نکاتی برای افزایش توانایی در آرایش و میکاپ صورت

تاريخ : 28 بهمن

نکاتی برای افزایش توانایی در آرایش و میکاپ صورت

 

نکاتی برای افزایش توانایی در آرایش و میکاپ صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

فراموش نکنید که آرایش و سبکهای آن کاملا سلیقه ای و تابع مد می باشد. مواردی که ذکر می شود صرفا جهت آشنایی و افزایش توانایی های شماست.

سایه ی چشم در زنجیره ی هارمونی رنگها :

رنگ دودی تیره یا زغالی یکی از مهم ترین سایه های چشم به شمار می رود و با انواع رنگها بکار برده می شود و به عنوان تعیین کننده ی حدفاصل رنگها نقش ایفا می کند . رنگ خاکستری رنگی اساسی در ایجاد تعادل سازی است زیرا با ترکیب رنگهای مکمل رنگ خاکستری ایجاد می شود .

از ترکیب یک رنگ با رنگ خاکستری تن های نزدیک به هم ساخته می شود بنابراین رنگ اصلی با تن های تیره و روشن تکرار می شود و ایجاد هارمونی می کند .

سایه :

برای زیر ابروها از سایه ی سفید یا نقره ای استفاده می کنیم . سر تا سر زیر ابرو را حتی بهتر است روی پلکها هم سایه ی سفید زده شود . برای آرایش شب سایه های براق و برای آرایش روز سایه های مات استفاده می کنیم . برای عروس نیز سایه های مات مناسب تر است .

گوشه ی داخل چشم را سایه ی روشن تر و هر چه به سمت خارج چشم حرکت می کنیم سایه تیره تر می گردد. گوشه ی خارجی چشم را بالا کشیده تا به نوک ابروها با غلظت کمتر برسد.

خط چشم :

استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر میکند و مژه ها ضحیمتر به نظر می آیند. خط چشم به رنگهای مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است. ابتدا از وسط تخم چشم بر روی خط مژه ی پلک بالا به طرف خارج چشم شروع به خط کشیدن می کنیم.

هر چه به سمت خارج چشم پیش می رویم خط هم به سمت بالا تر کشیده می شود .بعد از قسمت داخلی چشم خط می کشیم و این خط را به نیمه ی اول وصل می کنیم . برای عروس خط چشم بهتر است ضخیم تر باشد . خط چشم پائین باید باربک روی خط مژه و نباید طولانی تر از خط بالا باشد. بعد از خشک شدن خط چشم از فر مژه استفاده می کنیم .

هنگام ریمل زدن دست را می لرزانیم تا مواد کاملا لابلای مژه ها نفوذ کند . بعد با سنجاق مویی مژه ها را از هم باز می کنیم .

رژ گونه :

 لبخند بزند بعد روی برجستگی گونه را به سمت شقیقه ها رژ گونه می زنیم . این در حالت بسیار عادی است ولی برای آرایش عروس بهتر است برای زدن رژ گونه ابتدا تعیین کنیم که هدف از زدن آن لاغرکردن است یا پرحجم نشان دادن که این بستگی به فرم صورت شخص دارد.

به طورکلی برای برجسته کردن از رنگ های روشن و براق با تن صورتی وبرای لاغرکردن و کم حجم کردن از رنگ های مات و تیره با تن قهوه ای استفاده می کنیم.البته در پوست های برنز از رنگ های صورتی و بنفش استفاده نمی کنیم چون در صورت حالت کبودی بوجود می آید.

خط لب :

خط لب باید دو درجه از رنگ رژ تیره تر باشد . مثلا اگر رژ لب قرمز است از خط لب زرشکی استفاده می کنیم و اگر رژ لب قهوه ایاست از خط لب قهوه ای سوخته استفاده می کنیم. روی خط لب و خط چشم بسیار متمرکز کار کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب می توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.

هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش

۱- هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایین تر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بملید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

۲- وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

۳- هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پرمیکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.

۴- برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است. سعی کنید با خط لب از حجم آن بکاهید .

۵- دهان و لبهای کوچک را می توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

۶- در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

۷- لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.

برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد :

انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میکند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي