هتل داریوش در کیش بی ستاره شد + علت

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 7 دی

یکی از مدیران جامعه هتلداران کیش در گفتگو با صبحانه  با تشریح معیارهای درجه بندی و اعطای ستاره به هتل ها گفت: معیارهای این کار که معمولا توسط سازمان های مختلف انجام می شود متفاوت ولی کلیات آن یکسان است و درجه بندی بر اساس یکسری ویژگی های فیزیکی و کیفی اتفاق می افتد.

هتل داریوش در کیش بی ستاره شد + علت, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی در خصوص این ویژگی ها اظهار داشت: از لحاظ فیزیکی می توان به معیارهایی نظیر ابعاد هتل، اندازه لابی، تعداد اتاق ها و تعداد رستوران ها و امکانات اشاره کرد و در عین حال، یکسری ویژگی ها نیز بحثهای کیفی است مانند تحصیلات مدیران هتل مربوطه، آموزش پرسنل و سطح سواد آنها.

این مقام مسئول در خصوص نحوه درجه بندی هتل های کیش خاطر نشان کرد: از حدود یک سال و نیم قبل، شرکت سمگا با همکاری جامعه هتلداران و سازمان منطقه آزاد کیش اقدام به بررسی هتلهای جزیره و اعطای ستاره به آنها کرده است که این درجه بندی از یک ستاره تا پنج ستاره است و البته هتل های ۵ ستاره هم به دو نوع ممتاز و معمولی تقسیم شده و ۴ ستاره ممتاز و معمولی نیز داریم.

این عضو ارشد جامعه هتل داران کیش در پاسخ به این سئوال صبجانه که درجه هتل داریوش چیست؟ اظهار داشت: هتل داریوش عضو جامعه هتلداران نشده است، البته این عضویت اجباری نیست ولی در کل به نفع این هتل است که عضو جامعه باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: این هتل حتی برای درجه بندی هم زیر بار نرفت و اجازه بازدید به کارشناسان برای ستاره دهی را نداد، لذا الان عملا این هتل ستاره ای ندارد و درجه بندی نشده است.

این عضو جامعه هتلداران کیش تصریح کرد: هتل داریوش الان نمی تواند بگوید ۵ ستاره است یا ۴ ستاره یا ۳ ستاره.

وی در پاسخ به این سئوال که هتل داریوش مدعی ۵ ستاره بودن است و این موضوع در سایت این هتل هم آمده است، گفت: من هم ممکن است ادعا کنم هتل تحت مدیریتم، ۷ ستاره است ولی ادعا یک چیزی است و مدرک و گواهی ۵ ستاره داشتن چیز دیگری است.

این مدیر جامعه هتل داران کیش یادآور شد: هم اکنون مسئله گرفتن ستاره برای هتل ها اجباری نیست اما بخش دولتی باید وارد عمل شود و بگوید بحث ستاره دادن به هتل ها اجباری است و همه باید تبعیت کنند و هر هتلی که از این کار سرباز زد اجازه اعلام ستاره از سوی خودش را ندارد.

این صاحب نظر عرصه هتل داری اضافه کرد: اکنون در همه دنیا این گونه است که درجه بندی اختیاری است اما اگر هتلی اجازه درجه بندی به مبادی ذیربط نداد نمی تواند ادعا کند که من ۵ ستاره هستم یا ۴ ستاره اما متاسفانه در ایران همه هتل ها از ستاره به عنوان تبلیغ استفاده می کنند در حالی که این طور نباید باشد چراکه مهم بحث خدمت رسانی و نوع خدمات است.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما هتل داریوش چند ستاره است نیز گفت: بدون بررسی دقیق نمی توان نظر داد. هتل داریوش از افتخارات جزیره کیش بوده و هست ولی الان نمی توان گفت ۵ ستاره است یا ۴ ستاره یا ۳ ستاره.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي