نظر اوباما درباره حمله به ایران

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 22 آذر

نظر اوباما درباره حمله به ایران

نظر اوباما درباره حمله به ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

«میشله بچمان» عضو مجلس نمایندگان آمریکا که آخرین روزهای خود را در کنگره می‌گذارند، می‌گوید از رئیس‌جمهور این کشور خواسته تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد، اما «باراک اوباما» این درخواست را رد کرده است.

به نوشته پایگاه «واشنگتن‌ فری بیکن»، بچمان این اظهارات را در مراسم ضیافت کاخ سفید که به مناسبت سال نو برگزار شده بود، مطرح کرده است.

وی که درخواست برای اقدام نظامی علیه ایران را «اظهار نظری مهم» تلقی کرده، در این رابطه به فری بیکن گفته است: «من رو به رئیس‌جمهور کردم و نقل به مضمون، گفتم “آقای رئیس‌جمهور، شما باید تأسیسات هسته‌ای ایرانی‌ها را بمباران کنید، چراکه اگر این کار را نکنید، ایران در برابر چشمان شما به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کند و مسیر تاریخ عوض می‌شود.»

این نماینده جمهوری‌خواه کنگره، افزود: «بعد لبخندی بر صورت او نقش بست و به من گفت “خوب میشل، به این سادگی هم نیست.” و من به او گفتم “نه، آقای رئیس‌جمهور، شما رئیس‌جمهور هستید، این اتفاق در برابر دیدگان شما می‌افتد و شما باید به جهان پاسخ بدهید”.»

به گفته بچمان این مکالمه در همین حد ادامه یافته و بعد او ضیافت را ترک کرده است. هفته گذشته «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفته بود در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران حاصل نشود، واشنگتن «هرآنچه لازم باشد را انجام می‌دهد.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي