نقطه ضعف اپل استور هم فاش شد

تاريخ : 1 شهریور

محققان موسسه Georgia Tech اخیرا برنامه ای مخرب به نام Jekyll را جهت بررسی این که آیا این شرکت طی پروسه بازبینی های برنامه های جدیدش ویروس را شناسایی خواهد کرد یا خیر تولید و منتشر کردند.

نقطه ضعف اپل استور هم فاش شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ “این برنامه که به نظر می رسد تنها برنامه ای برای بازنشر اخبار از Georgia Tech باشد، در اصل شامل فرگمنت کد هایی است که موجود دیجیتالی مخربی را حمل می کند.”
این محققان، این برنامه را به اپ استور اپل ارسال و در میان مانیتورینگشان متوجه شدند که این مجموعه تنها برای چند ثانیه پیش از ارائه، آن را بررسی نموده و سپس آن را در اپ استور منتشر کرده است.
خوشبختانه، این بررسی کنندگان تنها برای چند دقیقه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز و عملی کردن تئوریشان به اپ اجازه زندگی دادند و پس از آن، آن را برای همیشه از خرابکاری محروم کردند. سپس، این اپ سریعا از اپل استور زدوده شد و هیچ قربانی در پی نداشت.
لانگ لو، محققی از دانشگاه Stony Brook که بر روی این اپ کار کرده بود می گوید: “پیامی که هم اکنون مایل هستیم به گوش برسد، اینست که پروسه بررسی اپل به میزانی که باید کافی نیست چرا که یک پروسه منطقی مشکل ساز که داینامیک و پویا نیز هست، باید نگاه سطحی قابل یافت نیست.
همچنین در آخر طی پاسخی از تام نیمایر (یکی از سخن گویان شرکت) اپل به تیم جورجیا تک، گفته شده که تغییراتی در سیستم عامل iOS اعمال شده اما سخنی از بازبینی اپ ها به میان نیامده است…

 منبع: worldit.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي