نکات مهمی در مورد رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

اگر در مورد نقشی ساختمان ابهام دارید ما در این مطلب نکات مهمی در مورد رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان را عنوان می کنیم.

نکات مهمی در مورد رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

نکاتی که قبل از رنگ زدن خانه باید به آن ها دقت کرد:

1 ­قبل از شروع آن چه میخواهيد در ذهن مجسم کنيد

رنگها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستيک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ روغنی براق دوام بيشتری دارد و تميز کردن آن راحتتر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بيشتر نشان میدهد. رنگ پلاستيک برای پوشاندن نقصها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد. رنگ روغنی مات بين این دو رنگ بوده و خصوصيات مشترکی دارد.

2 ­از رنگهای جدید نترسيد

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفيد یا رنگ هميشگی کرم را انتخاب کنيد. رنگها معنی جدیدی به اتاق شما میدهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسلکننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل میکند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نيامد کافيست روی آن را دوباره رنگ کنيد.

3 ­ابتدا از نمونه های کوچک رنگ استفاده کنيد

نمونههای کوچک رنگ مانع تعجب شما میشوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنيد. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانيد در ذهن خود طرحی را که میخواهيد مجسم کنيد، دارد. خيلی از توليدکنندگان نمونه رنگهایشان را در قوطیهای کوچک هم ارائه میدهند. این نمونهها قيمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست میشوند.

4 ­چه مقدار رنگ مورد نياز است؟

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نياز را بر حسب مترمربع بدانيد. عاملهای دیگر هم بر مقدار رنگ تاثير میگذارند مثلا اگر میخواهيد دیوارها را بتونه کنيد مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگيرید.

5 ­زیرسازی کنيد

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهيد. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنيد. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمیکند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنيد، درزها و ترکها را بگيرید. از تميز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب میکند.

6 ­سنباده بزنيد

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا میدهد.

7 ­از روغن مخصوص استفاد کنيد

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنيد. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روانتر و یکنواخت رنگ شدن میشود.

8 ­الياف روی غلطک را بگيرید

اگر غلطک تميز نشود، الياف آن معمولا روی دیوار باقی میماند. با استفاده از یک چسب ساده الياف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگيرید.

9 ­از قلممو یا غلطک دستهبلند استفاده کنيد

استفاده از قلممو یا غلطک مخصوص رنگ با دستههایبلند در وقت و انرژی صرفهجویی میکند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشيد و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسيله اهرم مانند، استفاده کنيد. مزایای آن از قيمتش بيشتر است.

10 ­رنگ را یکجا درست کنيد و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نيست به جنگ لکهها بروید. میتوان رنگ را با کامپيوتر انتخاب کرد و یا از رنگهای ترکيبی آماده استفاده نمود. رنگهای ترکيبی کمی با هم فرق دارند. کافيست دو طيف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنيد و رنگ مورد نظر را انتخاب کنيد.

یکجا درست کردن رنگ باعث میشود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشيد. اگر حرفهای نيستيد قبل از شروع، دستگيرههای در، لولاهای کابينت، پریزهای برق یا چراغها را باز کنيد، هر کدام را داخل کيسه های جداگانه قرار دهيد و برچسب بزنيد. روی برچسب اسم و جای آنها را بنویسيد. در نهایت لباسها را داخل پارچه تميز قرار دهيد و از پاشيده شدن رنگ روی آنها جلوگيری کنيد.

آماده شدن برای کار.

  1. اطمینان حاصل شود که گچ بر روی دیوار به طور کامل قبل از شروع رنگ کاری خشک شده باشد.
  2. هر گونه نشتی بر روی در و دیوار به طورکامل پاک شود.
  3. تمام صفحات کلید برق را خارج و همه سوکت ها و سوئیچ ها را با نوار پوشش دهید.
  4. کف را با لفاف های پلاستیکی برای جلوگیری از سرایت رنگ روی زمین پوشش دهید.
  5. در استفاده از تنها مواد POP با کیفیت بالا برای ارائه یک ارائه رنگ بهتر اطمینان بدهید.

انتخاب درست رنگ.

  1. برای بسیاری از مشاغل رنگ کاری، رنگ بر پایه آب، انتخاب خوبی هستند که آنها سریعتر خشک می شوند.
  2. رنگ فلات در اتمام کار برای پنهان کردن عیوب جزئی در روی سطوح دیوار ایده آل هستند اما آنها درخشش ندارد.
  3. رنگ های مخملی ایده آل هستند و دید فضای داخلی خانه شما افزایش می دهند و تمیز کردن آن آسان است.
  4. رنگ های براق و نیمه براق نیز گزینه های خوبی هستند و نسبت به شستشو مقاومت هستند.
  5. رنگ از جنس ساتن برای نگاه گرم بسیار عالی می باشد. انتخاب نوع رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان برای انتخاب رنگ، مشورت با طراح داخلی، ممکن است مفید باشد در غیر این صورت شما مجبور به انتخاب رنگ با توجه به اثاثیه یا لوازم داخلی و مبلمان می باشید. رنگ سفید برای سقف می باشد در صورتی برای رنگ دیوار، انتخاب باید بر اساس گروه سنی و شخصیت انتخاب شود به عنوان مثال، صورتی روشن می تواند برای اتاق یک دختر جوان مناسب باشد ولی برای پسران، بیشتر تجربی است هر رنگی اثرات خاص بر روی خلق و خو هر یک فرد دارد. آبی و زرد کمرنک رنگهای تسکین دهنده می باشد. رنگ قرمز محرک ذهن است. نارنجی برای آشپزخانه و اتاق ناهار خوری بسیار عالی است زیرا تحریک کننده اشتها می شود. استفاده از رنگ بنفش برای ایجاد یک محیط رویایی مناسب است.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه