نکات مهم هنگام خرید مسکن

برای عزیزانی که قصد خرید مسکن دارند نکات مهم هنگام خرید مسکن را در نظر گرفته ایم که امیدواریم مفید باشند. با سایت گهر همراه باشید.
.نکات مهم هنگام خرید مسکن
.
به گزارش گهر، اگر تصميم به خريد داريد لطفاً به نكات زير توجه كنيد، حسرت برآورده شدن اين آرزو را نخوريد، پيش از خريد و هنگام خريد به راهكارهاي زير توجه بفرماييد:
.
۱- قدرت خريد خود را در نظر بگيريد و در سطح فعلي خود يا پايين‌تر از سطح فعلي خود ملك و ساختمان بخريد. وقتي در سطح خود يا پايين‌تر از سطح خود خريد مي‌كنيد از قدرت مالي و چانه زني و اعتماد به نفس بيشتري برخوردار هستيد و امكان خريد به صرفه تري داريد.
.
۲- بخشي از سود هر معامله‌اي در زمان خريد، نهفته است. سعي كنيد به پايين‌ترين قيمت منطقه، خريد كنيد و هر چه بيشتر تخفيف بگيريد. سود زمان خريد را به راحتي از دست ندهيد.
.
3- از افراد بد نام يا مسئله دار، ملك يا ساختمان نخريد. به احتمال بسيار، پس از خريد اينگونه املاك و ساختمان‌ها دچار مشكلات قانوني و قضايي و ثبتي خواهيد شد و امكان فروش چنين املاك و ساختمان‌هايي را به راحتي نخواهيد داشت.
.
4- ملك يا ساختماني كه عملاً كاربري صنفي و كارگاهي ولي در سند كاربري مسكوني دارد را بدون دريافت مفاصا حساب مالياتي و تأمين اجتماعي و نيز مفاصا حساب شهرداري نخريد.
.
5- به صحت و اصالت اسناد مالكيت هنگام خريد املاك و ساختمان‌ها توجه بسياري داشته باشيد.
.
6- از انجام استعلامات لازمه قانوني از ثبت، منابع طبيعي، زمين شهري، شهرداري و… تحت هيچ شرايطي صرف نظر نكنيد و آن را به طرف مقابل نسپاريد. بهتر است اخذ اين استعلامات را يا خودتان انجام دهيد يا وكيل و نماينده مورد اعتمادتان.
.
7- تطبيق حدود و مساحت ملك با سند مالكيت را حتماً و به دقت انجام دهيد و بازديد از ملك براي احراز عدم وجود متصرف ديگر و احراز عدم وجود معارض اعم از معارض متصرف يا معارض غير متصرف در مالكيت يا منافع ملك مورد معامله را فراموش نفرماييد.
.
8- ملك يا ساختمان موروثي را بدون حضور وكيل يا مشاور مجرب حقوقي نخريد.
.
9- ملك يا ساختماني كه در رهن بانك يا اشخاص ديگر است را هرگز نخريد.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه