نعمت‌پور با کسب مدال طلا قهرمان جهان شد

تاريخ : 31 شهریور

در ادامه دومين روز از چهل‌وچهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني جهان که از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (شنبه) در بوداپست مجارستان آغاز شده است، طالب نعمت‌پور نماينده وزن ۸۴ کيلوگرم کشورمان با پيروزي در ديدار نهايي مقابل نماينده آذربايجان به مدال طلا رسيد.

نعمت‌پور با کسب مدال طلا قهرمان جهان شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
به گزارش فارس، وي در ديدار فينال با نتيجه ۵ بر ۳ از سد سامان طهماسبي، کشتي‌گير ايراني‌الاصل آذربايجان گذشت و مدال طلا را بر گردن آويخت.

در وزن ۸۴ کيلوگرم که ۳۴ کشتي‌گير وزن کشي کرده بودند طالب نعمت‌پور بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم در کمتر از دو دقيقه با نتيجه ۸ بر صفر مقابل برازون براوو از ونزوئلا به پيروزي دست يافت. وي در دور سوم نيز با نتيجه ۷ بر صفر از سد جاويد حمزاتوف از بلاروس گذشت و به يک‌چهارم نهايي رسيد.

نعمت‌پور در اين مرحله با نتيجه ۸ بر صفر از سد تورسينوف از قزاقستان گذشت و به نيمه‌نهايي رسيد. وي براي حضور در فينال با نتيجه ۵ بر ۲ مقابل جانيکوفسکي دارنده مدال برنز المپيک لندن از لهستان به پيروزي رسيد و فيناليست شد.

وي در ديدار پاياني با نتيجه ۵ بر ۳ از سد سامان طهماسبي، کشتي‌گير ايراني‌الاصل آذربايجان گذشت و مدال طلا را بر گردن آويخت.

طهماسبي که ۲ مدال برنز جهان را در سال‌هاي ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ براي ايران کسب کرده بود، در سال‌هايي که براي آذربايجان کشتي مي‌گيرد پيش از اين موفق به کسب هيچ مدالي نشده بود و اولين مدال را براي آذربايجان کسب مي‌کند.

* رده‌بندي وزن ۸۴ کيلو به شرح زير است:

۱- طالب نعمت‌پور (ايران) ۲- سامان طهماسبي (آذربايجان) ۳- جاويد حمزاتوف (بلاروس) و ويکتور لورينچ (مجارستان)

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي