نشست ایران و 1+5 در خصوص برجام به پایان رسید

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 8 آبان

نشستی در خصوص نحوه اجرای برجام در پایان نشست مربوط به سوریه انجام پذیرفت

نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ درباره نحوه اجرای برجام در حاشیه نشست سوریه پایان یافت.

این نشست شب گذشته و امروز به منظور انجام هماهنگی‌ها درباره اجرای برجام در وین و به ریاست حمید بعیدی نژاد رئیس هیأت کارشناسی ایران برگزار شد.

در حال حاضر چند موضوع فنی در برنامه جامع اقدام مشترک باقی مانده که طرفین قرار است درباره آنها به گفت‌وگو بپردازند از جمله دستیابی به معیار واحد اندازه‌گیری سو و حصول اطمینان طرف مقابل از نحوه عملکرد دستگاه‌های سانتریفیوژ آی آر ۱. دو طرف در این مذاکرات در خصوص راکتور اراک و آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص به گفت‌وگو پرداختند.

طرفین همچنین درباره قطعنامه‌ای که قرار است ۱+۵ بعد از گزارش مدیرکل آژانس درباره بسته شدن پی ام دی صادر کنند، به رایزنی خواهند پرداخت.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه روز چهارشنبه اعلام کرد که در حاشیه نشست وین احتمالاً جلسه هماهنگی موضوعات هسته‌ای و چگونگی اجرای برجام بین هیأت‌های ایران و آمریکا برگزار می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار دوجانبه‌اش با کری گفت که این دیدار منحصر به موضوع هسته‌ای خواهد بود.

ظریف ادامه داد: گفت‌وگوهایی با خانم موگرینی درباره برجام و موضوعات منطقه و بحث اراک و سایر بحث‌هایی که برای اجرای برجام نیاز است، خواهم داشت.

وی همچنین گفت: زمان اجرای برجام هر زمانی است که نیازهای ما برای شروع اجرای برجام عملی شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي