نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت

تاريخ : 8 شهریور
در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی برطرف کردن ناراحتی هایی مثل سرگیجه ، معده درد و یا تشنگی راحت است و خیلی هم جدی نیستند. اما بعد از ۴۰ سالگی اصلاً نباید این نشانه ها را سرسری گرفت. مثلاً وقتی که شما بعد از نوشیدن حجم زیادی آب و عرق نکردن هنوز احساس تشنگی می کنید با دیدن جواب آزمایشتان متوجه می شوید که مشکلی پیش آمده است . در این مقاله بهترین دکترها به شما خواهند گفت این نشانه های قدیمی به چه معنی هستند.

۱-احساس تشنگی بیش از حد….

دکتر لین اُلانسکی متخصص غدد از کلینیک کِلیولند می گوید :اگر در روزهای گرم تابستانی عرق نمی کنید و احساس تشنگی شما رفع نمی شود ممکن است مبتلا به دیابت نوع دوم شده باشید ، با از دست دادن آب بدن میزان گلوکز ادرار بالا می رود باعث تشنگی می شود او توصیه می کند وقتی که دچار کاهش وزن ، احساس گرسنگی بیش از حد معمول می شوید و آب بدنتان را از دست می دهید قطعاً باید یک دکتر شما را معاینه کند.

 

         نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر
۲-اضطراب ناگهانی …

دکتر کِوین کمپبِل متخصص قلب و عروق در دانشگاه کارولینا می گوید: عصبانیت در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی فقط بخاطر جوانی و بی تجربگی است اما در سنین بالاتر می تواند نشانه حمله قلبی باشد . اگرچه درد سینه ، نفس های کوتاه و حالت تهوع نشانه های بارز این بیماری است ، اضطراب در خانم ها ممکن است به دلیل اختلالات هورمونی و بیولوژیکی باشد .او توصیه می کند که اگر سابقه بیماری قلبی دارید و یا بی دلیل اضطراب دارید حتماً با یک متخصص مشورت کنید.

۳-صورت برانگیخته …

دکتر جسیکا کرانت متخصص پوست از بروکلین می گوید : ممکن است وقتی همه نگاهها و توجهات به سمتتان باشد از خجالت صورتتان سرخ شود و این به دلیل پاره شدن مویرگ های زیر پوستی ناحیه صورت است که خیلی موضوع مهمی نیست اما اگر این برانگیختگی همراه با گرفتگی عروق ، تعرق بیش از حد ، تپش قلب بالا و فشار خون بالا باشد علائم اختلالات هورمونی است.یک متخصص پوست به شما توصیه می کند که با استفاده از کرم های موضعی و لیزر درمانی از این حالت خلاص شوید.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر
۴-غم و اندوه بی علت.. 

دکتر سارا گاتفرید می گوید: پروژسترون پایین عامل اصلی بدخلقی در خانم های بالای ۴۰ سال است . در این سن عملکرد تخمدان ها کاهش پیدا کرده و میزان هورمون پروژسترون کم می شود و در نتیجه مقدار هورمون استروژن افزایش پیدا میکند که باعث ترشرویی در خانم ها می شود ، حتی کورتیزول بالا و کم کاری تیروئید نیز در ترشرویی بی تقصیر نیستند.وقتی که بد خلقی های شما همراه با زودرنجی ، بی ثباتی اخلاقی ، اضطراب و اختلال در خواب باشد مصرف ویتامین ث و حذف کافئین از زنجیره غذایی باعث کاهش پروژسترون می شود که ورزشهایی مثل مدیتیشن (Meditation) و یوگا تا درصدی کمک به تنظیم سطح کورتیزول میکنند.

 

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر
۵-معده درد…

 دکتر فیت فانگ متخصص بیماری های معده و روده می گوید : معده درد می تواند علائم بیماری هایی پیش پا افتاده باشد مثل زمانی که معده آنزیم هضم شیر را ندارد ویا بیماری های جدی تر مثل سرطان پانکراس ، زخم معده ، کیسه صفرا و یا التهاب روده .

  • اگر معده درد شما مداوم است و هر دفعه دردتان بیشتر از دفعه قبل است .
  •  اگر بخاطر معده درد از خواب بیدار میشوید و همراه آن نیز تب هم دارید.
  • گر مدام استفراغ می کنید و این باعث عدم جذب غذا و آب کافی به بدن می شود.
  •  و یا مدفوع شما تیره رنگ و خونی است حتماً باید به یک متخصص مراجعه کنید

۶-بی حسی و درد شدید مچ دست… 

دکتر دیوید گییِر متخصص حرکت درمانی ورزشی می گوید : دوچرخه سواری و موتور سواری های طولانی مدت باعث می شود که ماهیچه های دست شما ضعیف و دردناک شوند. اما اگر مدتی طولانی است که هیچکدام از این دوکار را انجام نداده اید و مچ دستتان درد می کند.وقتی خواب هستید و یا در حال انجام کارهای روزمره اید و دستتان خواب می رود . احتمالاً دچار سندرم استخوان مچ دست شده اید و باید با یک متخصص مشورت کنید و درمان شما با تجویز داروهای ضد التهاب و تزریق استروئید و انجام حرکات مخصوص ورزشی شروع می شود . ولی اگر بیماری خیلی حادّ باشد ممکن است که نیاز به جراحی داشته باشد.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر
۷-شکستگی های مکرر..

پوکی استخوان باعث ضعیف شدن استخوانها شده و آنها را در برابر شکستگی مستعد می کند .دکتر استیون گازویتز رئیس مرکز ارتوپدی هاگ می گوید: شکستگی های مکرر بیشتر در ساق پا اتفاق می افتد مخصوصاً در افرادی که ورزش های پر تحرک مثل دو ، پرش و یا ایروبیک انجام می دهند . اگر دچار شکستگی شده اید و یا مستعد شکستگی استخوان هستید حتماً تست تراکم استخوان انجام دهید زیرا به شما در تشخیص پوکی استخوان کمک خواهد کرد.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر
۸-سرگیجه . 

دکتر کمپبِل می گوید : سرگیجه ممکن است به دلیل فشار خون پایین و یا اختلال در تپش قلب باشد . اگر سرگیجه ناشی از فشار خون پایین باشد با خوردن یک تکه شکلات و یا آبمیوه رفع می شود اما اگر مشکل از تپش قلب باشد بسیار مهم است . اگر سرگیجه های مکرر و پی در پی دارید دکتر از شما تست قلب می گیرد تا میزان ضربان قلبتان را هنگام فعالیت های عادی مشاهده کند . اگر هنگام سرگیجه ضربان قلبتان عادی باشد پس باید به دنبال دلیل دیگری برای سرگیجه باشید.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر

۹-وجود درد در ناحیه ساق پا… 

به عقیده دکتر کمپبِل که می گوید: سالها پیش درد ساق پا به دلیل رقصیدن با کفش های پاشنه بلند بود اما امروزه می تواند دلیل بر وجود لخته خون در رگهای پا باشد . لخته خون همیشه همراه با تورم و کبودی است . لخته خون با حرکت در رگ وارد شش ها شده و درنهایت منجر به آمبولی ریوی می شود که بسیار خطرناک است. جراحی ، قرص های ضد بارداری و یا نشستن های طولانی مدت در طول رانندگی و یا پرواز آمبولی ریوی را تشدید می کند .به توصیه دکتر کمپبِل اگر علاوه بر کبودی و تورم ، نفس های کوتاهی دارید این نشانه آمبولی ریه است که سریعاً نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

منبع: ileev.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي