم سخت است. ما لبنان را شکست می دهیم و اگر تماشاگران به ورزشگاه بیایند پشیمان نخواهند شد.

دو بازیکن بزرگ را به فوتبال ایران آوردم!

در ادامه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه دو بازیکن بزرگ (رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه) را با تلاش فراوان برای بازی در تیم ملی ایران آورده است، گفت: ˈرحمان احمدیˈ دروازه بان اصلی ما در دیدارهای پیش رو خواهد بود.

کروش در این برنامه گفت: حتما برنده بازی با لبنان می شویم. قطعا هیچ مسابقه ای مثل مسابقه قبلش نیست. این بازی برای ما اهمیت ویژه ای دارد. این یک شروع مجدد است برای ما و همیشه بازی های اول اهمیت بیشتری دارند.» کارلوس در این گفت و گو تاکید کرد به دلیل خستگی به ۳ بازیکن لژیونرش یعنی دژاگه ، شجاعی و قوچان نژاد در تمرینات فشار نمی آورد اما این ۳ برای بازی چهارشنبه حتما آماده خواهند بود. او از بازیکنانش برای کیفیت وروحیه بالای شان هم تشکر کرد و اصرار داشت نتیجه بازی اخر ایران با لبنان باعث شده بازیکنان انگیزه بیشتری داشته باشند.

وی درباره انتقادات از عملکردش هم گفت: این طبیعی است. در ایران و همه جای دنیا وقتی تیمی نتیجه نگیرد از مربی اش انتقاد می کنند. ما باید شنونده این انتقادها باشیم و سعی کنیم با عملکرد درست مان ، توقعات را برطرف کنیم.

کی روش در پاسخ به اینکه اشتباهات داوری در بازی رفت با ازبکستان به کمک تیم ملی آمده بود هم گفت:« داور در زمین هست که عدالت را اجرا کند نه اینکه لطفش باعث برد ما شود یا تیم حریف. من در ازای این ۳۰ سال حضور در فوتبال حرفه ای هنوز درک نکردم که چطور برای بازی ما با کره از سنگاپور داوری را می گذارند که حتی لیگ حرفه ای هم ندارد و برای مثال برای بازی آینده ما با لبنان از ژاپن صاحب فوتبال داور می آورند. درحالی که بازی ما با کره مهمترین بازی آن روز مقدماتی جام جهانی بود.

وی در ادامه اظهار داشت : من فرصتی را برای دعوت از جوانان از دست ندادم . خیلی از بازیکنان مثل انصاری فرد یا حقیقی و … را من دعوت کردم به تیم ملی. ولی این قضیه فرق می کند وقتی در بازی های انتخابی جام جهانی هستی چون برای ۳ امتیاز مهم می جنگی نمی توانی با بازیکنان کم تجربه ، ریسک کنی. من باید از بهترین ها استفاده کنم. بازیکنانی که شانس ما را بالا می برند نه بازیکنی که نیاز به تجربه دارد.

در مورد رحمتی هم کروش گفت: نمی خواهم بیش از این صحبت کنم چراکه این تصمیم خصوصی گرفته شد و من در آن نقشی نداشته ام که حالا بخواهم نظر بدهم. به عنوان سرمربی وظیفه ام این است تا به بازیکنانی که می خواهند در خدمت تیم ملی باشند اعتماد کنم.

یکی دیگر از بخش های این برنامه پخش مراسم پایانی جام پیشکسوتان یادواره یونس شکوری بود که طی آن در دیدار فینال که بین تیم های پرسپولیس و ستاره ورزش برگزار شد و منجر به پیروزی سرخپوشان شد، بازیکنان تیم ستاره ورزش نسبت به قضاوت این دیدار به شدت اعتراض داشتند و درگیری هایی نیز بوجود آمد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال یکی از مهمانان ویژه مراسم اختتامیه جام یونس شکوری بود که مورد سوال خبرنگار نود قرار گرفت. او در مورد اینکه چرا در یکی از عکس هایی که با یک هوادار استقلالی گرفته بود عدد چهار را نشان داده بود از اینکه این عدد کری استقلالی ها برای پرسپولیسی هاست اظهار بی اطلاعی و تاکید کرد که اگر یک پرسپولیسی هم بخواهد عدد شش را نشان دهد این کار را خواهد کرد چرا که اصلا نمی داند مفهوم این اعداد در فرهنگ هواداران چیست.

در بخش پایانی، پخش تصاویر رقابت های لیگ دسته اول و مشکلاتی که در ورزشگاه های اکباتان و آزادی برای خبرنگاران وجود دارد دیگر بخش های این برنامه بود. مشکلات ورزشگاه آزادی که با بارش باران شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است نگرانی ها برای آینده این ورزشگاه را بیشتر از قبل کرده است. جایگاه خبرنگاران و سالن کنفرانس هنگام بارش باران پر از آب شده بود!

پرسش و پاسخ نظرسنجی

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که در بازی ایران و و لبنان کدام تیم برنده است که، در پایان اکثریت مردم حدود ۸۵ درصد به برد تیم ملی ایران رای دادند .

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه